Skocz do zawartości

Silnik kręci, ale nie pali - Astra H, 1.9


Gość broall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Do swojego interfejsu spróbuj zainstalować OPL DTC Reader , on na pewno pokaże błędy w Twojej asterce, tylko trzeba łączyć się z każdym modułem z osobna i odczytać błędy w każdym module... A jak podasz błędy, to pewnie na forum znajdą się tacy, którzy Ci podpowiedzą więcej. No i pomyśl o inwestycji w porządny interfejs podany 3posty wyżej.

Przykładowe screeny z apki:

1295138509_609.OPLDTCReadermoduy.thumb.jpg.9a1e8cbd1114c57035ffd4ab869a06ab.jpg 670441316_223.Silnik-P0234-5A.thumb.jpg.192b154da52eff12c14138230696e913.jpg 

 

719621445_422a.WspomaganiekierowniciC000-71U2100.thumb.jpg.3c353d02943d647f112bb4d48e5992e7.jpg 1137897836_423.BCMB0173-04ponaprawieklimy.thumb.jpg.ec05d8ab7221748a81dec42cd5123b94.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą rozrusznika były objawy ciężkiego odpalania, musisz opowiedzieć wszystko od początku, jakie objawy przed wymianą były. Kto wymieniał rozrusznik i czy odłączył akumulator i nie zrobił jakiegoś zwarcia kablem +? Nawet jakby był uszkodzony czujnik wału to by zapalił na plaka, wydaje mi się że blokuje go immobilizer albo alarm. Jest jeszcze kwestia zapchanego DPF albo podciśnień na dolocie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, żona przyjechała po pracy autem i zostawiła go na weekend na miejscu postojowym. W poniedziałek chciała pojechać do pracy i auto nie zapalało. Próbowałem uruchomić silnik i nic. Po kilku próbach uruchomienia kontrolki zaczęły migać. W pierwszej chwili pomyślałem o akumulatorze, więc dużo nie myśląc pomyślałem, że przełożę akumulator z mojego vw, z tym że miałem większej pojemności więc zdemontowałem podstawę akumulatora i wszedł. Po podłączeniu innego akumulatora auto dalej nie chciało zapalić. Więc pomyślałem, że to rozrusznik. Odłączyłem akumulator i zabrałem się za demontaż rozrusznika. Zdemontowany rozrusznik zawiozłem do warsztatu, w którym naprawiają rozruszniki. Następnego dnia odebrałem naprawiony rozrusznik. Rozmawiałem z chłopakiem z warsztatu i powiedział, że rozrusznik był uszkodzony i że pod obciążeniem faktycznie mógł nie odpalać. Pomyślałem sobie super, naprawione będzie działało. Założyłem rozrusznik i nic. Auto wciąż nie pali.

Próbowałem drugim kluczykiem - ale ten sposób również nie działa.

Próbowałem programem, który polecił kolega bogoes, ale u mnie były tylko 3 pola do wyboru: BCM, Kierowanie, Hamulce. Brak błędów.

Próbowałem programem, który polecił kolega adam1954, Torque ; - jest pomyślne podłączenie do ECU, klikam Zapytanie o kody usterek - odpowiedź: No fault codes stored in ECU0., Drugi program ScanMyOpelLite - w polu wyboru nie ma modelu Astra-H. Nie udaje się nawiązać połączenia.

 

Uwaga! Teraz zauważyłem, że Check nie gaśnie. Ogólnie teraz zrobiło się jeszcze inaczej. Gaśnie cały licznik - auto dalej kręci, nie przygasa żarówka przy w środkowym tunelu jak są otworzone drzwi. Dołączam filmiki. Z uwagi, że mają średnio po 45mb, wrzucam na WeTransfer - LINK

Akumulator od rana jest odłączony. Jak przyszedłem nagrać filmiki to podłączyłem. Nie powinno to wpływać, temp. jaką pokazywał komp to -5 st.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek doładuj porządnie aku.

Błędy są bo autko z kluczykiem nie gasnie.

Spróbuj bez szukania w Scan My Opel  dać połącz tylko musisz jeszcze włączyć logowanie w programie.

Wszystko tu jest zależne od smartfona .

W poprzednim Scan My Opel widział moją Mery a teraz mam Galaxy s10i nie widzi .

Ale po wciśnięciu połącz łączy się.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj wyżej co dopisałem.

Według mnie to z aku są problemy.

 

Zmierzyłeś jakie napiecie ma podczas rozruchu.?

On przecież jest padnięty.

A diesel musi mieć kopa przy odpalaniu

 

 

Jeżeli masz zwykły prostownik to włącz pod niego aku na 20 godzin.

Doładuj porządnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać akumulator nie ma dostatecznego prądu rozruchu aby zakręcić porządnie rozrusznikiem. Myślę, że regeneracja rozrusznika mogła poczekać, a problem mógł albo i jest w kablach. Trzeba poprawić masy i plusy. U mnie w Vectrze 1.9 120KM grzał się masowy od akumulatora do kielicha amortyzatora, wystarczyło dobrze oczyścić. Ja bym próbował odpalać na kable, plus pod akumulator a masa na silnik. A jeszcze jedno akumulator szybko się ładuje pod prostownikiem z pozycji zero do full? Jeśli tak to jest uszkodzona cela albo mało kwasu i na takim nie odpalisz, kable szybko zweryfikują czy to nie wina akumulatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nie zauważyłem edycji. Jutro spróbuję to zrobić. Połączenie z kostką było.

Słuchajcie - akumulator został przełożony z innego samochodu. Jest praktycznie nowy, roczny. Siedział z moim golfie VI, 2.0 i nie ma problemu z rozruchem. 

U mnie też grzała się klema ujemna. Przeczyściłem połączenie masa-karoseria, masa-alternator i myślę że masa-silnik oraz wymieniłem samą klemę (bo tak znalazłem na forum, takie zalecenia...).

Nie uważacie, że gdyby był rozładowany akumulator to żarówka (ta co jest w podsufitce) też by przygasała? Tutaj ani drgnie, nie przygaśnie.

Na 2 pierwszych filmikach, licznik przygasa, ale rozrusznik nadal kręci. Ja odpuszczałem, jak robiło się ciemno na liczniku. Na ostatnim filmiku słychać cykanie tylko rozrusznika.

Edytowane przez broall

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Golf to benzyna czy diesel? Parametry prądu rozruchowego są ważne. Benzyna będzie miała mniejszy prąd i mniejszą pojemność seryjnie/fabrycznie. Rozrusznik cyka bo nie ma już czym kręcić z wyciągniętego akumulatora. Ciekawe czy wszystko jest dobrze skręcone i zmasowane. Kup kable w markecie do 30-40zł. Lepiej jak będą krótsze a grubsze, tylko takie żeby starczyły. Albo poproś kogoś o pożyczenie na chwilę. Jak już odpali niech sobie pochodzi, jak się zagrzeje to spróbuj już samodzielnie odpalić i pomierz napięcia na rozruchu i później po odpaleniu. 

 

A na koniec nie zdziw się jak będzie masa błędów, bo to normalne w przypadku padniętego akumulatora i prób odpalania na minimalnym prądzie. Raczej skasują się poprzez program/interfejs i nie powinny wracać jak już będzie palił od strzała ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności