Skocz do zawartości

Astra H 1.6 Z16XE1 - brak mocy i szarpanie (błąd P0171)


Rekomendowane odpowiedzi

Gość rutkowski01

Witam,

Walczę z moją Astrą H, silnik Z16XE1 od dobrego roku... mechanicy załamują ręce i nie wiedzą co jest. Postanowiłem napisać na forum bo może ktoś będzie mi w stanie pomóc.

 

1. cały czas występuje błąd P0171 (52) - niewłaściwa mieszanka paliwowa;

2. samochód po odpaleniu nie ma mocy - jest strasznie mułowaty;

3. mocno szarpie w zakresie obrotów 1800-2100, ale tylko przy jednostajnym utrzymywaniu obrotów np. na poziome 2000 (może w tym zakresie obrotów następuje otwarcie/zacięcie zaworu EGR i zbytnio zubaża mieszankę? a może z EGR-em jest wszystko ok, tylko coś innego nie działa poprawnie, a otwarcie zaworu EGR tylko to potęguje?)

4. na światłach często łapie go czkawka - po wciśnięciu pedału gazu musi się chwilę zastanowić zanim ruszy;

5. na biegu jałowym występuje lekkie falowanie obrotów;

6. przy ruszaniu słychać lekkie klekotanie, ale tylko przy ruszaniu, na biegu jałowym i przy wyższych obrotach nie występuje;

7. czasami wypada zapłon;

8. z rury wydechowej czuć jakby nie dopalał w całości paliwa;

Wymieniono wszystkie filtry, olej, świece, wyczyszczono przepustnice i EGR, wymieniono rozrząd, gruszkę elektryczną od klap wirowych, sondę lambda (z tego co pamiętam to sondę przed katalizatorem), na koniec padło na sterownik silnika, który również wymieniono, ale nie pomogło...

Nagrałem op-comem bloki pomiarowe z 15 minutowej jazdy po mieście (zrobiłem wykresy z chwilowego działania podzespołów - arkusz astra H - wykresy), może to sonda lambda za katalizatorem? albo jednak EGR? Bardzo proszę o pomoc, nie wiem jak interpretować te dane z op-coma. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże bo ja już nie mam pomysłu.

https://drive.google.com/open?id=1FY8zuBFOb273VCKc2DbrCOHMpMz1LAr_

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86621-astra-h-16-z16xe1-brak-mocy-i-szarpanie-b%C5%82%C4%85d-p0171/
Udostępnij na innych stronach

Plik nie wchodzi.

Ale pytanie czy ktoś sprawdzał luzy na zaworach?

Kompresję?

 

Niedrożne kanały EGR w kolektorze?
Było o tym.

 

Gość rutkowski01

Nowy link do bloków pomiarowych, teraz powinno być dobrze. (jak nie będziesz mógł pobrać to daj znać to gdzieś indziej wrzucę)

https://drive.google.com/drive/folders/1u_aKwHzRf5LGo9L_e3uSGPfyq82AdL9k?usp=sharing

 

Luzy na zaworach i kompresja nie były jeszcze sprawdzane. Zapomniałem dodać, że układ odmy w obudowie zaworów też został wymieniony. Adam1954, a co myślisz o tych blokach pomiarowych z op-coma?  Jest coś co budzi wątpliwość? Zastanawia mnie to, że wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR) wykazuje wartość "nieprawidłowo",  moją uwagę zwróciło jeszcze to, że na wykresie, który zrobiłem zalecana pozycja w stosunku do rzeczywistej pozycji EGR nie jest tożsama. Ponadto wydaje mi się, że wykres lambdy za katalizatorem dziwnie wygląda, z tego co się orientuje to nowsze katalizatory działają już inaczej od starszych i teraz sonda za katalizatorem już nie wskazuje liniowo, a oscyluje tak jak sonda przed katalizatorem... poprawcie mnie jak się mylę.

 

ArKos, a po czym wnioskujesz, że zatkane kanały EGR w kolektorze? Możesz mi podać link do tego tematu? bo nie mogę znaleźć za pomocą wyszukiwarki.

Wykresy.jpg

 

Moje logiczne wytłumaczenie odnośnie występowania błędu p0171 jest następujące. Ponieważ zadaniem EGR jest zmniejszenie zużycia paliwa poprzez dodatkowy wlot spalin, wszystko jest w porządku póki prawidłowo działa EGR i kanaliki w kolektorze ssącym nie są zapchane. Gdy jeden z tych elementów nie działa skład mieszanki ulega zmianie i komputer pokazuje błąd ubogiej mieszanki zwiększając jednocześnie wymaganą porcję paliwa. Zużycie minimalnie wzrasta. Stąd też czuć niedopaloną benzynę z wydechu i jej zwiększone o 0,3 - 0,5 l zużycie. Również występuje szarpanie przy obrotach ok 2000. Oczywiście auto chodzi normalnie, ale nieprawidłowość składu mieszanki występuje. To jest moje wytłumaczenie problemu. Usunięcie błędu polega na przeczyszczeniu zablokowanych kanałów kolektora ssącego i przeczyszczenia EGRa, który przestaje funkcjonować gdy kanały są niedrożne.  Po przeczyszczeniu kanałów problem minie na 100% Miałem to już za sobą, ale po 6000 tyś powrócił, ponieważ silnik bierze olej 1 litr/ 1000. Przedtem i teraz również błąd się wyświetla co 100 -  200 km.  Załączam zdjęcie i link do tematu http://astra-3.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=2365&start=30Kolektor ssÄcy 2.jpeg

Edytowane przez Wigo48

 

Wykres sond powinien startować od napięcia ok . 300 mV .

Sprawdziłbym zasilanie jakie idzie od sterownika do sond.

Czy na włączonym zapłonie i nie odpalonym silniku jest te ok. 300 mV

 

 

Plik zapisu parametrów zrób go jak należy.

Jest opisane w dziale o Opcomie jak trzeba zrobić aby każdy kto ma chwilę wolną mógł otworzyć i odczytać.

Czyli w Excelu

 

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności