Skocz do zawartości

Problem z DPF


Gość Cezar055
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Gość Cezar055,

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cezar055

Witam posiadam opla Astrę h GTC 2006 rok mam problem z DPF a samochód przechodzi w tryb awaryjny po podłączeniu op-com pokazał się błąd za wysokie napięcie czujnika spalin 2 po przeczyszczeniu styków owy błąd zniknął jednakże po jakimś czasie zaczęła mrugać spirala co mówi o zapchanym DPF op-com pokazał zapchanie na poziomie 115 % użyłem różnych pianek i dodatków do czynienia DPF i zero efektu. Zastanawiam się skąd tak duży poziom zapchania DPF skoro różnica ciśnień Wacha się od -2 do 4-5 przy 3 tysiącach obrotów. Ktoś wie co może być przyczyną ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cezar055

Ogólnie wypalał się średnio raz na 1000 km jednakże w ostatnim czasie nie chce zainicjować wypalania czytałem że wypalanie inicjowane jest na podstawie różnic ciśnień na poziomie powyżej 20 hPa a jak on ma wartości -2 do 4-5 to by sugerowało że zapchany nie jest dlatego w ogóle zastanawiam się na podstawie czego on wylicza nasycenie DPF 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tysiąc kilometrów, ładny wynik. 

Może teraz jest na pograniczu wypalania , tylko nie spełnia warunków aby rozpocząć proces. Robisz dłuższe trasy ? Czy małe odcinki ? Jesteś pewien że dopiero przy 20 wypala ? Próbowałeś aplikacji co ona mówi ? O ile ona na Twoim silniku chodzi z bo nie wiem jaki ma. Z doświadczenia wiem że nie tylko różnica ciśnień czy ciśnienie panujące w filtrze jest brane pod uwagę przez sterownik.  Ale co jest wartościa nadrzędną to do dzisiaj się nie dowiedziałem. Z tym że w nowszej generacji .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cezar055

1.9 CDTI 120 km ogólnie to op-com pokazuje poziom nasycenia na poziomie 115 % jak zaczęły się problemy z czujnikiem i trybem awaryjnym był na poziomie 98 cały czas rośnie mimo środków do czyszczenia ogólnie powinien się wypalić już jakiś czas temu ale tego nie inicjuje ogólnie on codziennie robi trasy 40 km z prędkością przelotową 100-120 km na h więc no nie powinien aż tak się zapchać zwłaszcza że posiadam go już 5 lat zrobiłem nim około 80-90 tys km i nigdy nie było żadnego problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam pod domem ten sam motor , jutro jak będę miał chwilę to sprawdzę jak u niego realnie to wygląda. Trzeba pamiętać też że przy wypalaniu odkłada się popiół , jego już się nie wypali , odkłada się i po jakimś czasie zaczyna się zabawa z DPF 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cezar055

Byłbym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić jakie masz napięcie czujnika różnic ciśnienia spalin i jakie pokazuje ci wartości :). I właśnie też się zastanawiam czy po prostu DPF się nie skończył że tak powiem z drugiej strony trochę dziwne bo ten samochód praktycznie nigdy nie był jezdzony po mieście głównie autostrady w Niemczech no i teraz u nas ale też trasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności