Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Po przekręceniu kluczyka pompka nie kręci. Samochód nie zapala. Pompka + kable + przekaźnik + tranzystor w centralce na wyjściu sprawny BO - na opcom można testowo wyzwolić pompke i wtedy kręci ochoczo i normalnie.

 

Czujnik wału korbowego wymieniony na nowy (Valeo). Błędów w ECU nie ma (poza horn open circuit i światełkiem tylnej rejestracji, obydwa nieaktywne).

 

Co może trzymać centralkę ECU przed aktywowaniem pompki po przekręceniu kluczyka? Są jakieś czujniki zderzeniowe, które trzeba zresetować czy coś?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95988-pompka-paliwa-sprawna-a-nie-kr%C4%99ci/
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Są jakieś czujniki zderzeniowe, które trzeba zresetować czy coś?

Raczej tak. Czy auto jest po kolizji?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95988-pompka-paliwa-sprawna-a-nie-kr%C4%99ci/#findComment-767725
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze pompa startuje po zapłonie.

Nieraz startuje z rozrusznikiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95988-pompka-paliwa-sprawna-a-nie-kr%C4%99ci/#findComment-767726
Udostępnij na innych stronach

Chyba udało mi się znaleźć przyczynę. Zauważyłem że układ paliwowy mam zapowietrzony. Jest na listwie wtryskiwaczy taki odpowietrznik, szła piana a po około 200ml dopiero benzyna. Zauważyłem też że jak chodzi pompka (steruje przekaźnikiem bez obudowy) to słychać jak benzyna się wlewa do listwy wtryskiwaczy a jak ją wyłączam to słychać jak wraca!!!

 

Prawdopodobnie zablokowany jest zawór zwrotny w pompce paliwa. Co powoduje że listwa się zapowietrza (benzyna paruje). Może dokładniejsze określenie to listwa napełnia się oparami benzyny bo benzyna ma sfobodną cofke do baku. Dodatkowo po wstępnym odpaleniu pompki i zatrzymaniu z odpowietrznika nic nie tryska a powinno bo pompka powinna nabić wstępnie ciśnienie. Ciśnienia nie ma bo benzyna wraca do tyłu do baku.

 

Układ paliwowy w corsie nie jest przelewowy.

 

Po odpowietrzeniu, auto z małymi oporami ale zapala, troche szarpie dopuki nie przetrawi całego zapowietrzenia na listwie wtryskiwaczy.

 

To jest na razie wstępna diagnoza. Nie wiem czy wymianiać pompke czy spróbować przepłukać przez odpowietrznik cały układ jakims specyfikiem do czyszczenia STP czy Liqui Moly.

 

Btw, czy ktoś wie dlaczego po przy przekręceniu kluczyka nie za każdym razem startuje pompka? Czujnika ciśnienia paliwa przecież nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95988-pompka-paliwa-sprawna-a-nie-kr%C4%99ci/#findComment-767728
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomogła wymiana pompki. Stara pompka jak kręciła to dawała 1.2bar. Powinno być 3.. 4bar.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95988-pompka-paliwa-sprawna-a-nie-kr%C4%99ci/#findComment-769603
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności