Skocz do zawartości

Problemy z temperaturą płynu chłodzącego silnik


Gość Darek1968

Rekomendowane odpowiedzi

Przy mocniejszym podlaniu paliwem nie powinno walić temperatura tak drastycznie. Przy wypalaniu DPF gdzie leje jak wściekły na gary u mnie wskazówka stoi sztywno .

Jedyne co jeszcze mi przychodzi do głowy to zapowietrzony układ , lub ze strony odczytu danych coś się dzieje takie skoki temperatury to nawet nie wiem czy są wykonalne fizycznie aby płyn tak szybko pobierał i oddawał ciepło. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Marcin 83 napisał:

Jedyne co jeszcze mi przychodzi do głowy to zapowietrzony układ , lub ze strony odczytu danych coś się dzieje takie skoki temperatury to nawet nie wiem czy są wykonalne fizycznie aby płyn tak szybko pobierał i oddawał ciepło. 

Nie wiem jak tam jest z termostatem bo jeżeli jest grzałka to możliwe też być że sterownik włącza grzałkę widząc zwiększone obciążenie , podnosząc temp. płynu aby włączył się wentylator dochładzając silnik.

 

 

https://autokult.pl/9961,charakterystyki-silnika-co-mowia-wykresy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kce mi sie wracać do szkoły, ale...

Załóżmy V 100km/h.

Załóżmy obroty 2000.

Spróbuj tak pojechać z górki i pod górkę.

Na pewno zobaczysz róznicę w spalaniu, bo silnik raz ma lżej, a raz ciężej.

Zobaczysz to nawet na zwykłej autostradzie :)  jadąc na tempomacie i obserwując spalanie chwilowe.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Grześ to dokładnie opisał

36 minut temu, Marcin 83 napisał:

Przy mocniejszym podlaniu paliwem nie powinno walić temperatura tak drastycznie.

Ale gdy jest za ubogo to można zawory wypalić.

Dla tego piszę aby podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1968
8 minut temu, adam1954 napisał:

Nie wiem jak tam jest z termostatem bo jeżeli jest grzałka to możliwe też być że sterownik włącza grzałkę widząc zwiększone obciążenie , podnosząc temp. płynu aby włączył się wentylator dochładzając silnik.

 

 

https://autokult.pl/9961,charakterystyki-silnika-co-mowia-wykresy

Uład raz był odpowietrzany przed wymianą termostatu i nic to nie dało, potem po wymianie termostatu i również nic. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że może . Tylko ciekawi mnie z jakiego powodu temperatura tak skacze. Włączenie grzałki nie nagrzeje w momencie około 5 litrów płynu, jak i 5 litrów płynu w momencie nie odda poprzez chłodnice czy węże i blok kilkunastu stopni. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1968
8 minut temu, adam1954 napisał:

No właśnie Grześ to dokładnie opisał

Ale gdy jest za ubogo to można zawory wypalić.

Dla tego piszę aby podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry 

Samochód był podpinany pod komputer, nie jeden zrsztą. Jeździłem z mechanikiem na siedzeniu pasażera i komputerem podpiętym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności