Skocz do zawartości
Nafciarz

pytanie o dpfa

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy wszystkie merivy z silnikiem 1.3 cdti ecotec 75KM mają fabryczny dpf/fap- czy też z fabryki wyjeżdżały egzemplarze bez tego filtra? Doczytałem że można spr czy jest m.in po tabliczce na słupku od strony pasażera (wartość inna niż 0,5). Jeszcze jakoś można sprawdzić czy dany egzemplarz ma ten filtr??

 

pozdrawiam

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj tutaj po Vin http://opelvindekoder.pl

Patrzyłem na tej str po nr Vin ale nie ma żadnych informacji na ten temat. Może sam zerkniesz, VIN: W0LSD9EA6B4380796.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że nie ma DPFu... moja Corsa i firmowe Vivaro mają DPF i w obu przypadkach http://opelvindekoder.pl/pokazuje kod:

K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF)

U Ciebie zaś nie widzę kodu K13... chociaż filtr DPF nie jest taki straszny, jak go się pozna i zrozumie, i umie się go używać :D .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że nie ma DPFu... moja Corsa i firmowe Vivaro mają DPF i w obu przypadkach http://opelvindekoder.pl/pokazuje kod:

K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF)

U Ciebie zaś nie widzę kodu K13... chociaż filtr DPF nie jest taki straszny, jak go się pozna i zrozumie, i umie się go używać :D .

Dzięki wielkie za odpowiedź. Napisz mi jeszcze czy w corsie i vivaro na słupku od str pasażera masz oznaczenie 0,5 w kwadracie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest DPF w Twoim aucie.Sprawdź tabliczkę znamionową(lewy dolny narożnik tabliczki).

 

W 1.3 może być 0.3 na tabliczce.

Edytowane przez BENY72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Vivaro nie wiem, a w corsie mam 0,50... a wracając do DPFu, to mam tani interfejs wifi (ELM327) i apce Piston (android) widzę kiedy zaczyna mi się wypalanie i kiedy kończy- temperatura katalizatora szybko rośnie i w czasie wypalania oscyluje ok. 570-680 C. i po ok. 10-15km wypalania spada szybko do 200-350 C. Ja mam do pracy tylko 9km i muszę pilnować tego wypalania (zaczyna się kiedy temp. silnika osiągnie ponad 70 C. tj po ok 5km latem i ok 8-10km zimą), bo gdyby nie kontrola, to pewnie już byłoby po DPFie, bo zaraz po kupnie, kiedy nie miałem jeszcze aplikacji zapaliła mi się kontrolka o wypalaniu krytycznym (zapala się, kiedy komputerowi nie uda się kilka razy wypalić automatycznie i filtr już jest bardzo mocno zapchany), ale teraz już z doświadczenia przewiduję datę wypalania z dokładnością 1dnia (wtedy niestety wyjeżdżam trochę wcześniej do pracy, żeby sobie zrobić wycieczkę krajoznawczą :lol: ).... Proces ten przebiega dość często, u mnie mniej więcej co dwa tygodnie, a teraz w wakacyjne podróżowanie wypalał się co 2-3dni.

Edytowane przez bogoes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

114000 km w maju 2016 miała.Naprawa gwarancyjna,chyba kampania jakaś.Patrząc po przebiegu w tej chwili może mieć koło 150tyś.

Edytowane przez BENY72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.