Skocz do zawartości

Combo 1.3 cdti - problem z dpf?


Gość kamilmg

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Od tygodnia mam do dyspozycji opcom, chiński clon v199. Połączyłem się jako corsa c 2010 z13dtj i dziala. Błąd jakości oleju wyłączyłem na stałe i DPF zaczął się wypalać w trakcie jazdy. Blad P0243 pojawia się sporadycznie i tylko gdy DPF osiąga około 90% nasycenia i wykonam gwałtowne przyspieszanie, znika po wyłączeniu zapłonu.. Problem polega na tym iż procedura wypalania nie włączy się na dłuższej trasie tylko jak na złość na krótkich, w związku z tym regeneracja DPF ani razu nie doszła do 100%. ilość km od ostatniego wypalania cały czas rosnie. Nasycenie filtra spadało z 89% na 55%, teraz z 92 na 83%. Tyle zdążyłem zaobserwować. 

 

W niektórych autach jest możliwość wyprowadzenia diody sygnalizującej wypalanie DPF, jak to zrobić w combo?

Nie mam grzanych lusterek i szyby tylniej.

Może da się podpiąć pod czujnik temp. spalin, tam napięcie rośnie razem z temperaturą, jest to możliwe? A może jest jakiś lepszy sposób? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą turbina się uporales ? Olej zrobiony ? 

Możesz dołożyć czujnik dodatkowy EGT z termopara , ale to w aplikacji masz też EGT 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina ok, olej już 3 razy zmieniałem w przeciągu miesiąca.  Samochód generalnie jest bezproblemowy do momentu aż nasycenie filtra DPF sięgnie 85-90%. W aplikacji nie mam EGT, temperatura spalin jest w opcom ale nie sposób jeździć z laptopem na siedzeniu non stop.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem 2 wypalenia podczas jazdy jedno po 550 km, wtedy regeneracja doszła do 49% i nagła się przerwała (musiałem się zatrzymać) ale nie zgasiłem auta, wtedy nasycenie spadło do 55%. Druga była po 400km, tej nie widziałem na żywo w opcom ale nasycenie spadło z 92% na 76%. Licznik od ostatniej regeneracji filtra w opcom pokazuje 1300km. On się wyzeruje jeśli regeneracja się wykona w 100%. Turbinę sprawdzał mechanik i powiedział że jest ok, mnie przy tym nie było. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysł żeby się wpiąć we wtyczkę czujnik temperatury spalin z voltomierzem, wyświetlacz umieścić w aucie. Wtedy po wzroście V będę wiedział o trwającej regeneracji DPF.

 

Chyba prościej niż dokładać kolejny czujnik? Co o tym myślisz? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i prościej. Tylko trzeba by elektronika zapytać jak takie dublowanie odbioru będzie się miało do sprawności układu 

 

A oleju już nie przybywa ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, @kamilmg jeżeli masz kod silnika A13DTx, to powinna zadziałać aplikacja kolegi Pinga z forum insigni, masz w niej wszystkie dane z DPFa (screeny poniżej). Link do apki: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.insigniadpfgmailcom.oplmonitor . Jak pojeździsz trochę z apką, to DPF stanie się prostszy. Temperatura płynu chłodzącego poniżej 90st. nie ma znaczenia do prawidłowego wypalania. U mnie standardowo mam 82-88st., a wypalanie zaczyna się po przekroczeniu 70st.... choć po rozpoczęciu jazdy, kiedy ECU planuje wypalanie, to już przy temp. ok.55st. włącza grzanie tylnej szyby (dioda) i rozpoczyna proces przygotowania wypalania. Jeżeli apka OPL_Monitor nie zadziała (nie uda się zdekodować pojazdu), to jako zastępstwo w kontroli DPFu polecam TorquePRO, tylko tam trzeba ręcznie dodać niestandardowe PIDy do DPFu, ale do Silników A13DTx są dostępne i jakby co mogę podesłać, u mnie w torque zakładka DPF wygląda tak, jak na screenie. Choć myślę, że jak masz już takie problemy, to jednak chyba zdecydowałbym się na porządną diagnostykę w warsztacie i dopiero po przywróceniu samochodu do normalnego stanu skupiłbym się na obserwacji parametrów i wyłapywaniu najmniejszych anomalii.

Co do turbiny, sprawdź czy gruszka dobrze działa, ściągnij wężyk i strzykawką (lub ustami) zrób podciśnienie w gruszce i cięgno powinno się cofnąć, podnieś maskę i zaraz po wyłączeniu silnika zobacz, czy poprawnie działa zawór N75, po kilkunastu sekundach po wyłączeniu silnika cięgno gruszki powinno się wysunąć energicznie o jakieś 1-1,5cm przesunąć dźwignię turbiny. Masz opcoma, to ściągnij program do screenów i nagrywania ekranu i zrób sobie testy turbiny na jakiejś trasie szybkiego ruchu wg. tego co napisałem: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=1590&p=244517#p244517 

 

1133254701_712.DPFwypalanie(69).thumb.jpg.82e3227df866e7154136798102b58465.jpg

768316361_202b.WypalanieDPFu.thumb.jpg.9e61106c4e0501252889adb85b5cc6e1.jpg

Edytowane przez bogoes
dodanie grafiki i tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności