Skocz do zawartości

zapowietrzony uklad paliwowy. potrzebna pomoc


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

wczoraj wymienialem filtr paliwa w astrze Y20DTH no i niestety uklad sie zapowietrzyl :roll:

 

procedura odpowietrzania jest taka: (jak sie myle to prosze mnie poprawic)

1. filtr paliwa zalany do pelna

2. podpieta pompka do przewodu przelewowego (powrot do zbiornika)

3. wlaczony zaplon

4. pompujemy az przeciagniemy ok 1L

5. uruchamiamy silnik i ma chodzic pare minut

6. podlaczamy wszystko jak bylo oryginalnie

czy jest jeszcze cos o czym trzeba pamietac?

 

probowalem przeciagnac paliwo przez pompe wtryskowa stara reczna pompka ale niestety nie dalo rady.

 

Jest moze ktos z forumowiczow z okolic Opola i ma pozyczyc/sprzedac odpowiednia pompke?

 

Czy taka

http://allegro.pl/item320721927_pompa_transferowa_do_oleju_0_5_l_yato_0707.html

jest odpowiednia?

Moze ktos wie gdzie mozna taka zanabyc w normalnym sklepie bo z allegro moge miec ja dopiero na srode a musze we wtorek juz jechac :D

 

pozdrawiam

pawel

501595010

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Mariusz_760301

Witaj

 

Pompa taka jak z Allegro powinna się nadać.

Ja mam "gruszkę" i prawdę mówiąc trochę się wystraszyłem jak ją wcisnąłem a ona mi "została" - poczekałem minutę i zaczęła odbijać - potem było ok.

Reasumują do odpowietrzenia potrzeba mocnej pompy wyporowej (tłokowej lub coś podobnego)

 

Jestem z Gliwic - ale to chyba za daleko.

 

P.S jest jeszcze inna metoda praktykowana przez niektórych mechaników - podłącz kompresor lub pompkę nożną (na powrocie do baku) i napompuj powietrze do baku - nadciśnienie w baku powinno przepchać ropę przez pompę wtryskową i ją odpowietrzyć.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos wie gdzie mozna taka zanabyc w normalnym sklepie bo z allegro moge miec ja dopiero na srode

Tą pompkę transferowa w zupełności wystarczy ,jest bardzo dobra. Wiem ze czas nagli ,ale próbować musisz. To wydaje i się że dostaniesz lub pożyczysz -jest to strzykawka najlepiej sredniej wielkości . .Zdejmujesz pokrywę na silniku i następnie zdejmujesz przewód gumowy idący z pompy do pierwszego trójnika ,ale z trójnika go ściągasz nie z pompy!!!.i wyciągasz paliwo strzykawką..Następnie zaciskasz sznurkiem ,ściskiem ten przewód i musisz mieć kawałek przewodu aby nałożyć na ten wcześniej zdjęty trójnik.I wyciągasz z trójników czyli wtryskiwaczy!! ma iść paliwo gdy już pójdzie nakładasz przewód ten z pompy i uruchamiasz. Powodem tego że nie chce ci iść jest złej jakości przewód ten pocięty na nadmiarach,po prostu jest już wypracowany , lub zastosowano złej jakości i ci się zaciska na podciśnieniu .Uważaj przy zdjęciu z tego trójnika aby go nie złamać ,bo jest z plastiku .Dodatkowo sprawdz filtr czy się nie podwinęła uszczelka i nalej do pełna paliwa i rób tak jak napisałem inaczej nie masz szans nawet pompą elektryczna bo przewody się zaciskają na powrotach . Gdy będziesz wyciągał to również na załączonym zapłonie aby zawór był w pompie uchylony. :D A swoją droga kto eksperymentuje z filtrem przed podróżą : :scratch: :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby stosowac dodatkowych pomp. Z doswiadczenia wiem ze wystarczy zalac filtr paliwa do pelna, skrecic i po dwóch przekreceniach rozrusznika silnik odpala. Na tym koniec czynnosci odpowietrzania w oplu. Pompie nic nie bedzie bo trzeba wiedziec ze nie od tego one siadaja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam,

dzieki wszystkim, udalo mi sie odpalic sposobem jaki zaproponowal kol. wesol.

Filtr byl pelny az po krawedz ale strzykawka dolelem jeszcze przez otwor sruby i krecilem rozrusznikiem.

za trzecim razem zaczal zaskakiwac i odpalil. przez kilkadziesiat sekund trzymalem jeszcze dosc wysokie obroty i wszystko.

teraz kupuje te pompke na allegro :roll:

dzieki wszystkim i wesolego alleluja! :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jak nalezy. To tak jak z odpowietrzaniem hamulcow. Wymyslaja sobie jakies uzadzenia a metoda tradycyjna jest tak samo skuteczna( deptanie na pedal i upuszczanie odpowietrznikiem od najdalszego kola zaczynajac). Wczesniejsze konstrukcje dieslow wymagaly krecenia rozrusznikiem i poluznianie przewodow wysokiego cisnienia a dzis nie trzeba ich poluzniac bo wtryski maja dwa stopnie wtrysku. Powtarzam- jak juz silnik zaskoczy to sie sam odpowietrzy.Nawet na niemieckim forum opla o tym pisza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krist-off

napisz jak się sprawuje na trasie .Czy nie masz jakichś szarpań , lub mniejszych zauważalnych osiągów. ;]

 

u mnie właśnie tak jest max 140 km/h i przy szybkim dociśnięciu pedału gazu szarpie myślałem że przepływomierz (wymieniłem i dalej lipa)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności