Gość kamilmg Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Dzięki za podpowiedzi, sprawdzę sam turbinę jak się pogoda poprawi. Opl monitor nie łączy się, błąd podczas dekodowania Vin Torquepro nie obsługuje czujników związanych z DPF, mam z13dtj, szukałem informacji w internecie czy można coś z tym zrobić ale bezskutecznie. Co do opcom to nagram live data przy gwałtownym ruszaniu i sprawdzę wyniki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 No cóż liczyłem, że masz taki sam silnik jak ja, mam PIDy do kilku silników, ale do Twojego nie mam , może jakaś apka do fiatów by zadziałała.... jeżeli wiesz, jak dodawać pidy w torque pro (w wersji lite nie możliwości), to mogę Ci wysłać, najlepiej z każdego silnika na próbę dodać ze 2 PIDy i sprawdzić wskazania, może któreś zdziałają.... Ciekawy też jestem, czy przy wypalaniu serwisowym wypaliłby się do końca, wiem, że to nie najlepsze rozwiązanie, ale jak nie idzie normalnie wypalić, to może jednak spróbować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742586 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Ja bym się zastanowił dlaczego tak często mu wypala i dlaczego oleju przybywa, o to drugie się domyślam. Ale kolega położył na to lache i od innej strony się zabiera   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilmg Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Włączyłem wypalanie serwisowe, wtedy spadło z 82%na 72%. To było 2 tygodnie temu. Dziś jeździłem trochę z opcom, nasycenie 95%, obserwowałem temperaturę spalin, co kilka minut rosła z 135 do 500/520, utrzymywała się z 2/3km i spadała do wyjściowej mimo utrzymywania stałej prędkości 90km/h. W końcu musiałem się zatrzymać, bieg jałowy, obroty zwiększyłem do 2000 nagle temperatura z 500 zwiększyła się do 750, ruszył procent regeneracji filtra, trwało to może 5 minut, regeneracja doszła do 38%, temperatura spalin spadła do 180, nasycenie zmieniło się na 55%. Licznik km od ostatniego wypalenia nadal 1300. Podczas jazdy , gwałtownie ruszając zapalał się błąd p0243. Teraz już tego nie ma auto trochę przymulone ale żadnych błędów nie pokazuje. Nawet jak gwałtownie ruszam już nie włącza się tryb serwisowy. Nie wiem dlaczego podczas jazdy komputer ma opory żeby uruchomić procedurę dopalania. Sprawdzę dokładnie turbo i dam znać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742589 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Jeszcze raz przypomnę fragment oficjalnej informacji odnośnie DPFu dla serwisów ASO (z TIS2000): "Pytanie 3: Jakie warunki muszą być spełnione, aby rozpoczęła się regeneracja filtra DPF? Odpowiedź: Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki. a.) silnik pracuje od uruchomienia > 2 minuty, b.) obliczone nasycenie > 80%, c.) temperatura chłodzenia > 70°C przez co najmniej 2 minuty, d.) brak usterek powiązanych z DPF w systemie, e.) zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia, jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia. (...) Pytanie 5: W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji? Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także: a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20–25 min.). b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł. c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5–10 min.). d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C. e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy). Jeśli regenerację przerwano po jej rozpoczęciu lecz przed osiągnięciem poziomu 50% ukończenia, kontrolka świecy żarowej miga przy kolejnym uruchomieniu silnika (na zimno lub na gorąco), a regeneracja rozpoczyna się ponownie po spełnieniu odpowiednich warunków (patrz punkt 3)." Tyle od centrali opla, zastanów się, co u Ciebie może być przyczyną przerywania regeneracji... A odnośnie odczytu danych DPFu, to tak sobie pomyślałem, że skoro masz silnik fiatowski, to może apka do fiata u Ciebie zadziała, znalazłem dwie od jednego autora i nawet wysłałem do niego zapytanie, czy w combo apka zadziała (pewnie jutro odpowie), bo ten silnik we fiatach apki obsługują: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kapron.ap.dpfmonitor https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kapron.ap.ecumonitor.pro . Pisałeś, że używasz apki CarScanner, a czy w ustawianiach zaznaczyłeś właściwy protokół połączenia, ja spróbowałbym zobaczyć, co pokażą te dwa, które zaptaszkowałem (jest protokół do Combo), bo może masz standardowy OBDII/EOBD, który pokazuje niewiele. Spróbuj, bo widziałem, że ludziom CarScanner pokazuje wszystko z DPFa, choć sam raczej tej apki nie używam.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilmg Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Sprawdzałem oba profile car scanner, nic więcej nie pokazuje, próbowałem od fiata, profile z 1.3 jtdm ale nie łączył. Spróbuję u kolejnego mechanika, ten ostatnio obwiniał DPF, że do wymiany itp. ale tak jak piszecie jest gdzie indziej problem, mam nagrany plik live data podczas jazdy jak włącza się błąd p0243. Innych błędów brak. Dziś po pracy zrobię diagnostykę turbiny według Twoich wskazówek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742619 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peklo Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Witam dołącze się do tematu. Mam silnik 1.7 cdti w meriva b. Dpf został zregenerowany, dodatkowo zainstalowałem diodę informującą o wypalaniu dpf. I tu moje pytanie. Czy to normalne aby za każdym uruchomieniem samochodu przez kilka sekund wypalał się DPF? Ponadto ciagle jest podwyższony stan oleju. Wtryski zostały również zregenerowane. Został wymieniony również czujnik sonda lambda. Czy jest mozliwe aby był wadliwy jakiś inny czujnik, po podpięciu kompa nie ma żadnych błędów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742624 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 W mery 1,7 jest chyba 4 sztuki. Wątpię żeby wypalał Ci się dpf przez kilka sekund za każdym zapłonem .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peklo Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 na to wskazuje dioda którą podpiąłem do ogrzewania lusterka. A czy znacie jakiegoś speca z Lublina od opla? Bo oprócz problemów z dpf mam jeszcze jakieś straszne wycieki z dołu silnika lub skrzyni i oprócz tego zaczął szwankować BMC   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742626 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Zaświecenie diody nie jest 100 % wyznacznikiem wypalania . Po regeneracji był adoptowany DPF ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93572-combo-13-cdti-problem-z-dpf/page/3/#findComment-742627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.