Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pompa odpowietrzona na odpalonym, potem przód i tył, ale jest lipa. po przekręceniu stacyjki lampka się zapala i gaśnie czyli ok ale po odpaleniu zapala się od razu, wiec jest gorzej niż było. styki sterownika przeczyściłem klinerem do połączeń elektrycznych ale nic się nie poprawiło. czujniki kół przemierzone w tym wielopinowym wtyku sterownika, i jest ok. To co mogę zrobić to jedynie zainwestować w jakiś kabelek do odczytu ABS ale nie żeby jego wartość przekroczyła wartość auta, ale nie wiem czy taki istnieje? albo nowy sterownik może kupić?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak się dzieje to możliwe że któryś bezpiecznik w kabinie krzaczy - posprawdzaj je.

Harnaś wymienił spalony bezpiecznik 7,5A od radia i ABS wrócił.

Sprawdź czy masz stałe napięcie na przekaźniku pod kierownicą - może nie być prądu bezpośrednio z aku.

Z lewej strony pod maską za pompą abs idzie wiązka i kostka z 2 grubymi przewodami do rozrusznika - jeden to starter rozrusznika drugi dużo grubszy to stałe napięcie do przekaźnika ABS (o ile dobrze pamiętam 5-6mm2 w kolorze różowym). Ma na nim być prąd bezpośrednio z aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez dwbmdd
      Cześć, już od dłuższego czasu zamierzałem dołożyć do swojej ASTRY H DDS, która fabrycznie nie posiadała tej opcji, a jazda na Run-flatach bez kontroli ciśnienia w oponach może być niebezpieczna.
      Po przeszukaniu internetów, wyszło mi, że muszę wymienić pompę ABS na taką, która to obsługuje oraz panel z przyciskiem DDS, a następnie włączyć w opcom.
      Doszedłem do wniosku, że jak już i tak wymieniam pompę ABS to wezmę najbogatszą wersję i dodatkowo dołożę sobie HSA (Hill Start assist)
       
      Wymieniłem pompę o oznaczeniu AL na oznaczenie AK, która obsługuje wszystkie "bajery". 
       
      I tu się pojawia pierwszy problem, bo byłem przekonany, że w moim OPcomie widziałem w którejś zakładce "HSA" do włączenia, niestety nie znalazłem tej opcji, dlatego zastanawiam się czy aby na pewno OPCOM china to ogarnie? Możliwe, że mam inną wersję OPCOM? Gdzie szukać HSA?
      Drugi problem to pojawił się błąd o braku komunikacji z modułem ABS/ESP, pytanie czy pompę trzeba jakoś specjalnie programować? Pompę kupiłem używaną, więc przeszło mi przez myśl, że jest uszkodzona. Na desce kontrolka abs się nie świeci i ABS fizycznie działa.
       
      Trzeci problem jest z DDS, w których miejscach w opcom trzeba zmienić, że dds występuje? Znalazłem to w kilku miejscach, wszędzie włączyłem a nadal jest błąd, nie wiem czy nie włączyłem w miejscu w którym nie powinienem włączać- Czy DDS i TPMS w opcom różni się tylko w jednym miejscu?
       
       
       (Posiadam odpowiedni panel z przyciskiem DDS). 
       
      Błędy w opcom:

      CIM:
      U2149 - CAN-Bus No Communication with TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)   
       
      ABS/TC/ESP:
      C0287 - <Unknown DTC>
      (00)  - Present
       
      CDC: (Na zegarach świeci się kontrolka IDS, więc domyślam się, że IDS przestał działać)(tak, moja astra ma IDS+ ;) )
      U2110 - CAN-Bus no Communication with ABS/ESP
      (00)  - Intermittent
       
      IPC:
      B2816 - TPMS Switch Circuit Open or High Voltage (Tyre Pressure Monitoring System)
      (05)  - Present
       
      U2110 - Magistrala CAN Brak komunikacji z ABS/ESP
      U2101 - Magistrala CAN (duża szybkość), lista maksymalnej konfiguracji nie zaprogramowana
      (00)  - Obecny
       
       
      Source Address: ABS/TC/ESP
      Source Address: 0x00000243
      Identifier: 0x049A
      System name: ESP MK60+ 
      Hardware number:16045000
      Part Number:13213609
      Software version number: D7_RAA00086 
      System description: TEVES0300
      Hardware key number: 
      Programming Date: 00000000
      Alpha code:    
      Manufacturing date: 00000000
      ECU variant coding: 0x0000114B
      Number of stored fault codes: 1
      C0287 - <Unknown DTC>
      (00)  - Present
       
      Więc trochę bigosu jest, ktoś pomoże? Wolałbym uniknąć powrotnego SWAP-a na starą pompą "biedną" pompę ;)
       
       
    • Przez Mikixix
      Witam. 
      Problem polega na palących się kontrolkach naprawy z kluczem, abs oraz kontrola trakcji. Wymienilem juz oba łożyska i teraz po wymianie dodatkowo zacina sie pretkosciomierz zacina mam na mysli ze spada do 0 i kiedy nacisne pedal hamulca zaczyna dzialac na chwile i znowu opada. 
      Jest to Vauxhall Astra Gsi 2.0T. 
      Prosze o sugestie
      Pozdrawiam ;)
    • Przez dawcan
      Witam. Mam dość spory problem z Merivą B. Najechałem prawym kołem na dziurę , po przejechaniu około 2-3 km pojawiły się kontrolki ABS / ESP / kontrola trakcji / czujnik niskiego cisnienia w oponach. Problem raz pojawia się , raz znika.. zaczyna się od załączania ABS przy najmniejszym hamowaniu i po 2 - 3 hamowaniach kontrolki wyskakują , po 2 ponownych rozruchach znikają i od czasu do czasu pojawia się CHECK.
      Po wizycie u mechanika podejrzenie padło na łożysko . Łożysko wymienione wraz z czujnikiem ABS ale problem nadall się pojawia... proszę poratujcie.. oczywiście mowię tu o mechaniku w niemczech.. z tego co zrozumiałem mowił że jeżeli nie pomoże wymiana kabli którę idą do "komputera" potrzebna będzie wymiana całego komputera i on może być winny..
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.