Skocz do zawartości

Z18XE - Sonda lambda za katalizatorem


Gość brzetek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość brzetek

Panowie,

Nadal walczę z poszarpywaniem - z marnym skutkiem. Zacząłem od wymiany świec, następnie wymieniłem cewkę. Sugerując się wpisami o katalizatorze wyciągnąłem go żeby sprawdzić jego stan - wizualnie wszystko ok, nic z niego się nie wysypało ani nie tłukło w środku. Przy przyświeceniu latarką w otwór po sondzie z drugiej strony minimalnie widać było światło więc drożność jest. Skoro już go miałem wyciągniętego to domowym sposobem go wyczyściłem za pomocą płukanki ze środkiem do czyszczenia sadzy: 

 

Trochę smoły się rozpuściło ale na pewno nie można powiedzieć że katalizator był zawalony. Po założeniu katalizatora nie było żadnej po prawy - samochód dalej szarpał. Pojechałem nawet do mechanika sprawdzić sprzęgło ale pojeździł trochę po placu i stwierdził, że to na pewno nie to. Wczoraj wymieniłem sterownik silnika i w końcu jest jakiś efekt - marny. Po gwałtownym dodaniu gazu na niskich obrotach jest jedno szarpnięcie i dalej ciągnie płynnie (wcześniej szarpał ze 3 - 4 razy). Jednak teraz pojawiło się szarpnięcie przy puszczeniu gazu. Do tego wywala błąd komunikacji ze skrzynią biegów lub coś takiego, (nie pamiętam teraz a nie mam jak sprawdzić). Sterownik był od astry z automatem - czy ma to jakieś znaczenie? Elektronik niby wszystko ustawił w op.comie i mówił że to nie ma znaczenia a błąd nie wie dlaczego wywala mimo że go kasował. Zastanawiam się czy może ten nowy sterownik też nie jest walnięty? Czy odpuścić już i szukać przyczyny gdzie indziej? Na dniach spróbuję podmienić jeszcze przepływomierz.

Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A robiłeś to co Adam pisał? U mnie akurat Funkcje specjalne są nieaktywne. Dziś pojeździłem na Pb i nic nie szarpie, auto zbiera się jak dzikie. Podejrzewam cewkę albo wtrysk gazowy, bo na 2 cylindrze w live data podczas szarpania mam w bloku pomiarowym: Opóźnienie  stukania cylinder 2 CA wartości większe od 0. Z tym, że u mnie żadnych błędów nie ma, szarpnie tylko przy niskich obrotach na LPG podczas przyśpieszania a później już normalnie idzie. Oczywiście im zimniejsze powietrze tym szarpania mniej a w zimie nie występuje. Na przepływkę też bym stawiał ale dodatkowo, poprzedni właściciel niby wymienił, ale pewnie na używkę i nie wiadomo na ile sprawną. Dodatkowo u mnie jałowe obroty nie są stabilne jak skała, tylko lekko falują w zakresie 775-800. Niby nie dużo, ale ciut denerwuje. Do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu.

Tak jeszcze dziś grzebałem po alledrogo i zauważyłem, że oryginalne sondy niby obie 1V ale jedna jest z krótszym przewodem za katem firmy NTK (takie w oryginale ponoć były)z kartką DC, a ta przed katem Siemensa/VDO z dłuższym przewodem z karteczką BC. Ceny ich też różne. Ta przed droższa o około 80 zł. Ostatnio jestem aż przesycony informacjami o sondach w Z18XE i ich pracą, zakresami i tym jakie spełniają funkcje. Wiele tematów wyklucza inne. Mam wrażenie, że nawet ASO nie do końca ogarnia. Skoro po wymianie sondy błąd nie powrócił a dalej szarpie, to nie sonda była przyczyną. Ktoś chyba na forum Vectry pisał, że ta sonda za katem na ma aż takiego wpływu na działanie silnika. Jak widać po Twoim przykładzie, chyba miał rację.

No i nadal nie piszesz, czy to poszarpywanie masz na Pb i LPG czy tylko na jednym paliwie? Co to za instalacja LPG? Dużo ma już najeżdżone?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość brzetek

Nie robiłem, nie mam op.coma.

Szarpie tak samo na PB i LPG. Sonda miała uszkodzoną grzałkę i cały czas świecił check - poza tym nie miało to na nic wpływu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie inny przypadek niż u mnie. Klony z azji teraz są w przystępnych cenach. Torque Pro z ELM 327 na BT też nieźle sobie radzi w podglądzie czujników. Codziennie jeżdżę z podglądem pracy sond i innych parametrów. Mierzyłeś kompresję na cylindrach? Jak wygląda u Ciebie korekta długoterminowa? Przepustnica czyszczona? Odpinałeś przepływkę? Jak masz skąd podmienić na sprawną to też jakaś eliminacja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość brzetek

Przepustnica wyczyszczona, dolot powietrza sprawdzony wszystko szczelne. Przepływomierz odpinałęm i bez różnicy. Zamówiłem za grosze używkę spróbuję podmienić. Kompresji nie mierzyłem, korekty długoterminowej też nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem sterownik na kolejny - jest jeszcze gorzej, szarpie i falują obroty na biegu jałowym. Nie wiem czy mam kolejny uszkodzony sterownik czy to nie w tym szukać przyczyny ?

Edytowane przez brzetek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Marek ma jak widzę czytanie gdzieś ,w( d...ie)

Wysmarował następny temat , bo mysli że to ponagli leniwych ludzi na forum.

On potrzebuje pomocy a inni nie piszą co ma zrobić.

Aż mi go żal

 

 

 

 

 A moja odpowiedź jest taka.

SPAM.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności