Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam Corse D którą zakupiłem niedawno. Podczas jazdy próbnej było czuć  lekki brak mocy i było słychać wyciągnięty łańcuch  podczas odpalania auta który  strasznie terkotał. Po zakupie auta zabrałem się do roboty i wymiany kompletnego łańcucha.  Niestety juz po zdjęciu pokrywy zaworów okazały się moim oczom wytarte krzywki wałków rozrządu i  wżery na dzwigienkach zaworowych. Więc  zakupiłem komplet 16 sztuk popychaczy i dźwigienek Marki INA .  Dwa nowe wałki rozrządu , komplet rozrządu z kołami SWAGA. Po zdjęciu miski straszny szlam na dnie zamiast oleju . Prawdopodobnie poprzedni właściciel nie wymieniał oleju przez dłuższy okres . Po wymianie wszystkiego oczywiście z blokadami rozrządu , po odpaleniu było słychać jeszcze jeden popychacz jak klepie co po 10 minutach ustało.  Niestety silnik zaczął nie równo pracować. Tak jak by na jednym cylindrze nie pracował. Sprawdziłem ponownie ustawienie rozrządu i wszystko w porządku.  Sprawdziłem czy nie zaciąga lewego powietrza zatykając rurę dolotową od przepustnicy auto momentalnie się dusi i gaśnie dodatkowo psikałem w miejsce kolektora ssącego plakiem myśląc ze jeszcze w ten sposób znajdę nieszczelność , niestety brak zmian. Podmieniłem cewkę z świecami z drugiej corsy  niestety to samo . Podmieniłem przepustnice tez brak poprawy . Auto jeździ normalnie ale podczas wciskania sprzęgła często gaśnie silnik i na biegu jałowym nie utrzymuje obrotów.  Silnik kuleje . Sprężanie na cylindrach wyszło mi po 9 bar na każdym.  Sprawdzając na elastycznej rurce gumowej z gwintem . Przy drugiej próbie na rurce stalowej dociskając ja do gniazda swiecy wyszło mi po 14 na każdym równo :lol: sprawdzałem błędy auto com delphi i wüthem zero błędów.  Nie mam juz pomysłów. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91188-nier%C3%B3wna-praca-po-wymianie-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/
Udostępnij na innych stronach

Kup oryginalne używane wałki.

Miałem zamienniki wałków nowe i tak się działo. 

 

Kupiłem dwa wałki z firmy FAI. Oczywiście w Niemczech. Dzwoniłem do sklepu z częściami do opla w Łodzi i sprzedawca te same mi proponował. Mówił mi że ma jeszcze z firmy BGA ale to kiepski zamiennik . Miałeś identyczne objawy jak u mnie ? I po wymianie na używki się poprawiło? 

 

1 godzinę temu, Przemcio napisał:

Kupiłem dwa wałki z firmy FAI. Oczywiście w Niemczech. Dzwoniłem do sklepu z częściami do opla w Łodzi i sprzedawca te same mi proponował. Mówił mi że ma jeszcze z firmy BGA ale to kiepski zamiennik . Miałeś identyczne objawy jak u mnie ? I po wymianie na używki się poprawiło? 

 Byłem dzisiaj na szrocie u siebie w regionie i facet miał dwa silniki od corsy D 1.2 niestety były wykręcone korki od wlewu oleju i krzywki są skorodowane . W oby dwóch :shock:. Znalazłem corse C z silnikiem 1.2 twin port . Tylko ze w mojej nie występuje przeplywomierz powietrza tylko jest czujnik zasysanej temp. Powietrza . A w tej Corsie C jest przeplywomierz... czy to jakoś rzutuje? Facet mi powiedział za dwa wałki 100 euro . 

 

Katalog i sobie sprawdzaj po numerach https://opel.7zap.com/pl/car/

1,4 ma te same wałki co 1,2

 

23 godziny temu, Przemcio napisał:

Dziękuję za katalog ;) Na moich starych walkach sa inne nr niż te podane w katalogu 

Możesz wpisać nr Vin i po nim szukać części w tym katalogu - wtedy wyświetli ci się tylko to co u ciebie występuje.

 

Kupiłem dzisiaj dwa używane wałki i na moich starych walkach są wyczuwalne dwa wgłębienia z każdej stron krzywki. Na nowych wałkach tego nie ma. Na tych które dzisiaj zakupiłem tez jest to wyczuwalne.  Wydaje mi się że w tym będzie problem nie równej pracy . Myślę że zawory są przez wcześnie otwierane. Na nowym wałku poprzez brak wgłębienia. 

 

Dał byś zdjęcia bo ciekaw jestem rozwiązania problemu.

 

Witam ponownie.  Wymieniłem już dwa wałki. I po problemie na szczęście ;) Tak jak pisałem wcześniej na 100 procent wina w krzywkach nowych wałków. Brak wgłębienia prawdopodobnie powoduje otwarcie zaworów w nieodpowiednim czasie . Zrobię zdjęcia starych swoich wałków w których miejscach są wgłebienia i zdjęcia nowych . Miało być wszystko na nowych klamotach złożone  na tip top . Niestety nie wszystko co nowe to dobre :P ciekawe czy teraz uwzględnią mi reklamacje na te wałki..... 180 euro  prawdopodobnie w błoto. 

Edytowane przez Przemcio

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności