Skocz do zawartości

Meriva 1.7 cdti problem ze samoczynnym wzrostem spalania


Gość marcwav

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcwav

Witam mam problem z meriva 1.7 cdti 2007r. Z którym nie mogę sobie poradzic. Problem jest następujący 

Podczas jazdy w pewnym momencie spalanie gwałtownie skacze ale obroty zostają takie same następnie po zatrzymaniu się na biegu jałowym spalanie jest na poziomie 8l/h a czasami i ponad 10l ale obroty nadal są w normie. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Tak dzieje się różnie raz jeżdżę tydzień i jest ok a raz w jednym dniu podczas 40 km trasy muszę go gasić i odpalać kilka razy. Na kompie zero błędów nic. Może miał ktoś podobne objawy??? Bo nie wiem już gdzie szukać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcwav
21 minut temu, adam1954 napisał:

A co na to komputer diagnostyczny?

 

No napisałem w poście że nic nie ma zero błędów i wszystko w normie a nie mogę uchwycić go w tym wlasnie momencie w którym jest wyższe spalanie żeby podłączyć go do komputera

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy to 50% diagnostyki.

Uchwycenie anomalii to podstawa.

Twój samochód .

Ty musisz działac tak by uchwycić.

My na forum tego nie zrobimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy auto posiada DPF? U mnie w 1.9CDTI DPF wypala się raz albo dwa na pełnym tankowaniu coś w granicach 500-700km. Nie mam żadnej kontrolki od DPFa tylko widzę, że spalanie kosmicznie rośnie na postoju i podczas jazdy, wtedy pod żadnym pozorem nie wyłączam silnika tylko jadę na małą trasę 20-30km i próbuję trzymać obroty 3000rpm jak nie na autostradzie to poza zabudowanym i na 3/4 biegu jak lokalizacja nie pozwala na szybszą jazdę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcwav
1 godzinę temu, WariatPSM napisał:

A czy auto posiada DPF? U mnie w 1.9CDTI DPF wypala się raz albo dwa na pełnym tankowaniu coś w granicach 500-700km. Nie mam żadnej kontrolki od DPFa tylko widzę, że spalanie kosmicznie rośnie na postoju i podczas jazdy, wtedy pod żadnym pozorem nie wyłączam silnika tylko jadę na małą trasę 20-30km i próbuję trzymać obroty 3000rpm jak nie na autostradzie to poza zabudowanym i na 3/4 biegu jak lokalizacja nie pozwala na szybszą jazdę.

O widzisz o tym nie pomyślałem, kurcze a stanie się coś jak ja go gasiłem i niekonczylem tego wypalania dpfa??? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie się przerywać co chwilę proces wypalania to DPF zapcha się tak, że tylko płukanka w maszynie mu pomoże a to już jest kilka stów w plecy. Ja jak widzę takie zjawisko to jeżdżę aż spalanie wróci do normy. Przynajmniej u mnie są takie objawy i są związane z wypalaniem filtra DPFa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trochę dziwne, że po tylu przerwanych wypalaniach nie włączyło się wypalanie alarmowe sygnalizowane mrugającą ikonka podgrzewania świec (sprężynką):zdziwko:... no i być może olej do wymiany, bo pewnie już nieźle podlany paliwem (sprawdź bagnet):laugh:. A jakie zapełnienie DPFu pokazuje komputer. Ja jak przerwałem 2-3razy zimą, to zaraz sprężynka mi przypomniała o wypalaniu.

EDIT: Aż się prosi o zakup interfejsu ELM327 i monitorowania DPFu, żeby już nie być zaskoczonym (ewentualnie montaż diody)... poszukaj na forum o wypalaniu DPFa i kontrolowaniu stanu zapełnienia... jest mnóstwo opisane na forum i w necie.

Edytowane przez bogoes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcwav
10 godzin temu, bogoes napisał:

Tylko trochę dziwne, że po tylu przerwanych wypalaniach nie włączyło się wypalanie alarmowe sygnalizowane mrugającą ikonka podgrzewania świec (sprężynką):zdziwko:... no i być może olej do wymiany, bo pewnie już nieźle podlany paliwem (sprawdź bagnet):laugh:. A jakie zapełnienie DPFu pokazuje komputer. Ja jak przerwałem 2-3razy zimą, to zaraz sprężynka mi przypomniała o wypalaniu.

EDIT: Aż się prosi o zakup interfejsu ELM327 i monitorowania DPFu, żeby już nie być zaskoczonym (ewentualnie montaż diody)... poszukaj na forum o wypalaniu DPFa i kontrolowaniu stanu zapełnienia... jest mnóstwo opisane na forum i w necie.

Dziwne jest dla mnie wszystko bo podłączając interfejs klona Delphi nie wa wogole żadnego parametru od dpfa. 

Czy jest możliwe że ktoś usunął taka opcje z komputera??? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie ja mam pod ręką Opcoma i Delphi, na Opcomie jest wszystko bardziej czytelne i jest dostęp do większej ilości bloków/podzespołów jak w przypadku Delphiego. Konkretnie Opcom jest ukierunkowany pod Opla a Delphi taki komercyjny pod każdą markę tyle, że przy niektórych ma więcej opcji a przy innych mniej. Opla tylko Opcomem sprawdzam a Delphi służy mi pod inne marki VW/Seat/Jeep/Mazda bardziej dla rodzinnych aut i dobrych znajomków. 

 

Może nie mieć takiej opcji w ogóle, przynajmniej ja na swoim Delphi nie mogłem się dokopać do DPFa ale też nie znam i nie śmigam w nim tak dobrze jak na Opcomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności