Skocz do zawartości

Corsa C 2002 klimatronik - cały czas załączona sprężarka klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adrian59221

Witam wszystkich po raz pierwszy na forum! :)

Mam następujący problem z Autem Opel Corsa C 2002r z klimatronikiem:

Ogrzewanie jest bardzo mało wydajne. W zimę przy ustawieniu temperatury nawet na HI powietrze leci lekko letnie, o dziwo to samo w lato. Oczywiście temperatura silnika osiągnięta. Gdy chciałem sprawdzić drożność nagrzewnicy, okazało się, że pracuje na 100% swojej powierzchni, a płyn wypływający z niej jest chłodniejszy,niż bardzo gorący, który do niej wpływa, czyli oddaje ciepło. Przypadkiem ,przez niewielką nieszczelność na gąbce uszczelniającej kanał powietrzny do nagrzewnicy zauważyłem, że powietrze,które do niej dociera (do nagrzewnicy) , jest BARDZO zimne. Wniosek: działa jednocześnie ogrzewanie i klimatyzacja! Nagrzewnica ogrzewa ochłodzone powietrze. Po tym spostrzeżeniu na próbę ustawiłem ogrzewanie na HI oraz uruchomiłem tryb ECO, po chwili powietrze wpadające do kabiny było bardzo gorące.

Po podniesieniu maski faktycznie się okazało ,że mimo ustawienia na klimatroniku wysokiej temperatury, bądź do oporu, czyli HI , sprężarka klimatyzacji cały czas działa (elektrosprzęgło załączone).Tryb ECO odłącza cewkę elektrosprzęgła i agregat się zatrzymuje, po czym po chwili jest ciepło w aucie. W czym szukać przyczyny,że działa jednocześnie ogrzewanie i klimatyzacja? Dlaczego "komputer" nie odłącza elektrosprzęgła przy wysokich nastawach temperatur? Za schowkiem znalazłem 3 silniki klap ,wszystkie funkcjonują,bynajmniej tak to wygląda.

Pozdrawiam!
Adrian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś czy wszystkie funkcjonują?

 

Przecież jezeli chcesz mieć ogrzewanie włączone to klapka ciepłe-zimne musi być zamknięta na wlot zimnego.

Masz tam klimatronik więc sprawdziłbym panel (elektroniczny) czy dobrze steruje wszystkim.

 

 

A jeżeli chodzi o wiedzę o klimatroniku to poszukaj na forum.

Na pewno znajdziesz tematy z tym związane.

 

 

http://forum.opel24.com/topic/72659-opel-corsa-c-12-klimatronik/

http://forum.opel24.com/topic/31390-opel-corsa-c-13-cdti-climatronic/

 

Więc na przyszłość proszę poczytać regulamin i nie tworzyć tematów nowych gdy już takie istnieją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Regulamin znam, a podobnego tematu z takimi objawami szukałem w internecie kilka dni i nic nie znalazłem. Podjąłem usilne próby przed ryzykowaniem zakładania zdublowanego tematu. Gdybym był ignorantem, napisał bym jak inni" nie działa mi ogrzewanie co robić?" a mimo wszystko zacząłem sam drążyć temat by oszczędzić czasu forumowiczom :)

Podobnie zaproponowane przez Ciebie linki nic nie wnoszą do tematu - po co jest przycisk ECO to wiem, co wynika z pierwszego mojego posta (nie bez powodu wpadłem na pomysł ,żeby sprawdzić czy uda mu się odłączyć elektromagnes (eliminacja ewentualności uszkodzonego tranzystora/przekaźnika od sterowania elektrosprzęgłem) , a o braku działania nawiewu tez nic nie pisałem.

 

Za schowkiem znalazłem wspomniane 3 siłowniki - prawy od regulacjiobieg zamknięty/powietrze z zewnątrz , górny po lewej stronie zdjęcia od sterowania nawiewu góra/dół, dolny lewy prawdopodobnie ciepło zimno. Wszystkie reagują na zmieniające się nastawy - wykonują ruchy wędzidłami pomiędzy widocznymi na bokach ograniczników położenia, co jest reakcją na przestawienie funkcji typu skąd ma wiać,ciepło zimno czy obieg wewnetrzny. Sterowanie klapą ciepło/zimno jak wspomniałem też działa, bo gdy ustawione jest chłodzenie, to leci zimne powietrze, a nie letnie ogrzane nagrzewnicą. W druga stronę (czyli grzanie) ewidentnie powinno odciąć napęd agregatu, bo powietrze i tak i tak przelatuje przez parownik klimatyzacji.

Więc błąd jest w sterowaniu, bo elementy wykonawcze sa sprawne. Moze problemem jest jakiś czujnik temperatury?

 

Co do sprawdzenia panelu to będe próbował, ale mając na uwadze to co napisałem, to coś jest nie tak w logice sterowania, ewentualnie z jakimś domniemanym czujnikiem.

post-58923-0-13791900-1526819794_thumb.jpg

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odpięcie aku na 30 min . pomoże?


 

 

Regulamin znam, a podobnego tematu z takimi objawami szukałem w internecie kilka dni i nic nie znalazłem.

 

 

Tego wcześniej nie pisałeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Akumulator odłączyłem na pół godziny, w między czasie rozładowałem ewentualne pojemności wciskając klakson ,oświetlenie itp aby rozładować szczątkowe napięcie w instalacji. Oprócz potrzeby wpisania kodu radia i ustawienie zegara, to problem nadal występuje.Nawet jak mam ustawione 28*C to agregat cały czas pracuje. Tylko tryb ECO go wyłącza (no i tak powinno być). Może ten model tak ma i jest jeszcze jakiś czwarty siłownik, o którym nie wiem, a jest uszkodzony?
Znalazłem jakiś czujnik temperatury w kanale powietrznym, ale moim zdaniem on działa - z pomiarów wyszło mi,że to termistor około 10kOhm,reaguje na zmianę temperatury, więc zakładam, że jest sprawny. Dalej brak pomysłów :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Nie śmiem podważać instrukcji, ale tutaj chyba tłumacz na język polski się pomylił.

"W przypadku ustawienia temperatury powyżej 28*C na wyświetlaczu pojawi się napis HI: klimatyzacja pracuje bez przerw, z maksymalną wydajnością chłodzenia, bez regulacji temperatury" - chyba "ogrzewanie pracuje bez przerw, z maksymalną wydajnością grzania...".
Poza tą kwestią rozumiem, że klimatyzacja ma cały czas pracować, w celu osuszania powietrza... To zrozumiałe.
W takim wypadku albo któraś z klap się nie domyka/otwiera, albo jednak nagrzewnica gdzieś jest przytkana, czego nie widać na pierwszy rzut oka/dotknięcie ręki... Chyba ,że źle myślę...

 

PS. Odnośnie regulacji temperatury i załączonego przez Ciebie wycinka instrukcji obsługi - na nastawach niższych, tj. np. 22 - 28*C dzieje się to samo,oczywiście nawiewy wtedy dmuchają z inną intensywnością.

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wentylator nagrzewnicy pracuje lekko ? Czy ma opory?

 

Może być że nagrzewnica ma też brudem zapchane lamelki z zewnątrz i powietrze ma ciężko przez nią przelecieć.

 

Ale nie wiem czy u ciebie nie ma zaworu trójdrożnego na wlocie do nagrzewnicy.

Ale gdyby go nie było to nagrzewnica jak w każdym obiegu będzie pracowała stale a tylko będzie zasłaniania klapką zimne-ciepłe.

I teraz albo ta klapka źle działa (uszkodzony napęd silnika na klapkę) albo jest uszkodzona (zablokowana ) klapka w pozycji np. w połowie otwarte.

Musisz sobie to sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Opelkiem nie ja jeżdżę ,a moja druga ćwiartka :D , tak więc mogą byc kilkudniowe przestoje w postępach prac, ponieważ nie dysponuję tym autem na codzień. Piszę to, by wytłumaczyć zwłoki czasowe, aby nikt nie odebrał braku mojej reakcji jako wyrazu ignorancji z mojej strony :)

 

W takim wypadku przy najbliższej okazji spuszczę płyn chłodniczy i zdemontuje nagrzewnicę, obejrze ją pod kątem niedrożności w kanalikach powietrznych, jak i pod kątem niedrożności kanałów na przepływającą ciecz.

Z tego co widziałem, wentylator jest jeden - za schowkiem. Wszystko wokół niego (siłowniki znaczy się) steruje skąd ma zaciągac te powietrze, oraz gdzie je kierować. Dmuchawa pracuje bez zarzutu.

 

Mam pewna teorię, ale to prosze potraktowac tylko i wyłącznie jako moje dywagacje:

 

Skoro klimatyzacja wedle instrukcji obsługi pracuje cały czas, to spełnia funkcję osuszania powietrza, nawet zimą (co nie jest głupie i ma sens). W takim wypadku, może nagrzewnica pracuje na np. 40% swojej wydajności przez jakieś niedrożności. Zakładając ,że to prawda to;
a ) Przez to ,że tylko te np. 40% to jest niedostatecznie wydajna, by skutecznie dogrzać schłodzone powietrze przez parownik, przez co na wylocie powietrze jest letnie.

b ) Po wymuszeniu wyłączenia klimatyzacji trybem ECO, powietrze, które pada na nagrzewnice nie jest już zimne a ciepłe, przez co na wylocie mimo 40% wydajności, jest już gorąco (łatwiej coś dogrzać do 50*C z 20*C a nie 5*C...).

 

Co by nie było, nie chcąc marnować Waszego czasu, zostawmy ten temat do momentu, aż to rozbiorę i sprawdzę, po tym wezmę się za klapy, bo boję się, że ejsli chodzi o dostep do nich i rozbieranie, to będzie to już grubsza jazda (nie jestem w tych sprawach doświadczony :/ )
Mogę stwierdzić, że siłowniki zdają się wykonywac pełne ruchy swoimi cięgnami i innymi elementami "poruszającymi" resztę mechanizmów.

 

A teraz tak wpadłem ,ze może po zdemontowaniu nagrzewnicy cos uda mi się zobaczyć przez powstałą lukę :)

 

Pozdrawiam serdecznie i chciałbym bardzo podziękowac za dotychczasową pomoc! :)

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności