Skocz do zawartości

Nierówne, spadające obroty silnika


woys

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę zeszło, a ja nie "zasypywałem gruszek". Postanowiłem zrobić dwie płukanki i rozruszać trochę rozrząd. Po pierwszej płukance zdemontowałem oba siłowniki elektromagnetyczne i zajrzałem do zaworów sterujących. Siłowniki były ok, trzpień wysuwał się lekko i bez zacięć. Również w zaworach sterujących trzpienie pracowały lekko i bez zacięć. Założyłem klucz na sześciokąt służący do wkręcania zaworu sterującego i próbowałem delikatnie poruszać całym wałkiem. Zawór sterujący jest wkręcony w koło łańcuchowe zębate i dalej mocowane do wałka rozrządu. To koło łańcuchowe steruje przestawianiem wałka rozrządu czyli powinno w pewnym zakresie skręcać się (wieniec zębaty przestawia się względem środka koła) pod wpływem ciśnienia oleju z zaworu sterującego. Ten ruch skręcający jest dość mały ~10 stopni. U mnie wyczuwalne było zacięcie. Delikatnie to rozruszałem. Zacięcie ustąpiło, co mogło by sugerować, że był tam jakiś nagar z oleju, który ustąpił. Złożyłem wszystko do kupy, zalałem świeży olej, przejeździłem ze 100 km, znów płukanka i świeży olej (filtry oleju za każdym razem też). No i udało się. Te wahania (dławienia) obrotów silnika ustąpiły, co pokazuje ostatni wykres. No może nie są idealne ale zrobię na jesieni jeszcze jedną płukankę. Zobaczymy co będzie. Aha, problem był tylko na wałku zaworów ssących, ten od wylotowych był OK.

VVTi 1.jpg

VVTi2.jpg

Obroty new.jpg

Edytowane przez woys

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie ponawiam: czy te obroty biegu jałowego na poziomie niecałych 700 są właściwe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2021 o 14:25, adam1954 napisał:

Ma być 825 +- 155

Dziękuję kolego Adamie, niezły rozrzut.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to praca silnika mi się podoba. Pracuje tak jak kiedyś dwucylindrowy "cichocienki". Jak się zastanawiałem, to doszedłem do wniosku, że musi mieć małe opory pracy, że mu te 700 obrotów wystarcza. Paliwo, wiadomo, różne. Może mieć wpływ na nieduże zachwiania pracy na biegu jałowym. O! wpadłem na pomysł, żeby zastosować magnetyzer gdzieś na przewodzie paliwowym. Będzie "czesał" paliwo i mieszanka paliwowo powietrzna będzie stechiometryczna. Muszę spróbować. Kiedyś już to robiłem w którymś samochodzie.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności