Skocz do zawartości

Ciśnienie doładowania z16let. Możliwe 1.5 bar?


Gość Rasil7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich  Serdecznie;) Jestem nowy na forum, zakupiłem Astre Twintop 1.6 180km (z16let). Samochód mam od niedawna lecz zauwazylem pewna nuieprawidlowosc. Zdarzylo mi sie ze Delphim sprawdzalem cisnienie doladowania przy max bucie i zauwazylem niepokojąca rzecz: zazwyczaj cisnienie doladowania ppkazuje 180~190 kPa ( cisnienie atm okolo 100kPa) co daje rzeczywiste cisnienie doladowania 0.8~0.9bar. Jednakze czasami zdarza sie ze cisnienie pokazuje 250kPa co daje okolo 1.5bar:!::!: Wowczas przod samochodu unosi sie tak, ze ciezko go opanowac, gubi trakcie na 3 biegu, turbina swiszczy jak startujacy samolot. Nie ukrywam ze podoba mie sie to, lecz przecucie podpowiada mi, ze nie jest to normaly obiaw, a nie chce uszkodzic silnika takim stanem rzeczy. Załączam screeny wykresów cisnienia doladowania na maksymalnym bucie i prosze o ocene i podopowiedz czy to mozliwe zeby turbo ladowala na 1.5 bara, a jezeli tak to czy to normalne czy nie. Z gory dziekuję;)

1 wykres.jpg

2 wykres.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe.

Jak za mocno skręciłem cięgno na gruszce to miałem 1,6

I wcale lepiej nie jechał.

Brakowało paliwa.

Zobacz, czy nie zacina ci się grucha/jej cięgno.

 

Hmmmm na 3 piszczy.... to wyobraź sobie, że moje auto waży 1000kg i mam troszku więcej KM i Nm....:-D

 

EDYTA

Ja turbo świszczy, to prawdopodobne, że masz zaciętą klapkę obejściową, i DV próbuje to nadrobić, ale średnio mu sie udaje i turbina dostaje w ch....j obrotów i nic z tego nie wynika.

Edytowane przez ja37
Za mało napisałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wastegate chodzi bez problemu,  choc moze faktycznie jest zle skrecona gruszka, mam astre od niedawna, wiec kto wie co bylo przede mna... Jezeli chodzi o ten overboost , to w tym przypadku jest drastyczny przyrost mocy, jest szalenia roznica pomiedzy normalnym ladowaniem (0.7~0.9bar), nie przerywa, mocy przybywa wiec i uklad wtryskowy wyrabia. Zastanawia mnie tylko ze nie wystepuje to za kazdym razem, czasami jest tak za wystepuje za 4 butowaniem na maxa, za 2 , ale nigdy caly czas pod rzad. Masz jakas rade jak dobrze ustawic ciegno gruszki wzgledem ciegna klapy obejsciowej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu dobrze się nie ustawi, potrzebny przyrząd, albo jakiś mądry program.....

Ja u siebie ustawiałem tak, że od momentu, jak jeszcze mogłem palcami obrócić ciut klapkę, to dokręcałem jeszcze obrót.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj dokładnie i gruszka wraz z cięgnem chodza bez przyciecia i bez problemu w calym zakresie. Ciegno gruszki w stosunku do zaworu obejściowego ustawione jest na 8 zwojów gwintu ciegna z prawej strony, skrecilem go na 6 zwojów i mimo nizszego cisnienia podczas butowania (spadło z 0.8~0.9bar do 0.6~07bar) to zdarzalo sie ze dalej ladowal do 1.5 bara, w zwiazku z tym mysle ze gruszke zostawiam w spokoju bo jest ok wraz z jej ustawieniem wzgledem ciegna zaworu obejściowego i mysle ze wymienie zawor podcisnienia sterujący gruszka bo skoro raz jest dobrze a raz nie to podejrzewam wlasnie zawor podcisnienia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś ma problem z przeladowywaniem turbiny to może problem rozwiąże jak ja - wymieniłem zawór podciśnienia sterujący gruszka klapy obejsciowej (wastegate) który czasami widocznie się przycinal i stąd przeladowanie turbiny, na te chwile ciśnienie doładowania prawidłowe -  oscyluje w granicach 0.7~0.85 bar, ciegno(sztanga) gruszki względem ciegna wastegate 8.5 gwintu od prawej. Dziękuję koledze ja37 za pomoc i pozdrawiam ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności