Skocz do zawartości

Wylewający się płyn i brak ogrzewania


Gość EvieLove

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o nie usuwanie z randomowym linkiem. Poszukalem informacji i uzyskalem sprzeczne informacje dlatego piszę ten post. Dziekuje slicznie:) 

 

Cześć, mam Vike B 1.8 16v (x18xe). Jestem po wymianie silnika. Pojawil sie kolejny problem:( Mianowicie po osiagnieciu temperatury lekko powyżej 90° wylewa mi plyn chlodniczy z zbiornika. Samochod grzeje sie do 100° a nawet więcej.  Pomyslalem ze to termostat nawalił i zamknal się na stałe.  Okazuje sie jednak ze ogrzewania również nie ma. Pytanie czy jest możliwe aby zamkniety termo nie grzał kabiny? Zazwyczaj to domena otwartego termostatu ale wtedy nie rozgrzewal by sie do 100°. 

Jeśli nie termostat to gdzie szukać przyczyny? 

Myslalem ze moze uszczelka pod głowicą ale plyn nie bomelkuje:/

_______________

Także w skrocie:

Objawy:

Brak ogrzewania kabiny, silnik wysoko sie grzeje, wylewajacy sie plyn 

Spostrzeżenia:

Brak spadków mocy,  plyn nie bombelkuje, wylewa sie powyżej 90°C, wężyk chlodzenia miekki, nie dymi na bialo, normalny zapach spalin, wentylator sie włącza,  dodatkowo jak na zimnym silniku spojrzałem w zbiorniczek to caly płyn schowal sie w odmentach silnika (a zakrecalem w momencie kiedy sie wylewal) 

Podejrzenia 

Termostat, uszczelka pod głowicą. 

Prosze o pomoc:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze zapowietrzony układ albo zamknięty zawór nagrzewnicy (podejrzewam że takowy posiada twoje autko).

Co do pompy wody - zdarzały się nowe pompy z uszkodzonymi wirnikami od SKF-a - ośka się kręciła wirnik stał.

Co do używanych silników: skąd masz pewność że cały układ chłodzenia w silniku nie jest gdzieś zablokowany - czy go przepłukiwałeś?

Bo z twojego opisu wynika że tylko przezbroiłeś sam słupek wymieniając tylko rozrząd. Nie wiadomo gdzie silnik stał i jak długo, korozja wewnętrzna potrafi cuda zrobić z aluminium i żeliwem jeżeli nie był zalany płynem.

Posprawdzał bym wszystkie odpowietrzenia silnika zwłaszcza tylny głowicy.

A termostat przecież w X18xe jest prosto sprawdzić masz go na wierzchu na głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, rafalgrzegorz napisał:

Może być jeszcze zapowietrzony układ albo zamknięty zawór nagrzewnicy (podejrzewam że takowy posiada twoje autko).

Co do pompy wody - zdarzały się nowe pompy z uszkodzonymi wirnikami od SKF-a - ośka się kręciła wirnik stał.

Co do używanych silników: skąd masz pewność że cały układ chłodzenia w silniku nie jest gdzieś zablokowany - czy go przepłukiwałeś?

Bo z twojego opisu wynika że tylko przezbroiłeś sam słupek wymieniając tylko rozrząd. Nie wiadomo gdzie silnik stał i jak długo, korozja wewnętrzna potrafi cuda zrobić z aluminium i żeliwem jeżeli nie był zalany płynem.

Posprawdzał bym wszystkie odpowietrzenia silnika zwłaszcza tylny głowicy.

A termostat przecież w X18xe jest prosto sprawdzić masz go na wierzchu na głowicy.

Przyznam sie bez bicia ze uklad nie mial płukanki robionej. Co do zamkniętego zaworu to zajrzę jutro jak jasno bedzie co z nim jest grane. Wiesz moze czy w mojej vice jest sterowany elektrycznie czy na podcisnienie? 

I czy można wykluczyć uszczelke pod głowicą to jest najwazniensze dla mnie:/ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

UPG możesz sprawdzić robiąc test na spaliny w płynie chłodniczym -

 

Jaki zawór masz zamontowany możesz sobie sprawdzić sam - wpisując VIN do katalogu  - https://opel.7zap.com/pl/car/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ArKos napisał:

A czy ktokolwiek podmieniał korek zbiornika wyrównawczego?

A ma to jakieś znaczenie? Przy poprzednim silniku nie bylo z nim żadnych problemow 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, EvieLove napisał:

A ma to jakieś znaczenie? Przy poprzednim silniku nie bylo z nim żadnych problemow

Jeśli uszkodzony jest zaworek zwrotny w korku to będzie się gotował dużo szybciej. Było na forum.

Płyn pod ciśnieniem wrze w dużo wyższej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności