Skocz do zawartości

Astra H 2007 1.6 gtc z16xe1 problem z obrotami.


Gość TomekM

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Witam wszystkich. Zarejestrowałem się na forum i od razu przejdę do rzeczy, szukam pomocy w rozwiązaniu problemu z moim autem. Astra H gtc, silnik 1.6 77kW 105KM z16xe1, rocznik 2007, przebieg 65 tys. Problem wygląda następująco... 

Na zimnym silniku falują obroty, skaczą z 1100 na 800 (na rozgrzanym silniku problem już nie występuje) 

Następny problem to skaczące obroty podczas jazdy przy zmianie biegu. Ruszam i gdy zmieniam bieg na wyższy puszczam gaz, wciskam sprzęgło i w tym momencie auto podbija obroty o około 500 np rozpędzę się na drugim do 2000 obrotów, puszczam gaz wciskam sprzęgło i w tym momencie auto dodaje gazu a obroty idą w górę na 2500 i po chwili opadają i tak się dzieje na każdym biegu. Na rozgrzanym silniku problem ustępuje i można już normalnie jechać. 

Auto nie posiada przepływomierza, w miejscu przepływomierza czyli pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą jest czujnik temperatury powietrza. 

Nie zapala się lampka check, komputer nie pokazuje żadnych błędów, jedyne co znaleziono to otwarcie przepustnicy na jałowym biegu i rozgrzanym silniku wynosiło ponad 3 procent a powinno być ponad 1 procent. 

Mechanik wyczyścił przepustnicę i po tym zabiegu otwarcie przepustnicy na jałowym biegu i rozgrzanym silniku jest już w normie i wynosi ponad 1 procent. 

Niestety problem nie ustąpił. 

Czy ktoś miał może podobny problem? Mechanicy mówią że jedyne co mogę zrobić to wymieniać wszystko po kolei aż problem ustąpi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

27 minut temu, TomekM napisał:

otwarcie przepustnicy na jałowym biegu i rozgrzanym silniku wynosiło ponad 3 procent a powinno być ponad 1 procent. 

 

Jest lepiej niż było.

Otwarcie jest prawidłowe 1-15

Więc wiele nie poprawił.

Ale ciekawy jest ten mechanik.

Tylko błędy umie sprawdzać?

A parametry pracy już nie?

Jakie masz parametry MAP-a ?

Jak i co pokazuje czujnik temp płynu?

Jakie są wartości EGR.

Jak sprawdzał szczelność dolotu?

Jak sprawdzał i czy w ogóle jak pracuje czujnik przepustnicy?

Powiedz temu mechanikowi że jest taki program który się nazywa Tis i według niego niech szuka anomalii.

A potem po omacku może wymieniać klamoty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry oczywiście sprawdzał i wszystko jest w porządku ale sprawdzane było na rozgrzanym silniku. 

Jakie parametry to nie potrafię powiedzieć. 

Edytowane przez TomekM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak macie mi pomóc, ja nie mam o tym pojęcia. Byłem dziś po pracy u mechanika i porozmawiałem z nim żeby sprawdzić to co napisałeś, uśmiał się w głos gdy mu przeczytałem że prawidłowa praca przepustnicy na rozgrzanym silniku i jałowym biegu to 1 do 15 procent.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak pomógł tym śmiechem mechanik, czy dalej usterka nie rozwiązana? Zajmuję się autami kilka lat pewnie i już z marszu powinien domniemać co mogło stać się bez podłączenia komputera po pracy silnika. Nie pada przypadkiem czujnik ciśnienia spalin albo Egr?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie pomógł. Komputer niczego nie wykrywa więc pozostaje tylko po kolei wymieniać części bo nic innego nie wymyśli. Drugi mechanik u którego byłem postawił podobną diagnozę. Żadnych błędów komputer nie pokazał więc trudno powiedzieć co jest przyczyną, może wadliwa przepustnica, może silnik krokowy, może jakiś czujnik... tyle się dowiedziałem. Dzwoniłem też do kolejnego mechanika, przestawiłem problem i kazał przyjechać bo musi podłączyć auto pod komputer żeby sprawdzić co się dzieje. Nie pojechałem bo nie ma sensu po raz kolejny płacić, komputer nic nie wykryje a mechanik powie to co dwaj poprzedni "tu jest wszystko dobrze"  

Myślę że będzie trzeba to auto wystawić na sprzedaż jako uszkodzone, opiszę problem i dam ogłoszenie bo raczej innego wyjścia nie ma. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, TomekM napisał:

Byłem dziś po pracy u mechanika i porozmawiałem z nim żeby sprawdzić to co napisałeś, uśmiał się w głos gdy mu przeczytałem że prawidłowa praca przepustnicy na rozgrzanym silniku i jałowym biegu to 1 do 15 procent.

 

 

To teraz po pracy podjedź do niego jeszcze raz i pokaż mu to.

To zrzut z Tisa.

Może wie co to jest.

I spytaj się go czy zrobił sprawdzenie parametrów i porównał je z czymkolwiek czy tak na oko popatrzył mi stwierdził ze w porządku.

2019-11-27_200938.png

2019-11-27_201002.png

2019-11-27_201012.png

7 minut temu, TomekM napisał:

Nie pojechałem bo nie ma sensu po raz kolejny płacić, 

 

Trudno .

Gdybyś jednak się zdecydował to każ mu zrobić logi parametrów pracy silnika.

I wrzuć na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, adam1954 napisał:

 

 

To teraz po pracy podjedź do niego jeszcze raz i pokaż mu to.

To zrzut z Tisa.

Może wie co to jest.

I spytaj się go czy zrobił sprawdzenie parametrów i porównał je z czymkolwiek czy tak na oko popatrzył mi stwierdził ze w porządku.

2019-11-27_200938.png

2019-11-27_201002.png

2019-11-27_201012.png

 

Trudno .

Gdybyś jednak się zdecydował to każ mu zrobić logi parametrów pracy silnika.

I wrzuć na forum.

Nie nie, na pewno więcej już nie pojadę. Chętnie przyjechałbym ale do Ciebie. Jeżeli jesteś przekonany że to naprawisz i dajesz na to sto procent gwarancji to ustalmy cenę i przyjeżdżam. I jeszcze Cię na rękach za to poniosę :-);-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności