Skocz do zawartości

wymiana przegubu zewnętrznego Astra H


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wilk 672

Witam wszystkich i przepraszam za pośpiech,jestem ubabraany w trakcie pracy i potrzebuję pomocy, Jak zdjąć przegub zewnętrzny w Astrze h 1.8 benzyna

Edytowane przez Wilk 672

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wilk 672

 

Ha,, No właśnie zaglądam a tu nie ma,, Nie Pierwszy to już rozebrany przeze mnie Opel, właśnie zawsze była,, Myślałem że jest może jest zawleczka sprężysta od tyłu tłukę i tłukę a tu nic, ani drgnie

 

 

 

Ha,, No właśnie zaglądam a tu nie ma,, Nie Pierwszy to już rozebrany przeze mnie Opel, właśnie zawsze była,, Myślałem że jest może jest zawleczka sprężysta od tyłu tłukę i tłukę a tu nic, ani drgnie

Jak w środku to jak się do niego dobrać? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie specjalne szczypce wąskie podobne do kombinerek tylko długie i zakończone jakby cienkim drutem. Są dwa rodzaje jeden rozszerza drugi zwęża. 

Taki zestaw z linku: https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-pierscieni-segera-8-zestaw-4-szt-7124369546 

Dobrze jest wyczyścić bo może siedzieć trochę głębiej. I trzymać półoś i uderzać bo jak wyleci ze skrzyni to zaraz do roboty będzie uszczelniacz i rozlany olej. Jak nie idzie to spróbuj nabić w stronę silnika a później w drugą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zewnętrznym przegubie napędowym nie ma segera.

Jest mały pierścionek ( drucik ) na półośce.

Zdarza się ten pierścionek włazi w wieloklin od półośki i wtedy trzeba dobrze pizdnąć młotkiem aby przegub zbić.

Albo kup coś takiego

 

2020-03-03_174851.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wilk 672

Dzięki za pomoc,, widocznie się jakoś kiepsko ułożył bo nic go nie rusza,, kupię ten ściągacz i podejdę do tematu jeszcze raz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowy link: https://allegro.pl/oferta/przegub-napedowy-zewnetrzny-opel-astra-g-zafira-a-8294482233 

Tu na zdjęciu przy smarze pod przegubem jest ten pierścień ala seger, on jest na takim rowku w półosi za wieloklinem, teraz żeby to zbić trzeba rozchylić szczypcami na zewnątrz ten pierścień i dopiero uderzyć w przegub najlepiej w okolicy środka/półosi raz konkretnie przykładowo metodą młotek przez młotek wtedy nie uszkodzisz i nie zrobisz szkód. Jedna osoba rozchyla pierścień druga uderza precyzyjnie i po sprawie. Można to zrobić samemu, taki ściągacz to już ostateczność jeśli pierścień wleciał na wieloklin i zblokował na amen. Później przy zakładaniu wkładasz pierścień w środek, patrzysz czy ładnie wchodzi na półoś i nawet ręką wskoczy na swoje miejsce, chyba że napchasz tyle smaru do środka, że trzeba będzie bić :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności