Skocz do zawartości

Zbyt wysoka temperatura płynu po kilku kilometrach


Gość vFiGo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Corsa 1.3 CDTI, polift.

Jakiś czas temu podczas jazdy zauważyłem że wskażnik temp oleju pokazuje ponad 100 stopni (Było już czerwone pole). 

Bardzo mnie to zdziwiło gdyż wcześniej nie było z tym problemu, tak więc włączyłem ciepły nawiew i zredukowałem obroty

Temperatura podskoczyła jeszcze troche po czym zaczęła powoli spadać. Włączyl się wiatrak (chyba od chłodnicy ale dużo to nie dawało, a kręcil się i hałasował dość mocno.)

Zmieniłem dzisiaj olej na GM Dexos 2 5w30 (Był zalecany) wraz z filtrem oleju ale problem nie minął. 

W mechanice jestem nowy, dopiero wchodzę w ten świat. 

Ma ktoś jakieś pomysły/mial taki problem? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolego chodziło ci o temperaturę płynu chłodniczego (wody), bo wskaźnik na liczniku  właśnie jest raczej od tego.

Ja bym się przyglądnął co dzieje się z układem chłodzenia - zbiornik wyrównawczy, pompa, chłodnica - jak wygląda płyn itp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, płyn chłodniczy. 

Autem jezdze od niedawna, wcześniej jezdziłem nim rzadko i po oględzinach (sprawdzanie poziomu płynów, zużycia klocków itd) wszystko było okej, więc pod maske nie zaglądałem.

Po tym jak zaczął się grzać sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy i było tam może nie wiem.. 30-40 ml max więc zalałem go do połowy płynem chłodniczym bodajże z Shella/Castrola.. coś takiego ale problem nie minął

Co do pompy i chłodnicy raczej moje umiejętności są zbyt małe żeby to sprawdzić i dobrze ocenić. 

Jutro umówię się na wizyte w warsztacie i jeśli będę coś wiedział to sie podziele, może komuś w przyszłości pomoże :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taka rada - gdyby znów temperatura poszła na czerwone pole w drodze do mechanika - to lepiej otworzyć okna, nagrzewnica na full i wentylator na maksa, lepiej się troszkę podgrzać niż ugotować motor.

Możliwe że przyczyną może być zamulona w środku chłodnica lub po prostu brudna na zewnątrz.

Ale gdy nie czujesz się na siłach zabierać za narzędzia to oddaj autko do zaufanego fachowca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności