Skocz do zawartości

Kupno Opla po swapie silnika


Gość Suselu7

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Chcę kupić Signuma. Upatrzyłem sobie egzemplarz 250km ode mnie... z rozmowy wyniknęło, że auto jest po wymianie silnika... (bogate wyposażenie np tempomat  czujniki deszczu parkowania itp przy najsłabszej jednostce 1.8 122km) . Komis sam przyznał że auto po wymianie silnika. Wnioskuję że pierwotnie siedziała tam mocniejsza wersja. Czy taki swap może powodować problemy?? Na co zwrócić uwagę oglądając?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie rozumiem nad czym się zastanawiać.

Mam mieć 259 KM a nie ma.

Chcesz jeździć słabszą bryką to kupuj .

Ale skąd mozna wiedzieć co tam jest zmienione i jak>

Może te 1.8 ma 250 KM?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tego postu, autor pisze że ma 250km nie KM od auta. I dziwi się wyposażeniem, że taki 1.8 122KM, może być na takim wypasie? Podejrzewam, że są to opcje nie raz indywidualne przy wyborze wyposażenia i jak ma się kasę to w salonie mogą dołożyć. Jeśli jest po wymianie silnika i jest zarejestrowany w Polsce, właściciel ma 30dni na zgłoszenie zmian w dowodzie rejestracyjnym a także zgłoszeniu do ubezpieczalni po zmianach w dowodzie. A jak rzeczywiście było tam 2.0T/2.2/3.2 i wsadzili tam silnik 1.8, to na pewno było nie mało kombinowane. Możesz zawsze poprosić o nr VIN i sprawdzić w bazie, darmowa raczej nie będzie. I wtedy wszystkiego się dowiesz. Lepiej wydać kilkadziesiąt złoty niż grzać w Polskę i się rozczarować i przy tym zrobić 500km w dwie strony ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko kupione. Zgadza się, że 250km musiałem jechać żeby obejrzeć auto :)

W tej budzie siedziała jednostka 2.2direct. Została zmieniona na 1.8 122KM. 

Stan auta SUPER. 

Nowy silnik wbity w dowód rej.

Zobaczymy jak to się będzie sprawować na dłuższą metę. 

Z wykrytych problemów:

1. Wentylatory głośno pracują jakby świerszcze grały

2. Kierownica wpada w wibrację powyżej 130km/h (oczywiście tylko na niemieckiej autostradzie ;) ) Obstawiam że to problem opon.

3. Temperatura płynu chłodzącego... - zegar wskazuje 90° tylko w korku. Na trasie spada do minimum. Może to czujnik termostatu? 

Mam nadzieję że to drobne usterki. Od czego proponujecie zacząć? :)

Edytowane przez Suselu7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatraczek wentylatora zregenerowany. Pracuje wzorowo. Ale dojście do niego... sakramencko ciasno brrrr :/

Termostat kupiony, czeka na wymianę. 

 

Kolejna wykryta usterka - 

Kontrolka ładowania zdarzy się zapalić  :( najczęściej przy jakichś manewrach parkingowych lub w korku... czyli na wstecznym i na 1 biegu. Po zgaszeniu auta i zapłonie najczęściej przechodzi. Czasem musi dłużej odpocząć żeby kontrolka się nie zapaliła... obstawiam pasek alternatora i napinacz tego paska. Może być??? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Suselu7 napisał:

obstawiam pasek alternatora i napinacz tego paska

 

Słychać by to było

Jakie ma napięcie ladowania na postoju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Termostat zmieniony. To rozwiązało problem z temperaturą. I z podwyższonym spalaniem - mam nadzieję. Ale to się jeszcze okaże. Na tym zepsutym termostacie, niedogrzanym silniku, przy ekonomicznej jeździe w cyklu mieszanym wyszło 9l/100km.

 

Teraz problem ładowania. Przy pomiarach wyszło ładowanie 14,4V wstępnie. Włączając kolejne odbiorniki prądu, ładowanie wahało  się w normie: 13,9-14,4V. 

Dopiero użycie wspomagania kierownicy ładowanie spadło do 12V. Ale kontrolka się nie zapaliła przy pomiarze. Natomiast później potwierdziło się że ładowanie zapala się przy manewrach parkingowych. Szczególnie na wstecznym... 

Jakieś pomysły? Problem ze wspomaganiem? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Suselu7 napisał:

Dopiero użycie wspomagania kierownicy ładowanie spadło do 12V.

 

 

Albo za duże opory w przekładni albo jakieś zwarcie .

Podłącz pod komputer i sprawdź w nadwoziu jakie błędy sie pokazują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zauważysz przy kręceniu w miejscu przygaszają się nawet światła z przodu, wspomaganie sporo wyciąga, jest elektryczno-hydrauliczne a jak załączysz wsteczny dochodzą do tego żarówki tył plus ewentualnie parktronic, pewnie pokaże błąd wspomagania w Opcom, albo alternatora. Mi się kontrolka paliła jak miałem zatarte sprzęgiełko alternatora. Możesz mieć problem ze wspomaganiem/alternatorem/akumulatorem. Zobacz czy są jakieś błędy. 

 

Przede wszystkim przewody od wspomagania masowe i zasilające, musi być dobre połączenie, zero śniedzi czy słabego dokręcenia nakrętką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności