Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich  Serdecznie;) Jestem nowy na forum, zakupiłem Astre Twintop 1.6 180km (z16let). Samochód mam od niedawna lecz zauwazylem pewna nuieprawidlowosc. Zdarzylo mi sie ze Delphim sprawdzalem cisnienie doladowania przy max bucie i zauwazylem niepokojąca rzecz: zazwyczaj cisnienie doladowania ppkazuje 180~190 kPa ( cisnienie atm okolo 100kPa) co daje rzeczywiste cisnienie doladowania 0.8~0.9bar. Jednakze czasami zdarza sie ze cisnienie pokazuje 250kPa co daje okolo 1.5bar:!::!: Wowczas przod samochodu unosi sie tak, ze ciezko go opanowac, gubi trakcie na 3 biegu, turbina swiszczy jak startujacy samolot. Nie ukrywam ze podoba mie sie to, lecz przecucie podpowiada mi, ze nie jest to normaly obiaw, a nie chce uszkodzic silnika takim stanem rzeczy. Załączam screeny wykresów cisnienia doladowania na maksymalnym bucie i prosze o ocene i podopowiedz czy to mozliwe zeby turbo ladowala na 1.5 bara, a jezeli tak to czy to normalne czy nie. Z gory dziekuję;)

1 wykres.jpg

2 wykres.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84506-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-z16let-mo%C5%BCliwe-15-bar/
Udostępnij na innych stronach

Możliwe.

Jak za mocno skręciłem cięgno na gruszce to miałem 1,6

I wcale lepiej nie jechał.

Brakowało paliwa.

Zobacz, czy nie zacina ci się grucha/jej cięgno.

 

Hmmmm na 3 piszczy.... to wyobraź sobie, że moje auto waży 1000kg i mam troszku więcej KM i Nm....:-D

 

EDYTA

Ja turbo świszczy, to prawdopodobne, że masz zaciętą klapkę obejściową, i DV próbuje to nadrobić, ale średnio mu sie udaje i turbina dostaje w ch....j obrotów i nic z tego nie wynika.

Edytowane przez ja37
Za mało napisałem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84506-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-z16let-mo%C5%BCliwe-15-bar/#findComment-696262
Udostępnij na innych stronach

Wastegate chodzi bez problemu,  choc moze faktycznie jest zle skrecona gruszka, mam astre od niedawna, wiec kto wie co bylo przede mna... Jezeli chodzi o ten overboost , to w tym przypadku jest drastyczny przyrost mocy, jest szalenia roznica pomiedzy normalnym ladowaniem (0.7~0.9bar), nie przerywa, mocy przybywa wiec i uklad wtryskowy wyrabia. Zastanawia mnie tylko ze nie wystepuje to za kazdym razem, czasami jest tak za wystepuje za 4 butowaniem na maxa, za 2 , ale nigdy caly czas pod rzad. Masz jakas rade jak dobrze ustawic ciegno gruszki wzgledem ciegna klapy obejsciowej?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84506-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-z16let-mo%C5%BCliwe-15-bar/#findComment-696264
Udostępnij na innych stronach

Samemu dobrze się nie ustawi, potrzebny przyrząd, albo jakiś mądry program.....

Ja u siebie ustawiałem tak, że od momentu, jak jeszcze mogłem palcami obrócić ciut klapkę, to dokręcałem jeszcze obrót.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84506-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-z16let-mo%C5%BCliwe-15-bar/#findComment-696268
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj dokładnie i gruszka wraz z cięgnem chodza bez przyciecia i bez problemu w calym zakresie. Ciegno gruszki w stosunku do zaworu obejściowego ustawione jest na 8 zwojów gwintu ciegna z prawej strony, skrecilem go na 6 zwojów i mimo nizszego cisnienia podczas butowania (spadło z 0.8~0.9bar do 0.6~07bar) to zdarzalo sie ze dalej ladowal do 1.5 bara, w zwiazku z tym mysle ze gruszke zostawiam w spokoju bo jest ok wraz z jej ustawieniem wzgledem ciegna zaworu obejściowego i mysle ze wymienie zawor podcisnienia sterujący gruszka bo skoro raz jest dobrze a raz nie to podejrzewam wlasnie zawor podcisnienia...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84506-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-z16let-mo%C5%BCliwe-15-bar/#findComment-696291
Udostępnij na innych stronach

To może być to, że się przycina.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84506-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-z16let-mo%C5%BCliwe-15-bar/#findComment-696306
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś ma problem z przeladowywaniem turbiny to może problem rozwiąże jak ja - wymieniłem zawór podciśnienia sterujący gruszka klapy obejsciowej (wastegate) który czasami widocznie się przycinal i stąd przeladowanie turbiny, na te chwile ciśnienie doładowania prawidłowe -  oscyluje w granicach 0.7~0.85 bar, ciegno(sztanga) gruszki względem ciegna wastegate 8.5 gwintu od prawej. Dziękuję koledze ja37 za pomoc i pozdrawiam ;) 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84506-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-z16let-mo%C5%BCliwe-15-bar/#findComment-696332
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności