Bartek_86 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 Witam, dawno mnie tu nie było (ale to i dobrze ) iż auto sprawuje się świetnie Proszę o pomoc a mianowicie auto od dłuższego czasu (około 2-3 miesiące) jak jest już zagrzane to ciężko odpala, jak silnik jest zimny pali od strzałą, natomiast jak chwilę pojeżdżę zatrzymam się gdzieś i uruchomię ponownie silnik to zawsze muszę kręcić kilka sekund, problem się nasila bo tak jak pisałem zauważyłem to jakiś czas temu już a teraz praktycznie zawsze na ciepłym ma problem odpalić, ostatnio 2 razy po odpaleniu mi zgasł, za 2 razem jak odpaliłem to już bez problemu zapalił. jak odpalam na ciepłym to ma zawsze jak by za niskie obroty przez chwile (około 2-4 sekund) ma około 600-700obr według obrotomierza i przez chwile autem trzepie. Wygooglowałeme że najczęściej tego typu objawy to czujnik położenia wału? Ktoś coś podpowie? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 No to tak trochę średnio wygooglowałeś. To czujnik jest popsuty tylko przy odpalaniu, a jak już odpali, to cudownie się sam naprawia i silnik ładzia? Nie tędy droga. Zakładam, że świece, i cewka sprawne. Zakładam, że to też nie wina rozrusznika, że kręci normalnie, szybko, energicznie. Zakładam, że żadna dziwna kontrolka sie nie pali. Podłącz opcom i zobacz, jaką temperaturę silnika widzi ECU. Bo okaże się, że widzi -40* zamiast tych faktycznych 90* Nie ma zwiekszonego zużycia Pb? Silnik jak już działa, to da sie wkrecić na wysokie obroty podczas jazdy?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek_86 Opublikowano 5 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 Witam, świece w listopadzie 2020 wymieniane były (około 15tyś km mają) Cewka wymieniona była 4 lata temu oryginał bosch (gdzieś tu chyba nawet temat był mój miałem problem z szarpaniem podczas ruszania) - mam starą także mogę podmienić ale auto nie ma żadnych innych objawów, moc jest, wkręca się bez problemu do odcięcia itd. rozrusznik kręci jak wariat:) check się nie świeci (mam kostke elm) nic nie pokazuje- brak błędów (mogę sprawdzić natomiast jaką temp cieczy widzi silnik poprzez tą kostkę) zweryfikuję dziś zużycie pb jest duże w tym aucie jak na taki motorek ale już się do tego przyzwyczaiłem 8-8,5l/100km około 4 lata temu robiony był rozrząd pytałem mechanika czemu nie gaśnie podczas zapłonu kontrolka z autkiem i kluczem natomiast mechanik kiedyś coś tam patrzał i nie widział zastrzeżeń (nie pamiętam co to za błąd był) kostka elm nie odczytuje tych błędów kontrolki auta z kluczem. W sumie racja jak by czujnik był uszkodzony to na zimnym też by auto nie paliło normalnie.. hmm coś jeszcze ktoś coś podpowie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 Poszukaj opcoma, elm nie wszystko ci powie. Właśnie nie powie ci o autku z kluczykiem, a to może być ważne przy tych objawach. Ty nie czekaj na podpowiedzi, tylko daj dane. Bez danych zapraszam do Wróża Macieja po 22.00 na Polonii 8 litrów.......wiesz, że że moja żona ma AH GTC Z18XE i jak się postara to na mieście będzie podobny wynik?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 5 godzin temu, Bartek_86 napisał: kostka elm nie odczytuje tych błędów kontrolki auta z kluczem. Poszukaj innego programu do elma. Może któryś pokaże więcej opcji . Jeżeli jest aktywna ikonka auta z kluczykiem to elm powinien to odczytać. Sprawdź na Torgue   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 Tylko kluczyk nie zawsze sygnalizuje błedy tylko silnikowe. A torque odczyta tylko silnikowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 Spróbuj OPL DTC Reader, CarScanner (spróbuj na kilku protokołach), ScanMyOpelCAN... torque do odczytu parametrów jest OK, ale do błędów jest słaby. No i zależy jaki masz interfejs ELM, większość tego co na rynku, to szajs i tylko odczytasz standardowe kody (protokół EOBD). A najlepiej jak Ci radził Ja37, poszukaj kogoś z opcomem lub TECHem... Na Górnym Śląsku masz kilku ludzi, choćby w Oświęcimiu (dwa posty wyżej).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 1 godzinę temu, bogoes napisał: choćby w Oświęcimiu No właśnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 19 minut temu, adam1954 napisał: No właśnie. I już na kawę będzie do tych kurczaków z grilla   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2022 A kawę w Kurczaku też mają dziewczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.