Skocz do zawartości

Meriva B 1.3cdti - długo kręci zanim odpali, mechanicy rozkładają ręce


daa_ban

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam auto jak w temacie czyli meriva B 1.3CDTI A13DTE. Auto już zwiedziło 4 warsztaty i nadal jest problem z długim odpalaniem, niezależnie od temperatury zewnętrznej. Na chwilę obecną brakuje już pomysłów co jeszcze sprawdzać. Oto co było zrobione/sprawdzone:

-głowica (szczelność)

-nowy rozrząd

-mierzenie kompresji

-sprawdzenie wtryskiwaczy

-wymiana czujnika ciśnienia na listwie

-wymiana filtra paliwa i powietrza

-wymiana pompy WC na kompletną używaną z przebiegiem 50tys, przed montażem sprawdzona razem z wtryskiwaczami w zakładzie specjalizującym się w układach CR

-wymiana sterownika świec

-czyszczenie EGR

Mimo wszystkich czynności auto nadal ciężko zapala czyli trwa to 10-12s. Przez chwilę była poprawa po założeniu zaworu zwrotnego przed trójnikiem łączącym przelewy z wtryskiwaczy, przewód powrotny do baku i przelewem z pompy. Modyfikacja skróciła czas odpalania do 5s ale znowu jest to 10s+ .

W trakcie odpalania obroty wynoszą około 210-220rpm a auto ma najmocniejszy rozrusznik. 

Z diagnostyki cały czas jest błąd 3ciej świecy zapłonowej P0637 oraz ustawienia zmiennej geometrii turbosprężarki P003A jednak nie powinny one wpływać na odpalanie przy temperaturach powyżej 25stopni. Sama diagnostyka (uproszczona) za pomocą programu OPL Monitor (android) i tam odczytuję ciśnienia paliwa itp. Próbowałem korzystać z GDS2 ale nie ma tam dostępnej merivy z mojego rocznika 2011.

Z innych, być może ważnych informacji, po przekręceniu zapłonu długo pracuje pompa w baku paliwa, aplikacja wskazuje ciśnienie 0,1-0,4MPa (skacze) i dopiero po około 1s kręcenia wartość zaczyna powoli rosnąć aby odpalić przy około 40MPa. Gdy auto już odpali to nie dymi, pracuje równo (wolne obroty 850-870rpm), ma moc w czasie jazdy. Aplikacja OPL Monitor pokazuje jeden parametr który mnie zastanawia, mianowicie COT - jest on wyrażony w stopniach Celsjusza, wskazuje na temperaturę oleju która ponoć w tym silniku jest wyliczana przez komputer i co ciekawe wartosć spada wraz z pracą silnika przechodząc w wartości ujemne. Druga ciekawostka to w trakcie odpuszczania sprzęgła (przy końcu) obroty rosną do 1100rpm aby po odpuszczeniu spaść do biegu jałowego.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. 

Pozdrawiam

Edytowane przez daa_ban

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności