Skocz do zawartości
Sundragon

Jaki akumulator Meriva A 2006 1,4 benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z bierzący akumulatorem, kiedy podczas pracy przy Marivie miałem włączone radio około 30 minut

po tym okazało się że nie mogą odpalić silnika, małe cyki koniec zero rozrusznika. Zaczolem sprawdzać i doszedłem do:

Akumulator normalnie po wyłączeniu mam 12 V, Podczas jazdy skacze do 14 z kawałkiem, po zaparkowaniu i wyłonczeniu silnika, powłonczeniu radia i światel  w kilka minut spada do 10 V

I silnik  już nie odpala. Opalatylko na tzw popych.

Samochód ma akumulator jeszcze po poprzednim właścicileu teraz zerknołem i zdaje się że mam za słaby akumulator 360A.

Czyniepowinien być 600A?

80207047_575950953219733_6394212285102948352_n.jpg

79376608_811116759329416_4098728694057533440_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator w Merivie 12V 44Ah, masz wsadzony 360A to jest prąd rozruchowy, niby nie wielki ale na benzynę starczy, oczywiście możesz sobie wsadzić 12V 44Ah np. 380/400/440/540/600 itp. wtedy rozrusznik będzie miał większy prąd i łatwiej będzie go odpalić w mroźne dni. Wygląda na to, że masz już akumulator na wykończeniu, nie trzyma pojemności, a jeśli szybko się ładuję może mieć już uszkodzoną celę, zaraz przestanie w ogóle działać, tyle co na centralkę, czas na wymianę, to że jest 14V przy odpalonym to znaczy, że alternator trzyma prawidłowe parametry, mieszczące się normie. Im większy prąd rozruchu tym gładsze odpalanie silnika, mniej kręcenia, chociaż są takie motorki co w pół obrotu palą jak zegareczki. 

 

Akumulator kwasowy wyciągnięty raz do zera, traci już nieodwracalnie swoje parametry, odpalanie na pych jest mało rozsądne, lepiej na kablach, na plus akumulatora i na masę silnika, tak najlepiej odpalać przy uszkodzonej celi akumulatora i w ogóle, bo jeśli plus i minus pod aku przy spalonej celi to może wcale nie odpalić jak jest już uszkodzone przejście ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj aby wymiary były podobne do starego, chyba że jest możliwość wrzucenia większego oraz żeby plus był z odpowiedniej strony. Poczytaj opinie o tym akumulatorze, ja zazwyczaj brałem Vartę albo Boscha, teraz w klekocie mam już drugi rok Kozaka i też daję radę. Jak robisz krótkie trasy to też taki 61Ah to może być za duży i nie nadążać się ładować, ale są magicy co wrzucają kobylaste akumulatory do małych aut tak aby dłużej służyły, nie do końca się to sprawdza. Lepiej oscylować w tym co daje producent plus jakieś 20% więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Futura wytrzymała u mnie 4 lata.

53 Ah

 

Popatrz tutaj 

https://opel.7zap.com/pl/car/

Wpisz swój Vin i się dowiesz jaki powinieneś mieć.

Kup ewentualnie o 10 % większy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa akumulatory wskazane 

 AKUMULATOR,12V.55A.

 AKUMULATOR,12V.60A.

 

Sądze że może być https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-silver-dynamic-d21-61ah-600a-p-8544560777

Nie wiem tylko czy rozmiarem będzie pasować bo ten którt mam okazuje się że jest mniejszy - tylko wychodzi że jest nie odpowiedni do mojego samochodu.

ty znalzałem dedykowane akumulatory ale mająwiększe wymiary niż obecnie zamontowany. https://znajdzakumulator.pl/pojazd/akumulator-do-opel-meriva-1-4-16v-twinport/

 

Mam teraz(był już w zakupionym samochodzie:

 AKUMULATOR 12V 44AH 360A

 ZE WSKAŹNIKIEM STANU NAŁADOWANIA

 WYPRODUKOWANY PRZEZ FIRMĘ EXIDE

 DLA KONCERNU VOLKSWAGEN

 KRAJ PRODUKCJI: HISZPANII

 WYMIARY:

   DŁUGOŚĆ [mm]: 207

   SZEROKOŚĆ [mm]: 175

   WYSOKOŚĆ [mm]: 190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale masz chyba w domu metr do mierzenia?

Zmierz sobie podstawę i zobaczysz jaki wchodzi.

 

Ale napisałem ci przecież że miałem Futurę 53 Ah

Ona ma rozmiary takie jakie w teraźniejszym twoim.

I widzisz chyba że masz jeszcze luz na podstawie jakieś 10 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam futurę od stycznia  2011 tyle że w dieslu . Najpierw w corsie teraz w mery jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, WariatPSM napisał:

Pamiętaj aby wymiary były podobne do starego, chyba że jest możliwość wrzucenia większego oraz żeby plus był z odpowiedniej strony. Poczytaj opinie o tym akumulatorze, ja zazwyczaj brałem Vartę albo Boscha, teraz w klekocie mam już drugi rok Kozaka i też daję radę. Jak robisz krótkie trasy to też taki 61Ah to może być za duży i nie nadążać się ładować, ale są magicy co wrzucają kobylaste akumulatory do małych aut tak aby dłużej służyły, nie do końca się to sprawdza. Lepiej oscylować w tym co daje producent plus jakieś 20% więcej.

 

Wielkość nie ma nic do rzeczy. Przychodzisz do auta po nocy to Aku powinien być naładowany w 100 procentach. Odpalając silnik musi dokładnie tyle samo oddać prądu jakbyś założył akumulator o połowę mniejszy. Dokładnie tyle samo czasu ładuje się taki akumulator duży jak mały. Nawet czysto hipotetycznie większy Aku ładuje się szybciej. Ma mniejszy opór wewnętrzny więc większy prąd może przyjąć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, wesol napisał:

Wielkość nie ma nic do rzeczy. Przychodzisz do auta po nocy to Aku powinien być naładowany w 100 procentach. Odpalając silnik musi dokładnie tyle samo oddać prądu jakbyś założył akumulator o połowę mniejszy. Dokładnie tyle samo czasu ładuje się taki akumulator duży jak mały. Nawet czysto hipotetycznie większy Aku ładuje się szybciej. Ma mniejszy opór wewnętrzny więc większy prąd może przyjąć.

A teraz powiedz mi tą różnicę, jest przykładowo akumulator 12V wiadomo np. pojemność 44Ah vs 61Ah i piszesz, że podobnie się załadują, no dobrze jeśli masz rację, że większa pojemność ma mniejsze opory prądowe podczas ładowania i może nabić się szybciej, a teraz pytanie są różne alternatory np. 90A vs 120A, często to wynika z osprzętu w aucie i wyposażenia, wiadomo więcej bajerów klima itp alternator jest mocniejszy a jakim optymalnym prądem jest ładowany akumulator?  Napięcie 13.6-14.3V ładowania. Jeśli steruję tym alternator (regulator) to zazwyczaj jest konkretna wartość pomijając odbiorniki, chodzi mi o ograniczoną wydajność alternatora, prądową oczywiście, wtedy mimo to taki większy akumulator nie ma możliwości się szybciej podładować. Może coś poplątałem albo źle zrozumiałem z twojej wypowiedzi ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.