Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.3 51kW 16V Z13DT

Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
139 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 29 październik 2011 - 23:52

Mam nadzieje że nie będziecie mieli mi za złe jak co jakiś czas będę coś dorzucał o tej pompie, w miarę jak coś ciekawego znajdę. Może się przyda kiedyś potomnym. Są to zalecenia producenta pompy. Dodatkowo malutki schemacik.

Dołączona grafika

Żeby wyjąc pompę wtryskową najpierw należny odkręcić pompę podciśnieniową a to dlatego iż jedna z śrub mocujących pompę wtryskową przysłania pompa podciśnieniowa.Pompa podciśnieniowa przykręcona jest na dwie śruby torx T45 (pisząc torx mam na myśli końcówkę która ma kształt gwiazdki sześcioramiennej, pięcioramiennymi torx-ami nie da się odkręcić). Pod pompą vacuum jest uszczelka jak się komuś rozwali to nie żal bo to koszt ok 28 zł. Natomiast Pompy vacuum trochę bardziej żal bo to koszt według katalogu opla ok. 800 zł. więc i na wolnym rynku tania tez nie jest. Po zdjęciu pompy podciśnieniowej można odkręcać pompę wtryskową przykręconą na trzy śruby torx T30, uprzednio należny odłączyć węże gumowe i metalowy wysokociśnieniowy na klucz 14. I gotowe.

Załączone pliki

 


Użytkownik pionek edytował ten post 09 wrzesień 2012 - 17:25
łączenie postów

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4842 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 31 październik 2011 - 22:14

Przydatny materiał, ciekawe czy tą pompę po wymianie uszczelek można samodzielnie zamontować czy trzeba ją jakoś specjalnie ustawiać...

 


  • 0

#13 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 01 listopad 2011 - 21:47

Przydatny materiał, ciekawe czy tą pompę po wymianie uszczelek można samodzielnie zamontować czy trzeba ją jakoś specjalnie ustawiać...

Z tego co się orientuję i co zauważyłem to raczej tej pompy nie ustawia się. W silnikach z systemem Common Rail, wtrysk nie jest zależny od obrotów wału korbowego czy też rozmieszczenia cylindrów. Paliwo tłoczone jest przez pompę wysokociśnieniową, które transportuje paliwo do specjalnego akumulatora zasilającego. Ma on postać listwy czy też szyny, przypominającej rurę, umieszczonej nad głowicą silnika. Ciśnienie w tym "przewodzie" utrzymywane jest na poziomie 1400 barów. Moment wtrysku paliwa ustala sterownik. I tak właśnie jest w Corsie. Dodatkowo na fotkach niżej widać ze wałek pompy nie jest połączony z silnikiem żadnym gwintem lecz przy pomocy hmmm nie wiem jak to nazwać może sprzęgiełka.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Firma Bosch wypuściła na rynek cztery odmiany zestawów naprawczych przewidziane do tego modelu czyli z okrągłymi oringami pod sekcją tłoczącą. F01M100276, F01M100277, F01M101455, F01M101456. Każdy z nich ma troszkę inny skład elementów z którego zestaw się składa. Osobiście widziałem w handlu dwa zestawy F01M100276 oraz F01M101455.

Załączone pliki


Użytkownik pionek edytował ten post 09 wrzesień 2012 - 17:17

  • 0

#14 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4842 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 01 listopad 2011 - 22:42

Tu jest dość dobra cena - posiada dwa rodzaje zestawów - uszczelka z wypustką oraz okrągła tak jak wspomniałeś

http://allegro.pl/ze...1902391934.html
  • 0

#15 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 01 listopad 2011 - 23:01

Tu jest dość dobra cena - posiada dwa rodzaje zestawów - uszczelka z wypustką oraz okrągła tak jak wspomniałeś

http://allegro.pl/ze...1902391934.html

Do tego przydały by się jeszcze simeringi na wał 2 szt. Bo jak juz pompe rozbebuszyc to i simeringi można wymienić żeby nie ciekł ON do oleju silnikowego albo nie wiadomo gdzie. Ten ma kompletny komplet :) Ale cenę troszkę wyższą w końcu bogatszy zestaw.

Użytkownik pionek edytował ten post 01 listopad 2011 - 23:06

  • 0

#16 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4842 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 02 listopad 2011 - 10:05

Tak, tak widziałem ten kompletny zestaw jak przeszukiwałem Allegro. Podejmujesz się wymiany samodzielnej? Może i ja się pokuszę, bo też pompa się poci i nie wiem czy mi przypadkiem nie zaczęła ropa do oleju się dostawać właśnie...
  • 0

#17 OFFLINE   KubaK

KubaK
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • LokalizacjaKoszalin
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 16V

Napisano 02 listopad 2011 - 12:07

a brał ktoś jeszcze pod uwagę wymianę wałka mimośrodowego (chyba tak się to nazywa poprawnie)? Nie wiem czy on się mocno zużywa
  • 0

#18 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 04 listopad 2011 - 03:40

a brał ktoś jeszcze pod uwagę wymianę wałka mimośrodowego (chyba tak się to nazywa poprawnie)? Nie wiem czy on się mocno zużywa

Wymiana tego wałka tak jak i innych podzespołów, jak najbardziej ale tylko w przypadku jeśli jest zużyty. Jeśli któreś podzespoły pompy są dobre to nie ma co zwiększać kosztów zwłaszcza że nie są to tanie części zamienne i niektóre trudno dostępne. Tak się zastanawiałem jakie są główne przyczyny uszkodzenia pompy, wiadomo winny numer jeden to zła jakość paliwa. Zbyt duża zawartość wody w paliwie, zbyt agresywne działanie biopaliwa i jakichkolwiek dodatków bio w ON. Marnej jakości filtr paliwa który przepuszcza i wpuszcza "mikrosyfilusy" niszczące pompę od środka coś jak efekt piaskowania. Pomijam takie hadrdcore jak różnego rodzaju "bełty" z alkoholami rozpuszczalnikami i inne typu opał, zresztą nikt przy zdrowym rozsądku czegoś takiego nie leje do silnika CR. Konia z rzędem temu, kto potrafi określić metodą organoleptyczną czy paliwo jest dobrej jakości czy ma bełty w sobie.
W załączniku trochę materiałów z typowymi uszkodzeniami podzespołów. Trzy paczki zip.

Załączone pliki


  • 0

#19 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 04 listopad 2011 - 03:46

Sorry za takie głupie pisanie postu pod postem ale nie da się inaczej obejść limitu 2 MB na załączniki.

Załączone pliki


  • 0

#20 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 04 listopad 2011 - 03:47

Informacja serwisowa cz.3.
P.S. Może moderator to poskleja w jeden post.

Załączone pliki


Użytkownik pionek edytował ten post 04 listopad 2011 - 03:50

  • 0





Podobne tematy: Collapse