Skocz do zawartości

Z16xe brak reakcji na gaz, brak wskazań licznika


Gość adrusek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od dwóch dni mam problem z Meriva a 1.6 16v

 

1 dniu parkując auto zgasło, po ponownym odpaleniu zaświecił się check i auto niechętnie reagowało na pedał gazu.

 

2 dnia rano po przekręceniu kluczyka w stacyjce było słychać takie brzęczenie dochodzące z okolic deski. Auto odpaliło i to ucichło. Po przejechaniu 10km szarpnęło silnikiem a wskazówka obrotomierza spadła o tysiąc obr. mniej. Po kolejnych paru km znów szarpnęło i obroty na liczniku wzrosły i było przez chwilę OK.

 

Po 50 km podczas jazdy wskazania licznika i obrotomierza spadły do 0 a auto nie reagowało na gaz. Po zatrzymaniu się na poboczu i odpaleniu ponownie dało się jechać ale czuć było, że jest słabsze. Po odczytaniu błędów padło podejrzenie, że uszkodzony jest sterownik silnika który poszedł na sprawdzenie ale jest dobry.

 

Gdzie teraz szukać przyczyny ?

Błędy w załączniku 

 

 

Screenshot_2021-01-27-23-06-37-961_com.miui.gallery.jpg

Edytowane przez adrusek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tam gdzie sprawdzali komputer to kazali sprawdzić przekaźnik k36 i k24 oraz bezpiecznik f15. Te elementy sprawne. Wszystkie wtyczki spryskalem kontaktem i poprawiłem masy. 

 

Pod względem wizualnym przepustnica i wiązka cała.

 

Na tą chwilę auto sprawne ale boimy się, że jak samo się naprawiło to w każdej chwili może to wrócić a nie wiem do czego się przyczepić jeszcze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Dziś znów zapaliła się kontrolka silnika i obroty weszły na 1500 i zero reakcji na gaz. 

Po podłączeniu kompa takie same błędy jak ostatnio. Kilka dało się usunąć ale cały czas powracały te same. Po kilku próbach zniknęły i auto zaczęło chodzić znów normalnie.

W blokach pomiarowych pedał gazu pokazywał procentowo otwarcie a przepustnica bez zmian.

I co któreś przekręcenie na zapłon było słychać sykanie przekaźnika w skrzynce w podszybiu.

 

Ratunku co robić bo od ostatniego napadu minęło ok 300km bezobjawowej jazdy 

IMG_20210221_215042.jpg

IMG_20210221_215135.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sterownik ma problemy z zasilaniem to jak mogą poprawnie działać inne podzespoły którymi steruje.

Sprawdź , podmień przekaźnik K46 , sprawdź bezpiecznik F2 .

Sprawdź przewód brązowo- czarny od przekaźnika pin 85 do B16 sterownika silnika

Czy przewód ma ciągłość , czy idzie nim napięcie aku. po przekręceniu stacyjki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz powiedzieć który to jest przekaźnik w skrzynce bo w schematach które są w necie nie idzie odczytać.

I ten przekaźnik nie jest od spryskiwaczy reflektorów bo gdzieś taka rozpiska była ?

I na wtyczkach od ECU będzie opis która jest B i numery pinów?

Edytowane przez adrusek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autodata podaje K46  a w Tisie jest K26

A wtyk B to ten na dole sterownika 

Pierwszy od skrzyni.

 

 

 

 

2021-02-22_203126.png

 

 

 

 

Ale Tis podaje że błąd P1620 tyczy pinów  35 i 50 we wtyku dolnym sterownika  oraz 14 , 29 , 30 i 62 wtyku u góry sterownika

 

I teraz jeżeli po skasowaniu błędów i wypięciu wtyczki od przepustnicy dalej jest błąd P1620 

Trzeba dalej wypiąć wtyczkę od pedału gazu i sprawdzić czy dalej wywala ten błąd.

To samo z czujnikiem wałka rozrządu .

 

Jeżeli jest dalej ten błąd to wypiąć obie wtyczki od sterownika i w tej górnej Pin 62 do masy ma być <0.3 V

Pin 30 do masy to samo

I tak samo z pinami wcześniej opisanymi.

Jeżeli napięcie wszędzie jest poniżej 0.3 V to masz do naprawy sterownik

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz patrzę to przekaźnik k26 i k34 rozbierałem i wyglądały dobrze. Tam gdzie sprawdzali komputer to właśnie o nich mówili. Jutro wymienię na całkowicie nowe żeby nie było.

 

A co do tych pinów w ECU to mam sprawdzić przejścia między czym konkretnym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności