bocian21a Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 Witam mam problem z moją astra h 1.8 125km kupiłem ją niedawno i od początku nie chodzi tak jak powinna. Na początek wymieniłem oczywiście pakiet startowy czyli rozrzad, olej, świece (w nich miałem nadzieję że wyeliminują mój problem te które wyciągnąłem wyglądały dobrze żadna okopcona nie była i wszystkie kolor ładny miały) oraz wyczyściłem przepustnice.Autem nie da się płynnie jechac. Tragedii nie ma ale czuć że coś jest nie tak.Podczas przyspieszania czuć lekkie szarpnięcia zazwyczaj jedno na każde mocniejsze dodanie gazu i to przy różnych obrotach. Dodatkowo przy praktycznie każdym dodaniu i odpuszczeniu gazu robi delikatnego kangurka takie lekkie dwa trzy szarpnięcia i jedzie normalnie. Przy zmianie biegu na wyższy również nie da się go zmienić płynnie bo przy niskich obrotach auto się zamula na chwilę i dopiero jedzie a przy zmianie na wyższych obrotach przy puszczeniu sprzęgła jest szarpniecie chyba że sprzęgło puszczę bardzo powoli to wtedy jest prawie dobrze choć i tak nie tak jak powinno być. Przy redukcjach też kangurek prawie za każdym razem. Na wolnych obrotach czy zimny czy ciepły słychać co jakiś czas pojedyncze strzały z wydechy tak samo jak po przegazowaniu gdy schodzi z obrotow. Dodatkowo przy zmianie biegów obroty po wciśnięciu sprzęgła jakby na chwilę się zawieszają a nawet czasem podnoszą o jakieś 100 obrotów i dopiero po sekundzie czy dwóch zaczynają opadać.Najgorsze jednak są te szarpnięcia przy przyspieszaniu, dodawaniu i odpuszczaniu gazu bo są bardzo irytujące. Po kilku godzinach spędzonych na czytaniu forów internetowych postanowiłem wymienić cewkę bo najwięcej przewijało się w tematach że to właśnie cewka może powodować takie objawy. Kupiłem nową firmy DELPHI i bez zmian jak szarpało tak szarpie. Na komputerze zero bledow. Lewego powietrza nie ciągnie, cały dolot wypsikany plakiem i nic nie wyszło, podciśnienia wszystkie cale. Wykręciłem sondę żeby zobaczyć jak wygląda katalizator i wszystko całe widać że drożne. Klapki w kolektorze po dodaniu ostro gazu zmieniają polozenie. EGR w moim silniku brak tak samo jak pomysłów co się może dziać. W międzyczasie założyłem LPG i na nim identyczne objawy tylko jak by bardziej nasilone także układ paliwowy wykluczylem. Byłem u znajomego me mechanika mowi że zagadka straszna. Dzwoniłem do elektromechanika mówi że gdyby było coś z ECU albo z jakimś czujnikiem to w końcu pokazało by błąd a jak nie ma to musi być usterka mechaniczna. Nie mam już pomysłów niby błędów nie ma ale strzały w wydech oraz to że szarpnięcia to nie są pojedyncze tąpnięcia które mogły by sugerować jakieś luzy w przeniesieniu napędu lub poduszkach oraz to że przy trzymaniu gazu w podłodze podczas przyspieszania też przerywa sugerują na złe dawkowanie paliwa albo jakieś wypadanie zapłonu ale któryś czujnik powinien to wyłapać i pokazać kontrolke na desce albo blad na komputerze a tu nic.. Ktoś pomoże? Może chociaż jakiś trop coś do sprawdzenia podpowie bo ja nie mam już pomysłów...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 Gaz rozumiem sam zakładałeś po kupnie auta? Przed założeniem auto źle też chodziło na samej benzynie? Błędów brak. Nic innego jak pomiar Live Data, czyli podpięcie komputera podczas jazdy i podgląd parametrów przy wskazanych objawach. 1.8 125km piszesz, że nie masz EGR? Jaki to jest kod silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 To chyba silnik Z18XE. Elektromechanik powinien wiedzieć że błąd dopiero wyskoczy gdy czujnik przekroczy swoje graniczne dane - inaczej ikonka nie wyskoczy - dlatego kolega radzi by podpiąć kompa i przejechać się autkiem żeby wykryć anomalie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocian21a Opublikowano 19 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 (edytowane) Tak gaz zakładałem jakieś 2 tygodnie po kupnie auta i wcześniej było tak samo. Już przy oglądaniu auta zauważyłem część z tych rzeczy ale wszystko wskazywało na świece bądź cewkę takie typowe objawy dla ich zużycia dlatego je zbagatelizowałem i myślałem że łatwo usunę. Silnik z18xe chyba że jeszcze jakieś dodatkowe oznaczenia są. Ja też byłem w szoku że nie ma EGR ale wyczytałem że były niby wersję bez EGR. Czyli mowicie że któryś czujnik mógł by oszukiwać ale na tyle żeby ECU wyłapał by tego jako błąd? Edytowane 19 Grudnia 2019 przez bocian21a   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 Gratuluję pomysłowości. Silnik kuleje na benzynie i zakłada się gaz. Mistrzostwo.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 13 minut temu, ja37 napisał: Gratuluję pomysłowości. Silnik kuleje na benzynie i zakłada się gaz. Mistrzostwo. Jest w tym trochę prawdy, ale już nic nie poradzisz czasu nie cofniesz. Pytanie z innej beczki, czy auto jest po jakimś wypadku czy wymianie silnika? Mam podwórkowy przykład, że po dzwonie kabloteka silnika była składana jak tylko potrafili, a później wychodziło że trzeba nie jedną wiązkę, kabel, wtyczkę poprawiać. W wolnej chwili można posprawdzać czy gdzieś nie ma przebić, przetarć czy nawet uszkodzonej wiązki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 Godzinę temu, bocian21a napisał: Czyli mowicie że któryś czujnik mógł by oszukiwać ale na tyle żeby ECU wyłapał by tego jako błąd? Coś w tym stylu, może na przykład stać na jakiejś wartości lub nieznaczne robić odchyły pomiaru, ale że utrzymuje się w granicach normy pomiarowej błędu nie wyrzuci. Też jestem zdania że trochę się z gazownią pospieszyłeś ale też i gaziarz trochę nie rzetelny że widząc że jest coś nie tak zamontował gazownie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocian21a Opublikowano 19 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 52 minuty temu, ja37 napisał: Gratuluję pomysłowości. Silnik kuleje na benzynie i zakłada się gaz. Mistrzostwo. Nie napisałem tu żeby mi i ktoś pisał czy w dobrym momencie założyłem gaz czy nie. To moje auto takie do jazdy w koło komina i na dojazdy żony do pracy nie przewiduje żeby tym autem jeździć dalej niż 50km od domu. Na trasy i inne wyjazdy mam drugie. Poza tym po pierwsze założenie gazu nic nie zmienia poza tym że jeżdżę taniej a i tak jest tak samo kijowo jak na benzynie a jeżeli znajdę przyczynę moich problemów to jeśli gaz sam nie dostroi się do mapy benzyny to pojdezdzam na regulację i jest git a hajs zaoszczędzony na bezsensowne jeżdżenie na benzynie i szukanie na siłę usterki i wymienianie wszystkiego po kolei u 50 mechaników mogę przeznaczyć na usunięcie usterki. Po drugie pewnie większość ludzi na te szarpnięcia i wszystkie pierdy z wydechu itd nawet nie zwróciła by uwagi bo to nie jest jakaś tragedia po prostu lubię jak auto jedzie tak jak powinno mimo tego że ma 15 to tak nie powinno się zachowywać. Także jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie nabijaj niepotrzebnych postów nie na temat. Wracając do tematu. Co do do przeszłości auta to nie mogę sobie dać ręki uciąć że nic nie było grzebane. Auto przemierzone miernikiem sprawdzane dość dokładnie nawet już po zakupie i śladów dzwona nie widać, to samo dotyczy wymiany silnika wiadomo jak jest w Polsce jeśli nie masz auta od nowości to nigdy nie masz 100% że ktoś coś nie kombinował ale śladów takiej ingerencji nie widać wszystko na miejscu węże, opaski, kable wszystko całe i raczej na swoim miejscu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 1 minutę temu, bocian21a napisał: Nie napisałem tu żeby mi i ktoś pisał czy w dobrym momencie założyłem gaz czy nie. Ja powiem krótko . Nie podoba sie koledze doradzanie innych to możesz z pobytu na forum zrezygnować. Będziesz sie o to bardziej prosił to ja ci w tym pomogę. 2 minuty temu, bocian21a napisał: gaz sam nie dostroi się do mapy benzyny No ciekawi mnie jak zrobi. Dobry pomysł. Jak sie dowiesz jak się robi to napisz. Grześ pisze jaka jest podstawa. Najpierw naprawa układu Pb a potem gdy on jest sprawny , montaż LPG. LPG reguluje się na sprawnym układzie elektrycznym i paliwowym. Jak chcesz dobrze wyregulować LPG gdy masz coś nie sprawnego w Pb? 2 godziny temu, bocian21a napisał: . EGR w moim silniku brak Ale masz przełączania kolektora ssącego i wężyki podciśnieniowe. Diagnostyka polega nie tylko na czytaniu błędów lecz też na sprawdzaniu parametrów poszczególnych czujników.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 Właśnie takie strzały z tłumika to nic dobrego, problem leży w mieszance paliwo-powietrze albo w nieodpowiednim momencie zapłon. Świece muszą być oryginalne po oznaczeniach przynajmniej, drugie to czy cewka i kable działają w 100% prawidłowo, czy nie ma przeskoków iskry czy wszystko dobrze siedzi na świecach i cewce, co do kabli jest ich sporo metrów jak nie kilometrów w całym samochodzie i wszystko sprawdzić to sporo czasu, większość idzie w grubych peszlach i jest to mozolne sprawdzanie, ciekawe jak pracują sondy, jak się nie mylę to chyba 1.8 125km ma dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88489-astra-h-z18xe-szarpania-silnika/#findComment-715764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.