Skocz do zawartości

[ Z13DTH ] migająca spirala


Rekomendowane odpowiedzi

To o czym piszesz to dla mnie czarna magia :) Najprawdopodobniej wielokrotnie przerywałem wypalanie DPF biorąc pod uwagę że ten rozpoczyna procedurę podnosząc obroty na biegu jałowym tak jak pisałem i dzieje się to za każdym razem gdy odpalę auto a te pracuje na luzie. Poza tym dziwią mnie te odczyty i to po czyszczeniu DPF. 130% po czyszczeniu to chyba jednak coś jest nie halo. Rozumiałbym, gdyby procedura czyszczenia była uruchamiana po przejechaniu nawet kilkuset km, ale kilkanaście km po czyszczeniu to chyba jednak coś jest nie tak. Wypalałem kiedyś na postoju jak kontrolka migała dopóki nie zgasła trzymając obroty na 3 tys, ale pomogło to dosłownie na kilkanaście km, podobnie jak czyszczenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744258
Udostępnij na innych stronach

podniesione obroty do tysiąca w silniku z13dth to nic innego jak próba wypalenia dpfa, więc skoro po myciu, resecie i wymianie czujnika dalej próbuje wypalić to najprawdopodobnie coś w bardzo szybkim tempie zapycha Ci dpfa

 

miałem kiedyś astrę z silnikiem z13dth, ale jak już go zapchało to poleciał i tak jeździłem jeszcze przez 4 lata bez tego ustrojstwa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744261
Udostępnij na innych stronach

To zacznij od czytania o DPFie, jeżeli planujesz tym samochodem pojeździć... dużo było pisane o warunkach koniecznych do prawidłowego wypalania, kiedy następuje przerwanie wypalania, no i jeżeli robisz krótkie dystanse, to nie masz szans wypalić. Zeby się rozpoczęło wypalanie, to silnik musi się rozgrzać do 70st., czyli w zimę jakieś 8-9km jazdy, jak się rozpocznie wypalanie, to żeby się DPF wypalił (zakończył proces regeneracji) musisz przejechać kolejne 10-15km... także jak robisz trasę krótszą niż 20-25km, to nie masz szansy wypalić DPFa. Ja mam też do pracy mały dystans, ale dzięki monitorowaniu (oraz diodzie podpiętej pod grzanie tylnej szyby) widzę, że proces się zaczyna i zamiast do pracy robię sobie dodatkową wycieczkę, ot takie dodatkowe 15-20km w drodze do pracy:laugh:

EDIT: I nie próbuj wypalać na postoju, to jest bardzo mało skuteczne i często przerywane przez ECU, zawsze staraj się jechać. Na postoju przeprowadza się tylko wypalanie serwisowe (za pomocą oprogramowania), a przy każdym normalnym wypalaniu trzeba jechać.
A to, że po czyszczeniu się włącza po kilkunastu km, to możliwe, że jak sugerowali poprzednicy, nie został zresetowany, czyli ECU silnika wciąż traktuje DPFa jako zapchanego i próbuje wypalić... znajdź kogoś z opcomem (np. na forum) z Twojej lokalizacji lub zainwestuj w kupno i w menu DPFa zobaczysz, czy jest zresetowany (będą od nowa liczone "km od wymiany"), a jak będziesz miał duży przebieg, to na bank nie jest zresetowany po czyszczeniu. Poza tym, z tego co czytałem (choć nie doświadczałem), to zaraz po resecie też się wypala, a później jeszcze 2-3 częstsze wypalenia, bo jakoś tam ECU uczy się warunków "nowego" DPFa.

Edytowane przez bogoes
dodanie tekstu

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744262
Udostępnij na innych stronach

Podwyższone obroty nie są wyznacznikiem wypalania ( choć mogą też wskazywać) 

Przy zapchanym DPF sterownik potrafi podejmować próby wypalania nawet na zimnym silniku , zaraz po odpaleniu( nabyte doświadczenie).

Wypalanie na postoju z 3 tysiącami to proszenie się o nowy zestaw panewek .

Częste przerywanie procesu to też proszenie się o kolejne usterki, rozrzedzenie oleju , rozciekniecie motoru, aż po rozbieganie się silnika. 

W czasie wypalania silnik ma byc obciążony a nie pracować na wysokich obrotach i auto nie musi szybko jechać.

Dając wysokie obroty przedmuchujesz szybciej układ wydechowy.

Ja potrafię skutecznie wypalić filtr nawet przy prędkości rzędu 60 km/h .

Trzeba osiągnąć optymalną temperaturę, powyżej 600 jest dobrze. Im bardziej zwiekszasz obroty tym mniejsze szanse na osiągnięcie tej temperatury. 

W skrócie pisząc najwyższą temperaturę osiągniesz jadąc na pograniczu zdławienia silnika. Wysoki bieg , niskie obroty. 

Jeśli nie masz świadomości jak działa Dpf to szybko go zajedziesz. 

Jeśli wymieniales czujnik ciśnienia lub różnicy ciśnienia on także wymaga adaptacji.

Jeździj na aplikacji i wtedy masz realny podgląd na temperaturę która jest w procesie najważniejszym wyznacznikiem.

Jeśli będziesz miał zapchany wężyk do czujnika to wtedy również będziesz miał zakłamania co do odczytu stopnia zapełnienia filtra. 

 Przy lejących wytryskach, niesprawnej turbinie , czasy między wypalaniem drastycznie się zmniejszają. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744270
Udostępnij na innych stronach

Panowie zastanawia mnie tylko 1 fakt, chociaż może to być zwykły zbieg okoliczności. Mianowicie wszystkie te problemy  zaczęły się gdy temperatura na dworzu zaczęła oscylować w granicach 0 stopni, lub poniżej 0. W lecie miałem identyczny styl jazdy, a jakoś takich atrakcji nie miałem, ani z kontrolką, ani z podnoszeniem obrotów. Tylko czy pogoda ma tutaj jakiekolwiek znaczenie, czy to po prostu zwykły zbieg okoliczności ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744276
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz ładowanie oraz jaki stan akumulatora przed uruchomieniem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744277
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marcin 83 napisał:

Podwyższone obroty nie są wyznacznikiem wypalania ( choć mogą też wskazywać)

 

mówimy o podwyższeniu obrotów do równego 1 tys. a nie do 850, 900 czy nawet 950 lub falowaniu...

 

w 1.3 cdti jak wskazówka staje demba na tysiaku to na 99% wypala się dpf. Nie miałem zamontowanej diody ani wyświetlacza ze średnim spalaniem i to był jeden z trzech objawów wypalania się dpfu:

- obroty 1000

- głośniejsza praca silnika

- smród wkoło auta

Edytowane przez luceo2

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744281
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pablos83 napisał:

Panowie zastanawia mnie tylko 1 fakt, chociaż może to być zwykły zbieg okoliczności. Mianowicie wszystkie te problemy  zaczęły się gdy temperatura na dworzu zaczęła oscylować w granicach 0 stopni, lub poniżej 0. W lecie miałem identyczny styl jazdy, a jakoś takich atrakcji nie miałem, ani z kontrolką, ani z podnoszeniem obrotów. Tylko czy pogoda ma tutaj jakiekolwiek znaczenie, czy to po prostu zwykły zbieg okoliczności ?

Raczej nie powinno mieć znaczenia... ale przy krótkich dystansach może mieć.... latem dioda zapala mi się przy 3-4km od uruchomienia (temp. chłodziwa ok.55st.), a zimą po 7-8km.... Także latem nieco szybciej się nagrzewa silnik (więc i szybciej zaczyna się wypalanie), więc przy krótkich dystansach, jest wieksza szansa na wypalenie niż zimą. No ale to już taka chłopska filozofia.

Edit: Dostałeś tyle porad, że masz co robić... od siebie jeszcze dorzucę do poczytania instrukcje, gdzie jest minimum wiedzy o DPFie, które musisz mieć w jednym paluszku.

dpf.pdfDPF.xps

A swoją drogą ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak:

1. Znalazłbym kogoś z okolicy z opcomem, lub innym narzędziem diagnostycznym i zrobiłbym wypalanie serwisowe, zresetowałbym DPF (o ile nie był zresetowany po czyszczeniu) i od razu wymiana oleju!!! Pewnie ten olej po tylu przerwaniach i tak już nie nadaje się do eksploatacji.

2. Kupiłbym interfejs ELM327 BT w miarę porządny (minimum iCar2, Konnwei, najlepiej vLinker_MC lub OBDLink_MX, choć ten ostatni jest mało opłacalny cena/jakość) i zainstalował apki do kontroli DPFu, choć nad konfiguracją też trochę trzeba posiedzieć.

3. Zamontowałbym diodę pod ogrzewanie tylnej szyby, dioda włącza się dużo wcześniej niż widać to na apce (ogromne znaczenie przy krótkich trasach), a włącza grzanie, żeby dociążyć silnik. Sam montaż w corsie_D  jest bardzo prosty, ja wpiąłem się w przewód ogrzewania tylnej szyby w wiązce przy listwie przypodłogowej (przy progu) po stronie kierowcy, tam też na dole przedniego słupka jest punkt (śruba) masy.

 

Ale na sam początek zmieniłbym w profilu dane dotyczące Twojej lokalizacji, bo z reguły nie udzielam porad userom, którzy nie podają swojej lokalizacji (lub podają nic nie mówiącą), może gdyby było wiadomo skąd jesteś, już dawno odezwałby się ktoś, kto by Ci pomógł na miejscu, bo Twój mechanik ma chyba dość mgliste pojęcie o DPFie. W każdym razie życzę szybkiego i bezbolesnego rozwiązania problemów z corsinką i dobrego wejścia w Nowy Rok.

 

Edytowane przez bogoes
dodanie tekstu i linków

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744285
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, luceo2 napisał:

 

mówimy o podwyższeniu obrotów do równego 1 tys. a nie do 850, 900 czy nawet 950 lub falowaniu...

 

w 1.3 cdti jak wskazówka staje demba na tysiaku to na 99% wypala się dpf. Nie miałem zamontowanej diody ani wyświetlacza ze średnim spalaniem i to był jeden z trzech objawów wypalania się dpfu:

- obroty 1000

- głośniejsza praca silnika

- smród wkoło auta

Na tę chwilę kolega podaje tylko podwyższone obroty , i że dzieje się to przy minusie . 

Domniemam że nadmierne dymienie i charakterystyczny zapach wypalania który na postoju jest odczuwalny dookoła całego samochodu by zauważył.  

Pomijając to opisałem że same podniesione obroty nie są wyznacznikiem .

Do trzech podanych przez Ciebie objawów dopisał bym :

-włączenie ogrzewania lusterek i tylnej szyby, podwyższone chwilowe spalanie na komputerze. To tak aby dopełnić wszystkie formalności. 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744293
Udostępnij na innych stronach

@Marcin 83 przy minusie w 1.3 cdti to ja zawsze miałem podwyższone obroty w tym silniku bez względu na to czy miałem dpfa czy był już wycięty i nic z tym nie robiłem zawsze tłumaczyłem sobie, że silnik się dogrzewa bo jest zimno :)

 

co do objawów to zgadza się masz rację, ale ja napisałem jak to było u mnie, diody wpiętej do lusterka nie miałem i przez to nie wiedziałem kiedy i czy w ogóle lusterka i tylna szyba się włączają podczas wypalania. To samo ze spalaniem miałem najuboższy TID, więc o średnim spalaniu mogłem pomarzyć dlatego podałem tylko te 3 objawy, które niezależnie od wyposażenia auta zawsze w praktyce występują w silniku z13dth a taki silnik ma autor tematu

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93858-z13dth-migaj%C4%85ca-spirala/page/2/#findComment-744297
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności