Jump to content
GM 1974

1.3 CDTI dymi i nikt nie wie dlaczego - pomóżcie

Recommended Posts

Witam forumowiczów, przeszukałem całe chyba forum i nie znalazłem odpowiedzi mimo, że niektórym temat może wydać się omawiany wielokrotnie. Mój prolem wydaje się być wyjątkowy. Mam Corsę D 1.3 CDTI 90KM z 2008roku. Auto odkąd kupiłem sprawia mi jeden, ale skomplikowany problem, wydałem na nią już kilka tysięcy złotych i nie zlikwidowałem przypadłości, ale jestem uparty bo autko mi się podoba i chciałbym wreszcie je naprawić.

Sprawa jest niby prosta - rano, po odpaleniu przez kilka sekund kopci na biało i nierówno pracuje. Odpala od strzała i wystarczy dodać gazu a cały problem mija. Gdyby nie ogromna chmura białego dymu miałbym to gdzieś, ale lekka siara jest jak się odpala auto po kilku godzinach postoju.

Co zostało już zrobione: wymiana łańcuszka rozrządu; wymiana filtra powietrza, paliwa, oleju i olej; nowy przepływomierz; nowy EGR kompletny z chłodniczką; wyczyszczony kolektor z osadu smoły; nowe świece żarowe; sprawdzone ciśnienie paliwa na listwie; sprawdzone wtryskiwacze i turbina przez serwis zajmujący się naprawą turbin i wtrysków; nowa rura odmy i jakieś inne przewody powymieniane; nowa uszczelka pod głowicą i splantowana głowica; nowy akumulator; przeczyszczony cały układ wtryskowy jakimś preparatem; paliwo tankowane na shelu; nowa chłodnica intercolera i wypalany DPF. Nic nie pomogło a koszty można sobie przeliczyć, już chyba dawno bym kupił inny egzemplarz, tym bardziej, że wszystko co było wymieniane to nie zamienniki chińskie a dobrej klasy osprzęt.

Nie świeci się żadna kontrolka a komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnego błędu.

Jeszcze raz nadmienię, że problem pojawia się po 3-4 godzinach postoju i trwa kilka sekund a dym jest tak intensywny, że zasłoni przejeżdżający autobus. Jeżeli nie dodam gazu, to będzie dymić kilkanaście sekund, po przygazowaniu wszystko wraca do normy. Podczas zadymiania czuć delikatnie nierówną pracę silnika. Jak problem mija to autem można jeździć cały dzień i nawet minimalnie nie zakopci, ma pełną moc i jeździ całkowicie normalnie, kompletnie bez problemów.

Na mechaników wydałem już fortunę, a serwis Opla też nie wie co jest problemem. Wszyscy mechanicy w promieniu 20 kilometrów już mnie znienawidzili i jak widzą moją corsę, to dostają drgawek .

Jestem gotów nawet wymienić silnik, ale jasna cholera, czy to coś pomoże?

Nie bierze oleju, nie ubywa płynu chłodniczego, piłowałem auto na wysokich obrotach przez 30km kilka razy i darłem na maksa autostradą przez chyba 50 kilometrów w jedną i kolejne tyle w drugą stronę. Temperatura silnika cały czas w normie, moc jest odpowiednia cały czas.

POMÓŻCIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może kolego dostaje na zimnym za dużo paliwa czujnik od temperatury na kompa się popsuł i jak zimny to złą dawkę daje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy u ciebie jest czujnik O2, może on szwankuje.

Typ jest biały dym, jak para wodna, czy siwy jak od oleju?

 

Sent with handy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik O2, czyli jak dobrze rozumiem, sonda lambda? Była sprawdzana, ale faktycznie może spróbuję zakupić nową.

Dym to w moim odczuciu spaliny paliwa, bo czuć zapach jak ze starego jelcza.

 

Jeżeli chodzi o ciepłotę silnika, raczej chyba nie jest ten problem, bo w kilka sekund silnik nie zdąży się nagrzać a problem jest nawet w największe upały. Bez względu na temperaturę, po przygazowaniu problem znika pozostawiając za sobą tylko zamgloną ulicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Była sprawdzana, ale faktycznie może spróbuję zakupić nową.

 

Po co masz przepłacać.

Najpierw ją pomierz czy prawidłowo oscyluje.

Sonda jest czytana po jakimś czasie,gdy osiągnie swoją temp.

No i ja bym jeszcze sprawdził parametry czujników przed odpaleniem.

Ale to już trzeba się podpiąć do komputera.

Możesz wtedy zrobić zdjęcia wszystkich bloków i wrzucić na forum.

Porównamy wtedy z wartościami przewidzianymi i może coś sie wykryje.

 

Ostatnio był na forum problem z kopceniem na biało i według tego kolegi wyszło że winny był dziurawy(nieszczelny) wydech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym wydechem to ciekawe :-)

Ok, umówię się na kompa do pomiarów czujników i wrzucę fotkę.

Dzięki za poradę i do zobaczenia koło soboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy ja bym spróbował zatankować na innej stacji, może twoja corsa nie lubi paliwa z shela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwierz mi, próbowałem różnych stacji i rodzajów paliwa a i dodatki lałem - nic nie pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakos mam przeczucie ze ktores kolo sie przestawia na rozrzadzie lub cos nie halo z napinaczem. Tam masz rozrzad na lancuchu i to dosc nieszczesny jest to ja bym to sprawdzal na poczatek. Podobne cyrki byly nieraz w 1.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.