Skocz do zawartości

Nierówne, spadające obroty silnika


woys

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy może pomożecie. Tak z niczego zaczęły spadać obroty silnika. Oczyściłem przepływomierz i przepustnicą ale nic to nie dało. Przejrzałem przewody podciśnienia i złącza - nic. Wykonałem zrzuty wykresów pracy silnika, które załączam. Może ktoś z kolegów coś z nich wywnioskuje. Pozdrawiam.

 

Obroty silnika 1.jpg

Ciśn w kolekt 12.jpg

Długa korekta 7.jpg

Kąt wyprzedzenia zapłonu 14.jpg

Krótka korekta 8.jpg

Napiecie lambda cz.2_14.jpg

Napięcie EKU 13.jpg

Napięcie lambda 9.jpg

Obciążenie silnika 5.jpg

Przepływomierz 3.jpg

Temp cieczy 10.jpg

Temp powietrza we 11.jpg

Wyprzedzenie zapłonu 6.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, RRoooo napisał:

przynajmniej miałbyś kody błędów

Jak raz mam inne urządzenie diagnozujące, również pokazuje kody błędów, oczywiście gdy występują. Jak raz przy tej usterce nie ma żadnych kodów błędów. Może to sugerować, że usterka jest mechaniczna. Świece zapłonowe też wymieniłem.

Edytowane przez woys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja jest taka: bezpośrednio na obroty silnika ma wpływ przepustnica. Na wykresie widać jej otwarcie od 19, do 23%. Czyli przepustnica otwierając się i zamykając powoduje takie nierówne obroty. Przepustnicę wysterowuje ECU, które bierze parametry przepływu powietrza, temperaturę i inne czynniki i w taki sposób kieruje przepustnicą. Czy dobrze kombinuję ? Jeszcze takie szczegóły: na zimnym silniku pracuje równo, również w czasie przyśpieszenia i jazdy nie ma problemu - silnik pracuje równo.  Dokładam jeszcze wykres pracy przepustnicy.

Pozycja przepustnicy 2.jpg

Edytowane przez woys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe informacje są takie: odpięcie akumulatora (proste) nic nie dało. Nowe wykresy - podwójne w tym samym czasie coś pokazują. Zwłaszcza wykres Obciążenia i Obrotów silnika. Jak się przyjrzeć, to gdy obciążenie wzrasta, obroty spadają. Z pobieżnego przeglądu LOAD PCT oznacza, że coś cyklicznie obciąża silnik i dlatego obroty spadają. Czyli jesteśmy na dobrej drodze do rozwikłania zagadki. Może ktoś z kolegów podpowie?

Lambda_obroty.jpg

Obciążenie_obroty.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimy na razie nie włączam. Trzeba by poeksperymentować. Ale chodzi mi po głowie napęd rozrządu lub pasek wieloklinowy. Jednak rozrząd by hałasował w specyficzny sposób. Zostaje pasek wieloklinowy przechodzący przez którąś rolkę.

Mam takie pytanie do znawców: te obroty biegu jałowego są dość niskie i oscylują wokół 700, pamiętam, że niekoniecznie w tym silniku, kręciły się od 850 do 950. Czy w tych silnikach 700 to normalne?

Edytowane przez woys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyszło szydło z worka. P 0014. Przejrzałem internet. Takie pytanie - w tym mechanizmie zmiennych faz rozrządu jest jakieś sitko, przez które przepływa olej, a które obecnie jest usuwane przez ASO. Czy ktoś z kolegów robił taki zabieg?

Usterka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności