Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry

W silniku Twinport Z14XEP 1.4 w Meriva A z 2008 r (przebieg 110 000km) wymieniłem z rok temu uszczelkę pod pokrywą rozrządu i pompą wody z uwagi na to, że przedostawał się olej do płynu chłodniczego. Po tym problem zniknął i rozrząd nie został rozregulowany bo zachowałem precyzyjnie ustawienia łańcucha 1:1. Przy tej wymianie dwie boczne plastikowe płozy dociskowe łańcucha rozrządu były w porządku, górny plastik po którym przesuwa się łańcuch też. Łańcuch nie był luźny i zużyty-rozciągnięty. Od pewnego czasu (0,5roku) jednak słychać taką sieczkarnię od strony silnika zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Szczególnie przy zwiększaniu obrotów chociaż nie zawsze. Czasami jednak nie ma tego efektu. Czy to wina tylko tego napinacza łańcucha rozrządu z lewej strony jak się patrzy z boku, że on takie odgłosy sieczkarni lub szatkowania kapusty daje jeżeli pozostałe elementy nie są zużyte w rozrządzie tego modelu silnika i znowu kolejna wymiana uszczelek + tym razem nowy napinacz ?

Używany olej od początku eksploatacji pojazdu to: GM Motor Oil 5W-30 dexos2.

 

Dziękuję za wszelką odpowiedź.

M.K.

 

Edytowane przez silos

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ciśnienie oleju masz prawidłowe?

Mogą klepać hydropopychacze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-782929
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić ciśnienie oleju, jak radzi kolega Flinston.

Ale też obsłuchał bym dokładnie kolektor ssący bo mogą odzywać się też klapki "Twinport-a".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-782932
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry i dziękuję za odpowiedzi.

1. Szukam więc kogoś kto ma miernik z manometrem do wpięcia się w gwint czujnika oleju. Czy prawidłowe ciśnienie to 1,5bar i jeżeli będę miał odczyt to na tej podstawie można określi źródło sieczkarni ?

2. Czyli to nie jak na forum piszą, że wina docisku/napinacza ze sprężyną łańcucha rozrządu w tym silniku. Jedynie przydałby się stetoskop lekarski i na włączonym silniku obsłuchanie poszczególnych elementów gdzie generowany jest faktycznie ten efekt i być może to wyjdzie na rozrządzie jednak.

Dziękuję jeszcze raz za pomoc.

M.K.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-782936
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się dobrze orientuję, to musisz mieć 1,5 bara na wolnych obrotach i powyżej 4 bar przy dodaniu gazu.

Praca sieczkarni może być od rozrządu, popychaczy lub od wyżej wspomnianych klapek Twinportu.

Na początek ciśnienie oleju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-782944
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry.

Po sprawdzeniu miernikiem z manometrem:

1. Na wolnych obrotach jest 3 bary.

2. Po wciśnięciu pedału gazu wskakuje na 5 barów.

Dziękuję za odpowiedź.

M.K.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-783044
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś na rozgrzanym?

Bo te wartości wskazują na zimny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-783048
Udostępnij na innych stronach

No to ci powiem, że pompę oleju masz fantastyczną, albo miernik do dupy.

Nie spotkałem auta, które na rozgrzanym na jałowych ma 3 bary.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-783061
Udostępnij na innych stronach

hehe no faktycznie cud albo coś zapchane ;)

 

Jak ostatnio mierzyłem też meriva 1,4 z14xep to w okolicach 80C temperatury płynu chłodzącego było na luzie ~ 1,5 bara, pod 5 bar na starcie na zimnym było lub przy przegazówce na cieplym.

Jak już miał po włączenie wentylatora czyli 95C to łapał 0,9 bara na luzie.

 

A ściagałeś pasek osprzętu czyli naciągnać napinacz i opuścić pasek wielorokowy żeby wykluczyć alternator, sprężarke etc ?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/#findComment-783062
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności