Skocz do zawartości
pionek

1.3 51kW 16V Z13DT Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z pompą wtryskową CR/CP1k3/R55/10-S w corsie c. Autko z 2005 r. a już zaczyna cieknąc paliwo od dołu pompy. Przebieg 92 tys. jestem drugim właścicielem wiec wszystko z przebiegiem jest możliwe.

Przyglądam się tematom o pompach i zastanawiam czy bardzo skomplikowaną procedurą jest jej demontaż i wymiana uszczelnień. Na allegro kompletny zestaw naprawczy uszczelek kosztuje coś ok 75 zł. Pompa jest na górze dostęp dobry, przykręcana na trzy śruby tylko. Na schemacie nie wygląda to zbyt skomplikowaną konstrukcję.

zdd8tynmsnq.jpg

foto zaczerpnięte z netu obrazuje pompę wtryskową zamontowaną w Oplu Corsa C 1.3 CDTI z silnikiem Z13DT

Pompa Bosch 0445010092

dree8t5jmdx.jpg

 

aqypqzl2prlf.jpg

Zastanawia mnie kilka kwestii czy tą pompę jakoś specjalnie się ustawia na znaki?

Po wymianie uszczelek i zamontowaniu sama się odpowietrzy?

Czy ktoś samodzielnie bawił się w takie coś. Znalazłem na necie sklep gdzie tego typu nową pompę mają za 2000 zł. wiec regeneracja starej w jakichś serwisach za 1500 zł. nie wchodzi w grę.

Warto samemu się pokusić na wymianę uszczelek?

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałe się w to bawić, nawet zakupiłem w IC już uszczelki ale nie mogę się za to wziąć - być może jak się mocniej rozszczelni to pomyślę ale narazie jak to mówią póki gów..o nie śmierdzi to wolę nie ruszać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 90tys nie ma prawa ciec. Mam 235tys obecnie i lekko cieknie od 160tys, ale też na razie jeżdżę. Jak będą problemy z odpalaniem auta na ciepłym silniku, będzie trzeba to zrobić... albo gdy auto w ogóle nie odpali w pewnym momencie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko ma 90 tyś. było sprowadzane z Niemiec i równie dobrze możne mieć 180 tyś. chociaż na oko tyle nie wygląda. Nie jest nic ani wyjeżdżone ani wytarte, jak to mówią "na oko chłop w szpitalu umarł".

Paliwo cieknie i robi się już pod autem spora plama, na razie nie widzę żeby coś dolegało w stylu słabego odpalania czy kopcenia na dziwny kolorek, moc autka tez normalna.

Czy jest jakiś sposób na ustawianie pompy ? Czy wystarczy rozkrycie wymienić i założyć w takim samym położeniu wałka?

Czy wymienić uszczelki pod głowicą która cieknie czy wszystkie trzy głowice wymieniać?

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierz w bajki i 90tys bo takich aut nie ma z zachodu, chyba, że są walone. Ale nie o tym mowa. Skąd wiesz która głowica cieknie? Jak wymienić to wszystkie. jeśli jest spora plama to niedobrze, bo u mnie lekko mokry jest tylko przewód pod pompą więc tak ostro nie kapie. Jesteś pewny, że to pompa a nie przewód przy filtrze paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierz w bajki i 90tys bo takich aut nie ma z zachodu, chyba, że są walone. Ale nie o tym mowa. Skąd wiesz która głowica cieknie? Jak wymienić to wszystkie. jeśli jest spora plama to niedobrze, bo u mnie lekko mokry jest tylko przewód pod pompą więc tak ostro nie kapie. Jesteś pewny, że to pompa a nie przewód przy filtrze paliwa?

 

Filtr paliwa zaworek odwadniający przewody do filtru sprawdzone i ich najbliższe okolice jest tam wszędzie sucho.

Dwie górne głowice pompy są czyste i suche, najbliższa okolica pokryw tych głowic tez. Dolna głowica jest upaprana. Jest ona otoczona elementami nagrzewającymi ją wiec może od temperatury następowała degradacja uszczelnień + paliwo i ciśnienie zrobiło resztę, ale to takie moje gdybanie.

Ktoś orientuje się gdzie mogę znaleźć moment z jaką siła dokręca się w tej pompie śruby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj dolna jest zawsze mokra i u każdego tak jest, bo jest tam otwór pełniący rolę zaworu bezpieczeństwa przez który wycieka ropa przy nadmiernym ciśnieniu. Układ sam się odpowietrza bo pompka jest elektryczna, pytanie czy po wypełnieniu filtra odpowietrzy też pompę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj dolna jest zawsze mokra i u każdego tak jest, bo jest tam otwór pełniący rolę zaworu bezpieczeństwa przez który wycieka ropa przy nadmiernym ciśnieniu. Układ sam się odpowietrza bo pompka jest elektryczna, pytanie czy po wypełnieniu filtra odpowietrzy też pompę...

 

W moim przypadku jest na tyle mokra ze po wężach i przewodach paliwo pomału sobie kropelkuje w stronę podwozia i jest już nawet widoczna w okolicach miski olejowej skrzyni biegów. Trochę za dużo tego cieknie muszę coś z tym zrobić zanim kiedyś mi auto stanie w płomieniach. Pierwsze moje podejrzenie padło na wadę pompy wtryskowej. Macie jakieś koncepcje co można jeszcze innego sprawdzić?

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciek jest spory. Sprawdz dwie końcówki przewodów paliwowych, które wchodzą do filtra (jedna czarna, druga niebieska) są z boku obudowy filtra (nie mówię o tym pojedynczyn na górze na deklu). Było kilka przypadków, też to przechodziłem, że ropa lała się właśnie przez nieszczelność w gnieździe obudowy filtra paliwa i wtedy wyciek był duży.

 

Znalazłem zestaw z wysyłką za 46zł, więc cena nie jest wysoka, można się pokusić

Edytowane przez bad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciek jest spory. Sprawdz dwie końcówki przewodów paliwowych, które wchodzą do filtra (jedna czarna, druga niebieska) są z boku obudowy filtra (nie mówię o tym pojedynczyn na górze na deklu). Było kilka przypadków, też to przechodziłem, że ropa lała się właśnie przez nieszczelność w gnieździe obudowy filtra paliwa i wtedy wyciek był duży.

 

Znalazłem zestaw z wysyłką za 46zł, więc cena nie jest wysoka, można się pokusić

 

Wszystko w okolicach filtru paliwa oglądałem tam jest sucho. Ale jutro jeszcze raz będę oglądał silnik z każdej strony.

To co rzuca się w oczy to mokro pod pompą wtryskową i jej dolną głowicą.

Na necie znalazłem trzech producentów uszczelnień w cenie do 50 zł są jakieś niemieckie zamienniki no name lub z logiem Bosch produkcja francuska. Trzeci dostępny w handlu komplet to oryginalne Bosch w cenie 79 zł.Do tej pompy dochodzą jeszcze dwa simeringi i jakieś małe oringi na króciec, za cały komplet oryginałów handlowiec woła sobie 120 zł.

Spotkałem się z dwoma odmianami zestawów naprawczych jeden ma charakterystyczną "łezkę, wypustkę" na dużym oringu pod sekcją tłoczącą a drugi rodzaj zestawu naprawczego ma ten oring zupełnie okrągły. Według katalogu Boscha pompa wtryskowa CR/CP1k3/R55/10-S 0445010092 ma oringi zupełnie okrągłe pod sekcją tłoczącą.

Coś czuje ze ten post przerodzi się raczej w jakiś rodzaj manuala.

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że nie będziecie mieli mi za złe jak co jakiś czas będę coś dorzucał o tej pompie, w miarę jak coś ciekawego znajdę. Może się przyda kiedyś potomnym. Są to zalecenia producenta pompy. Dodatkowo malutki schemacik.

 

th_0445010092.gif

 

Żeby wyjąc pompę wtryskową najpierw należny odkręcić pompę podciśnieniową a to dlatego iż jedna z śrub mocujących pompę wtryskową przysłania pompa podciśnieniowa.Pompa podciśnieniowa przykręcona jest na dwie śruby torx T45 (pisząc torx mam na myśli końcówkę która ma kształt gwiazdki sześcioramiennej, pięcioramiennymi torx-ami nie da się odkręcić). Pod pompą vacuum jest uszczelka jak się komuś rozwali to nie żal bo to koszt ok 28 zł. Natomiast Pompy vacuum trochę bardziej żal bo to koszt według katalogu opla ok. 800 zł. więc i na wolnym rynku tania tez nie jest. Po zdjęciu pompy podciśnieniowej można odkręcać pompę wtryskową przykręconą na trzy śruby torx T30, uprzednio należny odłączyć węże gumowe i metalowy wysokociśnieniowy na klucz 14. I gotowe.

0445010092 Części zamienne.pdf

0445010092.pdf

Vacuum Pump Z 13 DT.PDF

Pompa podcisnienia.pdf

Pompa podcisnienia1.pdf

0445010092 Części zamienne SPIS.pdf

Edytowane przez pionek
łączenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydatny materiał, ciekawe czy tą pompę po wymianie uszczelek można samodzielnie zamontować czy trzeba ją jakoś specjalnie ustawiać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydatny materiał, ciekawe czy tą pompę po wymianie uszczelek można samodzielnie zamontować czy trzeba ją jakoś specjalnie ustawiać...

Z tego co się orientuję i co zauważyłem to raczej tej pompy nie ustawia się. W silnikach z systemem Common Rail, wtrysk nie jest zależny od obrotów wału korbowego czy też rozmieszczenia cylindrów. Paliwo tłoczone jest przez pompę wysokociśnieniową, które transportuje paliwo do specjalnego akumulatora zasilającego. Ma on postać listwy czy też szyny, przypominającej rurę, umieszczonej nad głowicą silnika. Ciśnienie w tym "przewodzie" utrzymywane jest na poziomie 1400 barów. Moment wtrysku paliwa ustala sterownik. I tak właśnie jest w Corsie. Dodatkowo na fotkach niżej widać ze wałek pompy nie jest połączony z silnikiem żadnym gwintem lecz przy pomocy hmmm nie wiem jak to nazwać może sprzęgiełka.

 

th_DSCF8468.jpg th_DSCF8471.jpg th_DSCF8465.jpg th_DSCF8460.jpg

 

Firma Bosch wypuściła na rynek cztery odmiany zestawów naprawczych przewidziane do tego modelu czyli z okrągłymi oringami pod sekcją tłoczącą. F01M100276, F01M100277, F01M101455, F01M101456. Każdy z nich ma troszkę inny skład elementów z którego zestaw się składa. Osobiście widziałem w handlu dwa zestawy F01M100276 oraz F01M101455.

Zestawy naprawcze do 0445010092 Bosch.zip

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest dość dobra cena - posiada dwa rodzaje zestawów - uszczelka z wypustką oraz okrągła tak jak wspomniałeś

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-pomp-cr-bosch-cdi-hdi-jtd-ctdi-i1902391934.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest dość dobra cena - posiada dwa rodzaje zestawów - uszczelka z wypustką oraz okrągła tak jak wspomniałeś

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-pomp-cr-bosch-cdi-hdi-jtd-ctdi-i1902391934.html

Do tego przydały by się jeszcze simeringi na wał 2 szt. Bo jak juz pompe rozbebuszyc to i simeringi można wymienić żeby nie ciekł ON do oleju silnikowego albo nie wiadomo gdzie. Ten ma kompletny komplet :) Ale cenę troszkę wyższą w końcu bogatszy zestaw.

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak widziałem ten kompletny zestaw jak przeszukiwałem Allegro. Podejmujesz się wymiany samodzielnej? Może i ja się pokuszę, bo też pompa się poci i nie wiem czy mi przypadkiem nie zaczęła ropa do oleju się dostawać właśnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a brał ktoś jeszcze pod uwagę wymianę wałka mimośrodowego (chyba tak się to nazywa poprawnie)? Nie wiem czy on się mocno zużywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a brał ktoś jeszcze pod uwagę wymianę wałka mimośrodowego (chyba tak się to nazywa poprawnie)? Nie wiem czy on się mocno zużywa

Wymiana tego wałka tak jak i innych podzespołów, jak najbardziej ale tylko w przypadku jeśli jest zużyty. Jeśli któreś podzespoły pompy są dobre to nie ma co zwiększać kosztów zwłaszcza że nie są to tanie części zamienne i niektóre trudno dostępne. Tak się zastanawiałem jakie są główne przyczyny uszkodzenia pompy, wiadomo winny numer jeden to zła jakość paliwa. Zbyt duża zawartość wody w paliwie, zbyt agresywne działanie biopaliwa i jakichkolwiek dodatków bio w ON. Marnej jakości filtr paliwa który przepuszcza i wpuszcza "mikrosyfilusy" niszczące pompę od środka coś jak efekt piaskowania. Pomijam takie hadrdcore jak różnego rodzaju "bełty" z alkoholami rozpuszczalnikami i inne typu opał, zresztą nikt przy zdrowym rozsądku czegoś takiego nie leje do silnika CR. Konia z rzędem temu, kto potrafi określić metodą organoleptyczną czy paliwo jest dobrej jakości czy ma bełty w sobie.

W załączniku trochę materiałów z typowymi uszkodzeniami podzespołów. Trzy paczki zip.

Informacja serwisowa cz.1.zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja serwisowa cz.3.

P.S. Może moderator to poskleja w jeden post.

Informacja serwisowa cz.3.zip

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez iwan955
      Objawem w mojej meriva A 1.3 69KM CDTI 2005 była cieknąca ropa z pompy wysokiego ciśnienia. Wykręciłem najpierw akumulator, filtr paliwa w obudowie, kosz akumulatora , pompę vacum a na końcu pompę wysokiego ciśnienia. Pompa vacum i wysokiego ciśnienia dokręcone były do silnika bardzo lekko. Po odkręceniu pierwszej sekcji z której lała się ropa podczas jazdy i wyjęciu wszystkich uszczelek stwierdziłem uszkodzony oring, wymiany dokonałem dla każdej sekcji. Należy zachować czystość przy wymianie uszczelnień, zabrudzone elementy sekcji moczymy w nafcie przez kilka godzin następnie pokrywę sekcji i pompę gdzie pokrywa jest przykręcona czyścimy papierem ściernym 500 lub 1000 na mokro np z WD40. Po tym zabiegu czyścimy wszystko benzyną ekstrakcyjną i wycieramy w czyściwem i ponownie benzyną.












    • Przez pakiao
      Witam czy koledzy sie orientuja jaki mam filtr oleju w Corsie bo w wyszukiwarce filtron wyskakuja dwa rodzaje OE 670 oraz OE 682
       
    • Przez damiyc
      Witam Panowie i Panie!
      To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość
      Mam problem z moim combo 1.3 cdti Silnik nie chcę wogóle zagadać i potrzebna mi jest w tej kwestii pomoc o to co udało mi się ustalić
      - Po podłączeniu do komputera jeden błąd związany ze świecami żarowymi P0683 (sądzę że w tym winy nie odpalenia nie ma)
      - Zero innych jakichkolwiek błedów typu immobiliser
      - Pompa w baku sprawna
      - Ciśnienie na listwie po zapłonie 0,60 przy próbie odpaleni ponad 250 myśle że jest ok
      - Bezpieczniki ok, Nie wiem jak z przekaźnikami
      - Na Samostart Pali ale zaraz gaśnie tyle tylko ile samostartu w dolocie
      - Paliwo dochodzi do wtrysków
       
      Myśle że wina leży w elektronice ale nic komputer by nie wykrył jak ktos ma inne przypuszczenia niech pomoże. Co mogę jeszcze sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Pomocy bo już nie mam pomysłów...
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.