Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogumil67

Witam kolegów. Mam problem z Zafirą B 19.cdti 120KM od dość dawna i nie mogę dać sobie z tym rady. A mianowicie od 120/km zaczyna bić w kierownicy, ale nie zawsze. Jest tak, jak wyjadę z zakrętu na prostą to bywa, że jest wszystko w prządku 120-140/km jest ok, ładnie się prowadzi kierownica nawet nie drgnie. Zmiana pasa na lewy i powrót na prawy ( np. przy wyprzedzaniu) i w tedy czar pryska, zaczyna się bicie w kierownicy. Poniżej 120 km uspokaja się i dalej jest dobrze. Więc nie zawsze to bicie występuje. Mało tego.
Przy  prędkości tak od 100 km. Podczas krótkich energicznych skrętach kierownicą :car: (coś jak ten emotikon) Pojawia się turkotanie w kierownicy...(takie TRRRRRUUUU-TRRRUUUU )... Panowie, kurde nie wiem co to jest i co się dzieje, jaka może być przyczyna. Łapałem się już chyba wszystkiego.
Opiszę co robiłem i co można raczej wykluczyć.Piszę raczej bo różnie to bywa.
A mianowicie: Zbieżność geometria OK. Koła wyważane w różnych warsztatach a na zimówkach z drugimi felgami też bez mian. Półoś prawa wymieniona w całości (był luz na wieloklinie i przegubie wewnętrznym) Lewa bez luzów dobra.Tarcze ok, sprawdzane czujnikiem zegarowym (Gdyby to wina tarcz lub kół była, biło by cały czas a tak nie jest) Amory i łożyska McPersona ok.Wymienione tuleje na Lemfolder na wahaczach obie strony. 
Jak się ułoży jedzie dobrze, jakiś ruch kierownicą zaczyna się problem.. Może ktoś miał z tym problem i go rozwiązał ????? Mi już ręce opadają..Pozdrawiam..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/
Udostępnij na innych stronach

Borykałem się z podobnym problemem powyżej 120

Nawet tuleje sanek wymieniłem.

Dupy dał pierwszy gumiarz, który zakładał mi opony - nie powiedział, że prawa przednia jest ciut krzywa.

A ja rok szukałem i wymieniałem, bo kół byłem niby pewny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722708
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67

Też tak myślałem, że opony. Kupiłem dwie nowe na przód i dalej to samo. Założę zimówki na drugich felgach, tez bez zmian.Tak jak wyżej pisałem nie zawsze są te bicia. To jest od czegoś innego zależne. Właśnie wróciłem i mnie szlag trafia, raz dobrze raz do d..py..Denerwuje mnie jeszcze to TRUKOTANIE w kierownicy, które też nie zawsze jest. W czwartek będę sprawdzał maglownicę czy nie ma luzów. Może jeszcze być łożysko na piaście, któraś z kulek psikusa robi. Nie popuszczę francy. 

Edytowane przez bogumil67

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722714
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy jak lewy wewnętrzny przegub siadał. Też tak przy prędkościach powyżej 100km/h i wyżej raz kierownica latała, raz całą budą trzęsło. Wymieniłem całą lewą półoś i problem znikł. Łożyska amortyzatora warto zobaczyć (poduszki) tuleje na wahaczach i sworznie. Jak łożysko koła to przy uniesieniu w górę nie odkręcając koła będą wyczuwalne delikatne przeskoki osiowe. Może też już wysypywać się różnicówka w skrzyni jak wieloklin sztywno nie siedział gdzieś był luz na łożysku albo na samej nakrętce przy kole. Sprężyna też może być pęknięta, trochę tego dużo ale w sumie całe zawieszenie przednie do sprawdzenia. Jak rozwiążesz to daj znać co było ;) 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722715
Udostępnij na innych stronach

A oba przeguby wewnętrzne sprawdzałeś?

Jeszcze sprawdził bym przewody ciśnieniowe, wiązki przewodów które wiszą w komorze silnika - czasem uderzają o ścianę grodziową i robi się taki efekt jak opisujesz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722716
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67

Czy chodzi ci o przewody, od wspomagania????

22 godziny temu, rafalgrzegorz napisał:

A oba przeguby wewnętrzne sprawdzałeś?

Jeszcze sprawdził bym przewody ciśnieniowe, wiązki przewodów które wiszą w komorze silnika - czasem uderzają o ścianę grodziową i robi się taki efekt jak opisujesz.

Czy chodzi ci o przewody od wspomagania???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722745
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko od wspomagania ale też od paliwa.

Jak również wiązki przewodów.

Koledze w Viki B w wibracje wpadały przewody hamulcowe wypięte ze wsporników/zaczepów plastikowych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722746
Udostępnij na innych stronach

Ja źle napisałem, chodziło mi o felgę, nie oponę.

Turkotanie, hmmmm

Płyn wspomagania masz?

Masz skalibrowany kąt skrętu?

Kierownica jest pośrodku zakresu, czy przestawiona?

Myślę, że pompa by nie hałasowała i nie przenosiła drgań, choć kto wie? Przewody są metalowe, może po nich drgania idą.

Sama maglownica nie może hałasować, ona jest elementem wykonawczym tylko.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722755
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67
3 godziny temu, ja37 napisał:

Ja źle napisałem, chodziło mi o felgę, nie oponę.

Turkotanie, hmmmm

Płyn wspomagania masz?

Masz skalibrowany kąt skrętu?

Kierownica jest pośrodku zakresu, czy przestawiona?

Myślę, że pompa by nie hałasowała i nie przenosiła drgań, choć kto wie? Przewody są metalowe, może po nich drgania idą.

Sama maglownica nie może hałasować, ona jest elementem wykonawczym tylko.

Kierownica jest dosłownie, pici-kłąk w lewo. Mieli mi serwisie wyprostować jak byłem na geometrii. Za trybiłem po czasie, że tego nie zrobili;/. Co do kalibracji, to nie za bardzo kumam jak się zabrać do tego. Mam op-coma i patrzyłem tam. Ciężko mi będzie z pamięci to opisać. A mianowicie: Wszedłem w kalibrację kąta skrętu i było tak: Kierownica na wprost ON, leciutko w lewo YES w prawo YES. W rubryce po niżej, bodajże 225, ale czego to tyczy nie pamiętam...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722759
Udostępnij na innych stronach

czujnik poza zakresem - NO

 

Tylko ta pozycja ma mieć NO.

Reszta YES.

 

No i ma być 0 w stopniach.

 

Zajrzyj jeszcze raz :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90011-opel-zafira-b-chrobotanie-i-bicie-w-kierownicy-od-120kmh/#findComment-722761
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności