Marcin 83 Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 Zapoznaj się z tematem jeśli masz zamiar samemu się z autem zmagać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-741907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilmg Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Od tygodnia mam do dyspozycji opcom, chiński clon v199. Połączyłem się jako corsa c 2010 z13dtj i dziala. Błąd jakości oleju wyłączyłem na stałe i DPF zaczął się wypalać w trakcie jazdy. Blad P0243 pojawia się sporadycznie i tylko gdy DPF osiąga około 90% nasycenia i wykonam gwałtowne przyspieszanie, znika po wyłączeniu zapłonu.. Problem polega na tym iż procedura wypalania nie włączy się na dłuższej trasie tylko jak na złość na krótkich, w związku z tym regeneracja DPF ani razu nie doszła do 100%. ilość km od ostatniego wypalania cały czas rosnie. Nasycenie filtra spadało z 89% na 55%, teraz z 92 na 83%. Tyle zdążyłem zaobserwować. W niektórych autach jest możliwość wyprowadzenia diody sygnalizującej wypalanie DPF, jak to zrobić w combo? Nie mam grzanych lusterek i szyby tylniej. Może da się podpiąć pod czujnik temp. spalin, tam napięcie rośnie razem z temperaturą, jest to możliwe? A może jest jakiś lepszy sposób?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Z tą turbina się uporales ? Olej zrobiony ? Możesz dołożyć czujnik dodatkowy EGT z termopara , ale to w aplikacji masz też EGT   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilmg Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Turbina ok, olej już 3 razy zmieniałem w przeciągu miesiąca. Samochód generalnie jest bezproblemowy do momentu aż nasycenie filtra DPF sięgnie 85-90%. W aplikacji nie mam EGT, temperatura spalin jest w opcom ale nie sposób jeździć z laptopem na siedzeniu non stop.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 I co ile masz to nasycenie ? Lub co ile się wypala ? Przy turbinie co zrobiłeś ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilmg Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Zauważyłem 2 wypalenia podczas jazdy jedno po 550 km, wtedy regeneracja doszła do 49% i nagła się przerwała (musiałem się zatrzymać) ale nie zgasiłem auta, wtedy nasycenie spadło do 55%. Druga była po 400km, tej nie widziałem na żywo w opcom ale nasycenie spadło z 92% na 76%. Licznik od ostatniej regeneracji filtra w opcom pokazuje 1300km. On się wyzeruje jeśli regeneracja się wykona w 100%. Turbinę sprawdzał mechanik i powiedział że jest ok, mnie przy tym nie było.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilmg Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Mam pomysł żeby się wpiąć we wtyczkę czujnik temperatury spalin z voltomierzem, wyświetlacz umieścić w aucie. Wtedy po wzroście V będę wiedział o trwającej regeneracji DPF. Chyba prościej niż dokładać kolejny czujnik? Co o tym myślisz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742554 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Nie masz pustego miejsca dla bezpiecznika od ogrzewania lub od od grznych lusterek? Jest tam napięcie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Może i prościej. Tylko trzeba by elektronika zapytać jak takie dublowanie odbioru będzie się miało do sprawności układu A oleju już nie przybywa ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742567 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 (edytowane) Witam, @kamilmg jeżeli masz kod silnika A13DTx, to powinna zadziałać aplikacja kolegi Pinga z forum insigni, masz w niej wszystkie dane z DPFa (screeny poniżej). Link do apki: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.insigniadpfgmailcom.oplmonitor . Jak pojeździsz trochę z apką, to DPF stanie się prostszy. Temperatura płynu chłodzącego poniżej 90st. nie ma znaczenia do prawidłowego wypalania. U mnie standardowo mam 82-88st., a wypalanie zaczyna się po przekroczeniu 70st.... choć po rozpoczęciu jazdy, kiedy ECU planuje wypalanie, to już przy temp. ok.55st. włącza grzanie tylnej szyby (dioda) i rozpoczyna proces przygotowania wypalania. Jeżeli apka OPL_Monitor nie zadziała (nie uda się zdekodować pojazdu), to jako zastępstwo w kontroli DPFu polecam TorquePRO, tylko tam trzeba ręcznie dodać niestandardowe PIDy do DPFu, ale do Silników A13DTx są dostępne i jakby co mogę podesłać, u mnie w torque zakładka DPF wygląda tak, jak na screenie. Choć myślę, że jak masz już takie problemy, to jednak chyba zdecydowałbym się na porządną diagnostykę w warsztacie i dopiero po przywróceniu samochodu do normalnego stanu skupiłbym się na obserwacji parametrów i wyłapywaniu najmniejszych anomalii. Co do turbiny, sprawdź czy gruszka dobrze działa, ściągnij wężyk i strzykawką (lub ustami) zrób podciśnienie w gruszce i cięgno powinno się cofnąć, podnieś maskę i zaraz po wyłączeniu silnika zobacz, czy poprawnie działa zawór N75, po kilkunastu sekundach po wyłączeniu silnika cięgno gruszki powinno się wysunąć energicznie o jakieś 1-1,5cm przesunąć dźwignię turbiny. Masz opcoma, to ściągnij program do screenów i nagrywania ekranu i zrób sobie testy turbiny na jakiejś trasie szybkiego ruchu wg. tego co napisałem: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=1590&p=244517#p244517 Edytowane 22 Listopada 2021 przez bogoes dodanie grafiki i tekstu Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/2/#findComment-742577 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.