Skocz do zawartości
wodeczka94

Astra H 1.6 b+g ciężkie odpalanie na zimnym

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Posiadam Opla Astrę H 1.6 77KW z gazem która ma problem z odpalaniem na zimnym silniku.
Mianowicie, po dłuższym postoju (5-7h w góre) autem trzeba długo kręcić i odpala niemrawie. Po odpaleniu trzeba dać mu jakieś 10-15s. zanim sie ruszy w drogę, bo na gaz reaguje dławiąc się i gasnąc, po tym czasie już jedzie normalnie, nie dławi się, jest ok. Jak już odpali, tak można zgasić i odpali od razu. Czasami zaświeca się check (ma to miejsce tylko na trasie - po usunięciu nie pojawia się ponownie) który mówi o uszkodzonym katalizatorze. Na początku pod lupe wziąłem czujnik płynu chłodniczego, który pokazywał temperaturę o 7 stopni mniejszą, a po wypięciu i wpięciu kostki wcale sie popsuł i pokazywał ciągle 151*, jednak po zmianie czujnika i usunięciu jego błędu problem nie ustąpił. Miał ktoś może podobny problem i poradził sobie z nim? Potrzebuję pomocy by rozprawić się z ciężkim rozruchem Opla na zimnym silniku.

Załączam również film, jak wygląda poranne odpalanie Opla.
https://youtu.be/dtQ27wrC-kU

Pozdrawiam,
Paweł :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokładnie błąd jest odnośnie katalizatora - kod błędu.

Może katalizator jest zaklejony i potrzebuje się rozgrzać.

A lpg rozwaliła mapy paliwowe.

Sprawdzał ktoś jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej?

Następnie bym pojeździł na samej benzynie ze 100km (LPG wyłączone bezpiecznikiem).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Jaki dokładnie błąd jest odnośnie katalizatora - kod błędu.

Może katalizator jest zaklejony i potrzebuje się rozgrzać.

A lpg rozwaliła mapy paliwowe.

Sprawdzał ktoś jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej?

Następnie bym pojeździł na samej benzynie ze 100km (LPG wyłączone bezpiecznikiem).

 

P0420 - błąd kata
porównywałem korekty benzyny i gazu - są w porządku, nie ma duzych rozjadów oraz nie są to duze wartosci
Nie sprawdzałem ciśnienia na listwie paliwowej. Nie mam przyrządów niestety :/


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co da porównywanie map beni do gazu jak mapy beni są np. złe.

Skoro jest wykluczony czujnik temperatury to zostało sprawdzenie kata.

Ale ja bym sprawdził najpierw na zimnym silniku czy w listwie paliwowej jest paliwo i pod jakim ciśnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-11-29_164933.png

 

Jak pracuje druga sonda?

A co się dzieje gdy wyłączysz LPG całkowicie i zrobisz ok 50 km na samej Pb?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.11.2019 o 15:34, rafalgrzegorz napisał:

Ale co da porównywanie map beni do gazu jak mapy beni są np. złe.

Skoro jest wykluczony czujnik temperatury to zostało sprawdzenie kata.

Ale ja bym sprawdził najpierw na zimnym silniku czy w listwie paliwowej jest paliwo i pod jakim ciśnieniem.

Porównywanie map nic, ale ja porównywałem czasy korekt i one wyglądały ok, nie było dużej rozbieżności i oscylowały w okolicach 0. 

W dniu 29.11.2019 o 16:50, adam1954 napisał:

2019-11-29_164933.png

 

Jak pracuje druga sonda?

A co się dzieje gdy wyłączysz LPG całkowicie i zrobisz ok 50 km na samej Pb?

Sonda pracuje w porządku. Wartości wahają się jak trzeba. Błąd pojawia się tylko na trasie. 

 

No i dziś sprawdziłem - to napewno nie gaz. Odpiete i zaślepione przewody (dolot gazu do wtrysków i podciśnienie z reduktora), zakręcony zawór w butli, odpięte przewody od zaworów na butli i reduktorze, przejeżdżony dzien, dziś wstaję, idę odpalać i - tak samo długo kręci i niemrawo odpala... To tez nie swiece - były zmieniane... Ktoś jakiś pomysł dalej?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Daj mu trochę czasu.

Jutro napisz, co się dzieje.

A jak dziś stoisz, to napisz pojutrze.

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, ja37 napisał:

Daj mu trochę czasu.

Jutro napisz, co się dzieje.

A jak dziś stoisz, to napisz pojutrze.

Myślisz, że cały wczorajszy dzień jazdy (koło 50km) nie wystarczy z odpiętymi przewodami? No mi się zdaje, że wystarczająco dużo czasu... Dziś już podpiąłem gaz spworotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiedziałem, info nie było.

50km myślę, że starczy.

 

Dasz radę zrobic logi jeden z odpalania drugi na ciepłym z jazdy?

Takie nie za długie 2 minuty max.

 

Oczywiście gaz out.

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, ja37 napisał:

Nie wiedziałem, info nie było.

50km myślę, że starczy.

 

Dasz radę zrobic logi jeden z odpalania drugi na ciepłym z jazdy?

Takie nie za długie 2 minuty max.

 

Oczywiście gaz out.

Logi? Czego dokładnie? Aktualnie dysponuję tylko interfejsem do gazu i kostką obd elm z programem torque wiec niezbyt dużo mogę :( aczkolwiek przez torque mogę logować niektóre wartości nawet poprzez nagrywanie ekranu z ustawionymi wartościami :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Najlepiej opcom. (najtaniej)

Nie wiem, czy torque sobie poradzi , na pewno nie ma wszystkiego.

Wybrane elementy, czyli kawałek całości.

Co z tego, że powiem, że mają być odczyty czujnika wału, sondy, klap, egr, czas wtrysku, temperatury itd.

Jak dasz rade telefonem, to dawaj.

EDYTA

Ja dam radę telefonem.

https://www.olx.pl/oferta/launch-x431-easydiag-x-diag-pro3-aktualizacje-online-2019-CID99-IDBqJyt.html#52275895df

Może się skusisz?  ( to nie moje)

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Torque da sie zrobić zapis.

Spróbuj włączyć dziennik w Realtime

Sondy na poczatku mają mieć wartość  450.

Odczytywane są dopiero gdy się zagrzeją.

Ok 1 minuty.

Ale przecież pisałem w temacie

 

Co można użyć zamiast Torque.

Bardzo czytelne są tam parametry.

 

Pierwsze przed odpaleniem sprawdzasz parametry EGR ,przepustnicy , temp.

Potem podczas odpalania sprawdzać co sie dzieje też z czujnikiem wału .

Może być tak że nie będzie się dało bo elm podczas odpalania może sie rozłączyć.

Braki napięcia na wtyku OBD2

 

 

Mi wystarczy 20 km aby mapy wróciły.

Piszesz że druga sonda pracuje prawidłowo.

To znaczy jak?

Z jaką częstotliwością sie zmienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, adam1954 napisał:

W Torque da sie zrobić zapis.

Spróbuj włączyć dziennik w Realtime

Sondy na poczatku mają mieć wartość  450.

Odczytywane są dopiero gdy się zagrzeją.

Ok 1 minuty.

Ale przecież pisałem w temacie

 

Co można użyć zamiast Torque.

Bardzo czytelne są tam parametry.

 

Pierwsze przed odpaleniem sprawdzasz parametry EGR ,przepustnicy , temp.

Potem podczas odpalania sprawdzać co sie dzieje też z czujnikiem wału .

Może być tak że nie będzie się dało bo elm podczas odpalania może sie rozłączyć.

Braki napięcia na wtyku OBD2

 

 

Mi wystarczy 20 km aby mapy wróciły.

Piszesz że druga sonda pracuje prawidłowo.

To znaczy jak?

Z jaką częstotliwością sie zmienia

Czujnik wału to jaki parametr w torque? Do tego przyda mi się podpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś linka?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Post główny i owszem, nie widziałem tam nic odnośnie torque :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Torque nie jest zajebistym programem do oplolota, więc nie jest tu rozwijany.

Masz - kombinuj, tłumacz, dostosowuj, a na koniec się wqurzaj, że nie ładzia.

A jak załadzia, to zobaczymy, co pokaże.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, ja37 napisał:

Torque nie jest zajebistym programem do oplolota, więc nie jest tu rozwijany.

Masz - kombinuj, tłumacz, dostosowuj, a na koniec się wqurzaj, że nie ładzia.

A jak załadzia, to zobaczymy, co pokaże.

 

Działać działa :D tego jestem pewien, zastanawiam.sie tylko jakie wartości są Wam potrzebne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie.

Nie dajesz żadnych danych, dlatego wszystkie.

Czegoś zapomniałem?

Poprosimy dane z jakiegoś wiarygodnego źródła.

Tech, MDI, opcom.

Wtedy pogadamy.

Telefonem to wiesz, co możesz sobie zrobić?

Możesz, ale nie za 12zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, wodeczka94 napisał:

Post główny i owszem, nie widziałem tam nic odnośnie torque :(

 

A to ciekawe

 

 

Zrzut ekranu abyś doczytal

 

2019-12-01_210132.png

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, adam1954 napisał:

 

A to ciekawe

 

 

Zrzut ekranu abyś doczytal

 

2019-12-01_210132.png

 

 

 

A, ok, myślałem, że jest tam coś o torque, moj błąd ;)

 

A propo torque, testowo nagrałem filmik z pracy auta na ciepłym i gazie z paroma czujnikami, któreś stąd są interesujące? Coś mówią? Jest sens nagrywać zimny rozruch tych parametrów?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.