Skocz do zawartości

Problemy z temperaturą płynu chłodzącego silnik


Gość Darek1968

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Darek1968

PMOCY!!!

Insignia 2015 rokk. Silnik 2,0 CDTI Bi Turbo 4x4 automat

Problem dotyczy TYLKO samochodu w ruchu tzn kiedy jedzie i to ponad 120 km/h (czasem mam wrażenie że prędkość przy jakiej problem zaczyna występować zmienia się wraz ze zmianą temperatury zewnętrznej, tzn im jest cieplej tym przy niższej temperaturze problem zaczyna występować). Polega na szybkich zmianach wskań wskaźnika temperatury silnika. Po przekroczeniu powiedmy w ciepłe dni prędkości 120 km/h z obrotami 2,2 tys wskazówka zaczyna szybko wędrować do góry. Wyświetla się się komunikat o przegrzanym silniku (jak na zdjęciu). Po puszczeniu pedału gazy i po tym jak samochód nieco zwolni, wskazówka gwałtownie opada i zatrzymuję się na prawidłowym poziomie. I tak można w kółko. Za każdym razem problem się powtarza. Jeżeli  jadę na "manualu" 90 km/h z obrotami ponad 2,5 tys i więcej problem nie występuje. Problem nie występuje gdy samochód stoi. Można go grzać godzinami, wchodzić na wysokie obroty i wskazówka nie drgnie. Wentylatory włączają się poprawnie, komputer błędów nie rejestruje, ciśnienie płynu sie nie podnosi (nie wyrzyca go przez korek). Wymieniony został termostat i czujnik temperatury. Wymiana nic nie dała. Może, ktoś coś?

20220602_180831.jpg

20220531_204610.jpg

Edytowane przez Darek1968

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1968

Opisany przez kolegę adam1954  we slazanym artykule prpblem dotyczy innego silnika niż mój. U mnie pompa wody jest na pasku rozrządu. Pasek jest tylko jeden. Jeżeli byłby problem z paskiem samochód raczej nie dałby się nawet uruchomić.... Kolega w swoim wpisie nie precyzuje czy problem występował także na postoju. Inaczej mój samochód jeździ normalnie do momentu przekroczenia pewnej granicy prędkości (120 -150 km/h). Mogę jeździć po mieście, stać w korkach i nic. Temperatura stabilne 90 st. Tylko wyjadę na kawałk autostrady czy drogi szybkiego ruchu i przy pierwszym przekroczeniu magicznej granicy wskazowka czaczyna się podnosić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałeś jak wygląda chociaż wizualnie chłodnica  pod względem zanieczyszczenia lamel z zewnętrznej części , oraz czy gdy silnik jest w pełni rozgrzany to czy chłodnica na całej swej powierzchni ma podobną temperaturę? ( Najlepiej pirometrem, lub termometrem z przewodem żeby się nie poparzyć no i dojście średnie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1968

Nie oglądałem chłodnicy, auto realatywnie nie jest stare... A z temperaturą chłodnicy to może być trop. Pomyślę jak to sprawdzić

 

Jest jeszcze jedna rzecz na którą teraz zwróciłęm uwagę. Mam na myśi to że pomimookresowych wskazań wskaźnika temeperatury do 130 st nie ma żadnyc oznak fizycznego przegrania się płynu. Mam na myśli wypluwanie go  spod korka zbiornika wyrównawczego... Żadnego parowania   spod maski. Tak jaby to było tylko przekłąmanie wskaźnika...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak może być. Tylko czemu w określonych warunkach ? I należy pamiętać że temperatura wrzenia płynu chłodniczego jest znacznie wyższa niż wody 120-140 stopni.

A jak jeździsz głównie autostrady czy drogi szybkiego ruchu to owadów , liści , czy innego badziewia może być zdecydowanie więcej jak w jeździe po mieście. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Darek1968 napisał:

Opisany przez kolegę adam1954  we slazanym artykule prpblem dotyczy innego silnika niż mój

Fakt inny ale problem może być podobny.

W pompie lubią się psuć wirniki.

Wtedy pompa nie ma wydajności i może dochodzić do podniesienia się temp.przy np. większych obciążeniach.

A że w Oplach układ chłodzenia jest wydajny to sobie z temperaturą radzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1968

Sprawdziełm chlodnica jest OK. Nie jest pozatykana i równo się nagrzewa. Jedna rzecz mnie tylko dziś zdziwiła i może to będzie jakiś trop. Grasowałem z termometrem pod maską przy okazji sprawdzania jak nagrzana jest chłodnica. W tej Insigni są dwa zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodzącego. Jeden po praej duży i mały po lewej stronie. W dużym temeperatura jest po nagrzaniu 85 st a w małym 45. Może ktos wie czy oba zbiorniczki pracują na tym ssamym ukłądzie chłodzenia tzn na jedny obiegu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1968

Rozumiem że masz na myśi problemy z korkiem zbirnika... W sumie... U mnia jak pisałem są dwa. Mały i duży. Dziś zamienię je miejscami ze soboą. Dziękuję za info

Tylko dalej nie tłumaczy to tego czemu tylko w czasie jazdy powyrzej 130 km/h problem występuję. Ale waro sprawdzić każdy trop. W środę zapisałem się na diagnostykę do Opla (autoryzowanego) zobaczymy co powiedzą tamci specjaliści. A we wtorek, 3 rundę z usterką stoczą w warsztacie w którym na codzień ją serwisuje. 

Edytowane przez Darek1968
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności