Skocz do zawartości

Z18XE - Sonda lambda za katalizatorem


Gość brzetek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Błąd P0136 - o2 Sensor Circuit Bank 1 Sensor 2

oraz P0036 - Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 2

Zatem sonda lambda za katalizatorem do wymiany. Tu się zaczyna problem - nigdzie nie znalazłem identycznej oryginalnej sondy z oznaczeniem takim jak na tej którą mam czyli 09202575.

Jedyna jaką znalazłem to ta: https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-opel-astra-vectra-1-8-z18xe-oryg-gm-7350912616?snapshot=MjAxOS0wNC0xM1QxMTozODoxMC41MDNaO2J1eWVyOzY1YWY3ZjEzMTA1OWVkNGQzYThjN2YwMjc1MTlhYWU5ODEwMWZmNWJkNmZhMGQ1MTFkOGYxMjI4NDhjZDZmYjM%3D

Na tej sondzie jest oznaczenie: 55 561 452 OZA 334 5WK9 418 (poniżej zdjęcie z oznaczeniem na starej sondzie)

Wszystko by było ok tylko ta sonda jest minimalnie krótsza od tej starej. Teraz pytanie czy orientuje się ktoś czy te sondy są takie same a różnią się tylko długością przewodu? Czy mogę za pomocą złączek przedłużyć przewody w tej nowej i sonda będzie poprawnie pracować?1.thumb.jpg.57697c913a41408d572fa45c0fc9d164.jpg

IMG_20190416_173939.jpg

IMG_20190417_220242.jpg

Edytowane przez brzetek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

27 minut temu, brzetek napisał:

Błąd P0136 - o2 Sensor Circuit Bank 1 Sensor 2

oraz P0036 - Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 2

Zatem sonda lambda za katalizatorem do wymiany.

 

 

A tego nie byłbym taki pewny.

Pewność uzyskasz gdy ją pomierzysz.

Wtedy będziesz wiedział czy musisz kupować nową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Adam pisze, wpierw pomierz później kupuj. https://opel.7zap.com/pl/car/a04/p/2/5-4/#24 Znalazłem obie sondy w necie bez problemu po numerach katalogowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Podchodzicie Panowie fachowo do tematu, ja jako laik opieram się na internecie dlatego poczytałem o objawach takich jak u mnie i zawsze winna okazywała się sonda dlatego też ominąłem etap sprawdzania jej świadomie podejmując ryzyko. Nawet jeżeli sonda jeszcze jest dobra to przy 150k przebiegu wymiana nie zaszkodzi. Być może skończy się na tym że i tak będę ją musiał sprawdzić ale próbuje iść po najmniejszej linii oporu :) Nr katalogowy również znalazłem. Problem w tym, że nie znalazłem w detalicznej sprzedaży oryginalnej sondy z fizycznie wybitym nr na korpusie takim jak jest w katalogu. Sonda która kupiłem niby ma to oznaczenie (w opisie na allegro) jednak nie ma go fizycznie na sobie i przewód jest minimalnie krótszy - stąd moje w/w pytanie o łączenie przewodów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, brzetek napisał:

Nawet jeżeli sonda jeszcze jest dobra to przy 150k przebiegu wymiana nie zaszkodzi.

 

 

W Felicji (moje poprzednie auto) przebieg 280 tys i sonda oraz katalizator od nowości.

 

Nic nie trzeba profilaktycznie wymieniać jeżeli nie trzeba.

Pierwsze pomiar , potem wymiana.

Ale co ty zrobisz to twoja decyzja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 217 tyś. sondy fabryczne, działają to po co zmieniać? W Corsie dobiłem do ponad 250 tyś. z czego prawie 200 tyś na LPG, sondy również fabryka. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, brzetek napisał:

Dobrze już wiem wszystko tylko nie to o co zapytałem

 

 

Ok więc według mnie to sonda 1 V to cały czas to samo.

Różnica we wtyczce , gwincie i jak Marek napisał przed chwilą długość przewodu.

Jestem natomiast przeciwnikiem sond uniwersalnych których samemu sie zaprawia złączki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności