Skocz do zawartości

Combo 1.3 cdti - problem z dpf?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podpowiedzi, sprawdzę sam turbinę jak się pogoda poprawi.

 

Opl monitor nie łączy się, błąd podczas dekodowania Vin

 

Torquepro nie obsługuje czujników związanych z DPF, mam z13dtj, szukałem informacji w internecie czy można coś z tym zrobić ale bezskutecznie.

 

Co do opcom to nagram live data przy gwałtownym ruszaniu i sprawdzę wyniki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742582
Udostępnij na innych stronach

No cóż liczyłem, że masz taki sam silnik jak ja, mam PIDy do kilku silników, ale do Twojego nie mam:-( , może jakaś apka do fiatów by zadziałała.... jeżeli wiesz, jak dodawać pidy w torque pro (w wersji lite nie możliwości),  to mogę Ci wysłać, najlepiej z każdego silnika na próbę dodać ze 2 PIDy i sprawdzić wskazania, może któreś zdziałają.... Ciekawy też jestem, czy przy wypalaniu serwisowym wypaliłby się do końca, wiem, że to nie najlepsze rozwiązanie, ale jak nie idzie normalnie wypalić, to może jednak spróbować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742586
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił dlaczego tak często mu wypala i dlaczego oleju przybywa, o to drugie się domyślam. Ale kolega położył na to lache i od innej strony się zabiera

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742588
Udostępnij na innych stronach

Włączyłem wypalanie serwisowe, wtedy spadło z 82%na 72%. To było 2 tygodnie temu. 

 

Dziś jeździłem trochę z opcom, nasycenie 95%, obserwowałem temperaturę spalin, co kilka minut rosła z 135 do 500/520, utrzymywała się z 2/3km i spadała do wyjściowej mimo utrzymywania stałej prędkości 90km/h.

 

W końcu musiałem się zatrzymać, bieg jałowy, obroty zwiększyłem do 2000 nagle temperatura z 500 zwiększyła się do 750, ruszył procent regeneracji filtra, trwało to może 5 minut, regeneracja doszła do 38%, temperatura spalin spadła do 180, nasycenie zmieniło się na 55%. Licznik km od ostatniego wypalenia nadal 1300.

 

Podczas jazdy , gwałtownie ruszając zapalał się błąd p0243. Teraz już tego nie ma auto trochę przymulone ale żadnych błędów nie pokazuje. Nawet jak gwałtownie ruszam już nie włącza się tryb serwisowy.

 

Nie wiem dlaczego podczas jazdy komputer ma opory żeby uruchomić procedurę dopalania. Sprawdzę dokładnie turbo i dam znać. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742589
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz przypomnę fragment oficjalnej informacji odnośnie DPFu dla serwisów ASO (z TIS2000):

 

"Pytanie 3: Jakie warunki muszą być spełnione, aby rozpoczęła się regeneracja filtra DPF?

Odpowiedź: Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.

a.) silnik pracuje od uruchomienia > 2 minuty,

b.) obliczone nasycenie > 80%,

c.) temperatura chłodzenia > 70°C przez co najmniej 2 minuty,

d.) brak usterek powiązanych z DPF w systemie,

e.) zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia,  jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia. (...)

Pytanie 5: W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?

Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:

a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20–25 min.).

b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.

c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas  (5–10 min.).

d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.

e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy).

Jeśli regenerację przerwano po jej rozpoczęciu lecz przed osiągnięciem poziomu 50% ukończenia, kontrolka świecy żarowej miga przy kolejnym uruchomieniu silnika (na zimno lub na gorąco), a regeneracja rozpoczyna się ponownie po spełnieniu odpowiednich warunków (patrz punkt 3)."

 

Tyle od centrali opla, zastanów się, co u Ciebie może być przyczyną przerywania regeneracji... A odnośnie odczytu danych DPFu, to tak sobie pomyślałem, że skoro masz silnik fiatowski, to może apka do fiata u Ciebie zadziała, znalazłem dwie od jednego autora i nawet wysłałem do niego zapytanie, czy w combo apka zadziała (pewnie jutro odpowie), bo ten silnik we fiatach apki obsługują: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kapron.ap.dpfmonitor 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kapron.ap.ecumonitor.pro .

Pisałeś, że używasz apki CarScanner, a czy w ustawianiach zaznaczyłeś właściwy protokół połączenia, ja spróbowałbym zobaczyć, co pokażą te dwa, które zaptaszkowałem (jest protokół do Combo), bo może masz standardowy OBDII/EOBD, który pokazuje niewiele. Spróbuj, bo widziałem, że ludziom CarScanner pokazuje wszystko z DPFa, choć sam raczej tej apki nie używam.

2021_09_19.thumb.jpg.2cad7ad5813ef44a179396e28786b465.jpg

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742600
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem oba profile car scanner, nic więcej nie pokazuje, próbowałem od fiata, profile z 1.3 jtdm ale nie łączył.

 

Spróbuję u kolejnego mechanika, ten ostatnio obwiniał DPF, że do wymiany itp. ale tak jak piszecie jest gdzie indziej problem, mam nagrany plik live data podczas jazdy jak włącza się błąd p0243.

Innych błędów brak. Dziś po pracy zrobię diagnostykę turbiny według Twoich wskazówek. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742619
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

dołącze się do tematu. Mam silnik 1.7 cdti w meriva b. Dpf został zregenerowany, dodatkowo zainstalowałem diodę informującą o wypalaniu dpf. I tu moje pytanie. Czy to normalne aby za każdym uruchomieniem samochodu przez kilka sekund wypalał się DPF? Ponadto ciagle jest podwyższony stan oleju. Wtryski zostały również zregenerowane. Został wymieniony również czujnik sonda lambda. Czy jest mozliwe aby był wadliwy jakiś inny czujnik, po podpięciu kompa nie ma żadnych błędów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742624
Udostępnij na innych stronach

W mery 1,7 jest chyba 4 sztuki. Wątpię żeby wypalał Ci się dpf przez kilka sekund za każdym zapłonem . 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742625
Udostępnij na innych stronach

na to wskazuje dioda którą podpiąłem do ogrzewania lusterka. A czy znacie jakiegoś speca z Lublina od opla?

Bo oprócz problemów z dpf mam jeszcze jakieś straszne wycieki z dołu silnika lub skrzyni i oprócz tego zaczął szwankować BMC

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742626
Udostępnij na innych stronach

Zaświecenie diody nie jest 100 % wyznacznikiem wypalania .  Po regeneracji był adoptowany DPF ? 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742627
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności