Gość adrusek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 (edytowane) Witam. Od dwóch dni mam problem z Meriva a 1.6 16v 1 dniu parkując auto zgasło, po ponownym odpaleniu zaświecił się check i auto niechętnie reagowało na pedał gazu. 2 dnia rano po przekręceniu kluczyka w stacyjce było słychać takie brzęczenie dochodzące z okolic deski. Auto odpaliło i to ucichło. Po przejechaniu 10km szarpnęło silnikiem a wskazówka obrotomierza spadła o tysiąc obr. mniej. Po kolejnych paru km znów szarpnęło i obroty na liczniku wzrosły i było przez chwilę OK. Po 50 km podczas jazdy wskazania licznika i obrotomierza spadły do 0 a auto nie reagowało na gaz. Po zatrzymaniu się na poboczu i odpaleniu ponownie dało się jechać ale czuć było, że jest słabsze. Po odczytaniu błędów padło podejrzenie, że uszkodzony jest sterownik silnika który poszedł na sprawdzenie ale jest dobry. Gdzie teraz szukać przyczyny ? Błędy w załączniku Edytowane 27 Stycznia 2021 przez adrusek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 Wydaje mi się że najważniejszy będzie 1620 Czyli zasilanie sterownika silnika .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrusek Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 Gdzie mogę szukać przyczyny?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 Ja bym sprawdził przepustnicę i jej okablowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrusek Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 Tam gdzie sprawdzali komputer to kazali sprawdzić przekaźnik k36 i k24 oraz bezpiecznik f15. Te elementy sprawne. Wszystkie wtyczki spryskalem kontaktem i poprawiłem masy. Pod względem wizualnym przepustnica i wiązka cała. Na tą chwilę auto sprawne ale boimy się, że jak samo się naprawiło to w każdej chwili może to wrócić a nie wiem do czego się przyczepić jeszcze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrusek Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Witam. Dziś znów zapaliła się kontrolka silnika i obroty weszły na 1500 i zero reakcji na gaz. Po podłączeniu kompa takie same błędy jak ostatnio. Kilka dało się usunąć ale cały czas powracały te same. Po kilku próbach zniknęły i auto zaczęło chodzić znów normalnie. W blokach pomiarowych pedał gazu pokazywał procentowo otwarcie a przepustnica bez zmian. I co któreś przekręcenie na zapłon było słychać sykanie przekaźnika w skrzynce w podszybiu. Ratunku co robić bo od ostatniego napadu minęło ok 300km bezobjawowej jazdy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Jeżeli sterownik ma problemy z zasilaniem to jak mogą poprawnie działać inne podzespoły którymi steruje. Sprawdź , podmień przekaźnik K46 , sprawdź bezpiecznik F2 . Sprawdź przewód brązowo- czarny od przekaźnika pin 85 do B16 sterownika silnika Czy przewód ma ciągłość , czy idzie nim napięcie aku. po przekręceniu stacyjki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrusek Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 (edytowane) Czy możesz powiedzieć który to jest przekaźnik w skrzynce bo w schematach które są w necie nie idzie odczytać. I ten przekaźnik nie jest od spryskiwaczy reflektorów bo gdzieś taka rozpiska była ? I na wtyczkach od ECU będzie opis która jest B i numery pinów? Edytowane 22 Lutego 2021 przez adrusek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Autodata podaje K46 a w Tisie jest K26 A wtyk B to ten na dole sterownika Pierwszy od skrzyni. Ale Tis podaje że błąd P1620 tyczy pinów 35 i 50 we wtyku dolnym sterownika oraz 14 , 29 , 30 i 62 wtyku u góry sterownika I teraz jeżeli po skasowaniu błędów i wypięciu wtyczki od przepustnicy dalej jest błąd P1620 Trzeba dalej wypiąć wtyczkę od pedału gazu i sprawdzić czy dalej wywala ten błąd. To samo z czujnikiem wałka rozrządu . Jeżeli jest dalej ten błąd to wypiąć obie wtyczki od sterownika i w tej górnej Pin 62 do masy ma być <0.3 V Pin 30 do masy to samo I tak samo z pinami wcześniej opisanymi. Jeżeli napięcie wszędzie jest poniżej 0.3 V to masz do naprawy sterownik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrusek Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Właśnie teraz patrzę to przekaźnik k26 i k34 rozbierałem i wyglądały dobrze. Tam gdzie sprawdzali komputer to właśnie o nich mówili. Jutro wymienię na całkowicie nowe żeby nie było. A co do tych pinów w ECU to mam sprawdzić przejścia między czym konkretnym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.