Skocz do zawartości

ECN 031300 i ECN030100 świeci się układ kontroli emisji spalin


Gość renard78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś miesiąc temu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "układ kontroli emisji spalin" Auto nie straciło mocy, nie szarpało, a obroty nie falowały. Metodą gaz-hamulec sprawdziłem i wyszło: P0301 (Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów) i P0313 (Wypadanie zapłonu z powodu niskiego poziomu paliwa). Fakt że benzyny powiedzmy było mało - pojechałem i zatankowałem. Po kilku odpaleniach "żółty silniczek" zgasł. Dodatkowo dla świętego spokoju wymieniłem świece (może był czas i na nie). I wszystko było pięknie do wczoraj. Znowu zapalił się podczas jazy  "układ kontroli emisji spalin". Auto bez jakichkolwiek objawów odpala i jeździ bez problemu. Benzyna zatankowana na 3/4 baku dzień przed wystąpieniem problemu.

Nie wiem czy znowu zgaśnie po iluś odpaleniach, ale coś jest nie tak, że znowu się zapaliło. Fakt, że tym razem było powiedzmy mało gazu w butli, ale też bez przesady. Dzisiaj zatankowany lpg do pełna. 

Bardzo proszę o pomoc, za tydzień jadę w trasę i nie wiem co z tym fantem zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najlepiej to by było się podpiąć do kompa, odczytać błędy, wykasować stare. Pojeździć i jak się znów zapali, odczytać i podać tutaj albo sprawdzić w internecie. Skoro świece wymienione to jeszcze pozostaje cewka, układ paliwowy do sprawdzenia no i nie zaszkodzi zmierzenie kompresji na tym cylindrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, renard78 napisał:

i wyszło: P0301 (Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów)

 

Jak kolega radzi wyżej ale na tą chwilę ja bym sprawdził czy to wypadanie nie jest od wlutowania LPG do benztny na 1 cylindrze.

Czyli do przeglądnięcia wszystkie miejsca działalności gazownika z wpinaniem się do instalacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek jadę do warsztatu tam gdzie robiłem gaz. Mają podpiąć pod kompa i wszystko posprawdzać. Nie wiem czy to nie będzie nietakt, ale pierwsze co to podsunę im Wasze podpowiedzi. W przyszłym tygodniu napiszę jak przebiegła wizyta. Jesli jeszcze ktoś ma jakieś pomysły jak ugryźć temat proszę pisać. 

Pozdrawiam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, adam1954 napisał:

 

Jak kolega radzi wyżej ale na tą chwilę ja bym sprawdził czy to wypadanie nie jest od wlutowania LPG do benztny na 1 cylindrze.

Czyli do przeglądnięcia wszystkie miejsca działalności gazownika z wpinaniem się do instalacji

A w sumie racja, bo spojrzałem odruchowo w profil a tam Posiadasz LPG: NIE i ostatnie zdanie o gazie mi z głowy wypadło :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa "czeski film". Dzisiaj jak wracałem z pracy żółty silniczek po odpaleniu zgasł. Ja już nic nie rozumiem. Czy mechanik będzie mógł coś wywnioskować co jest nie tak, jesli już błędu nie wyświetla? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo jakiego masz mechanika.

Wypadanie zapłonów mu zgłoś i niech szuka w pierwszej kolejności w połączeniach.

Ale może być tak że poleciało wypadanie bo miałeś mało paliwa w baku.

I może się okazać że się już nie pojawi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód po diagnozie u mechanika. Stwierdził że powoli pada cewka i sypie błędy od czasu do czasu. W każdej chwili może paść całkiem, albo jeszcze trochę podziała. Tak więc czeka mnie wymiana bo nie mogę sobie pozwolić by przestała działać w trasie. 

Niestety martwi mnie tylko fakt że obstawiał cewke w ciemno odrazu jak tylko usłyszał wypadanie zapłonu to stwierdził że w tych modelach często psują się cewki i to na 100% cewka. Samochód zostawiłem do dokladnego przeglądnięcia i po kilku godzinach zadzwonił i stwierdził że wszystko jest ok i cewka do wymiany. Ehhh

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ok.

Jeżeli pada cewka to niech podmieni na sprawdzenie na tydzień .

Jeżeli będzie ok to cewka zostaje a ty mu za nią płacisz.

I tyle.

 

Całkiem nie dawno Silvo miał podobny przypadek.

I właśnie winne było połączenie lutowane.

I też cewkę zmienił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety na taki układ pewnie by nie poszedł. Zresztą ostatnim razem silniczek zapalił się ponownie po miesiącu. Kupiłem więc w zaprzyjaźnionym sklepie duzo taniej niż u mechanika i odrazu wymieniłem. Mam nadzieję że temat będzie do zamknięcia i żadne wypadanie zapłonu już się nie pojawi.

Za jakiś czas napiszę jak wygląda sytuacja. 

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności