Skocz do zawartości
pionek

1.3 51kW 16V Z13DT Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z pompą wtryskową CR/CP1k3/R55/10-S w corsie c. Autko z 2005 r. a już zaczyna cieknąc paliwo od dołu pompy. Przebieg 92 tys. jestem drugim właścicielem wiec wszystko z przebiegiem jest możliwe.

Przyglądam się tematom o pompach i zastanawiam czy bardzo skomplikowaną procedurą jest jej demontaż i wymiana uszczelnień. Na allegro kompletny zestaw naprawczy uszczelek kosztuje coś ok 75 zł. Pompa jest na górze dostęp dobry, przykręcana na trzy śruby tylko. Na schemacie nie wygląda to zbyt skomplikowaną konstrukcję.

zdd8tynmsnq.jpg

foto zaczerpnięte z netu obrazuje pompę wtryskową zamontowaną w Oplu Corsa C 1.3 CDTI z silnikiem Z13DT

Pompa Bosch 0445010092

dree8t5jmdx.jpg

 

aqypqzl2prlf.jpg

Zastanawia mnie kilka kwestii czy tą pompę jakoś specjalnie się ustawia na znaki?

Po wymianie uszczelek i zamontowaniu sama się odpowietrzy?

Czy ktoś samodzielnie bawił się w takie coś. Znalazłem na necie sklep gdzie tego typu nową pompę mają za 2000 zł. wiec regeneracja starej w jakichś serwisach za 1500 zł. nie wchodzi w grę.

Warto samemu się pokusić na wymianę uszczelek?

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałe się w to bawić, nawet zakupiłem w IC już uszczelki ale nie mogę się za to wziąć - być może jak się mocniej rozszczelni to pomyślę ale narazie jak to mówią póki gów..o nie śmierdzi to wolę nie ruszać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 90tys nie ma prawa ciec. Mam 235tys obecnie i lekko cieknie od 160tys, ale też na razie jeżdżę. Jak będą problemy z odpalaniem auta na ciepłym silniku, będzie trzeba to zrobić... albo gdy auto w ogóle nie odpali w pewnym momencie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko ma 90 tyś. było sprowadzane z Niemiec i równie dobrze możne mieć 180 tyś. chociaż na oko tyle nie wygląda. Nie jest nic ani wyjeżdżone ani wytarte, jak to mówią "na oko chłop w szpitalu umarł".

Paliwo cieknie i robi się już pod autem spora plama, na razie nie widzę żeby coś dolegało w stylu słabego odpalania czy kopcenia na dziwny kolorek, moc autka tez normalna.

Czy jest jakiś sposób na ustawianie pompy ? Czy wystarczy rozkrycie wymienić i założyć w takim samym położeniu wałka?

Czy wymienić uszczelki pod głowicą która cieknie czy wszystkie trzy głowice wymieniać?

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierz w bajki i 90tys bo takich aut nie ma z zachodu, chyba, że są walone. Ale nie o tym mowa. Skąd wiesz która głowica cieknie? Jak wymienić to wszystkie. jeśli jest spora plama to niedobrze, bo u mnie lekko mokry jest tylko przewód pod pompą więc tak ostro nie kapie. Jesteś pewny, że to pompa a nie przewód przy filtrze paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierz w bajki i 90tys bo takich aut nie ma z zachodu, chyba, że są walone. Ale nie o tym mowa. Skąd wiesz która głowica cieknie? Jak wymienić to wszystkie. jeśli jest spora plama to niedobrze, bo u mnie lekko mokry jest tylko przewód pod pompą więc tak ostro nie kapie. Jesteś pewny, że to pompa a nie przewód przy filtrze paliwa?

 

Filtr paliwa zaworek odwadniający przewody do filtru sprawdzone i ich najbliższe okolice jest tam wszędzie sucho.

Dwie górne głowice pompy są czyste i suche, najbliższa okolica pokryw tych głowic tez. Dolna głowica jest upaprana. Jest ona otoczona elementami nagrzewającymi ją wiec może od temperatury następowała degradacja uszczelnień + paliwo i ciśnienie zrobiło resztę, ale to takie moje gdybanie.

Ktoś orientuje się gdzie mogę znaleźć moment z jaką siła dokręca się w tej pompie śruby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj dolna jest zawsze mokra i u każdego tak jest, bo jest tam otwór pełniący rolę zaworu bezpieczeństwa przez który wycieka ropa przy nadmiernym ciśnieniu. Układ sam się odpowietrza bo pompka jest elektryczna, pytanie czy po wypełnieniu filtra odpowietrzy też pompę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj dolna jest zawsze mokra i u każdego tak jest, bo jest tam otwór pełniący rolę zaworu bezpieczeństwa przez który wycieka ropa przy nadmiernym ciśnieniu. Układ sam się odpowietrza bo pompka jest elektryczna, pytanie czy po wypełnieniu filtra odpowietrzy też pompę...

 

W moim przypadku jest na tyle mokra ze po wężach i przewodach paliwo pomału sobie kropelkuje w stronę podwozia i jest już nawet widoczna w okolicach miski olejowej skrzyni biegów. Trochę za dużo tego cieknie muszę coś z tym zrobić zanim kiedyś mi auto stanie w płomieniach. Pierwsze moje podejrzenie padło na wadę pompy wtryskowej. Macie jakieś koncepcje co można jeszcze innego sprawdzić?

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciek jest spory. Sprawdz dwie końcówki przewodów paliwowych, które wchodzą do filtra (jedna czarna, druga niebieska) są z boku obudowy filtra (nie mówię o tym pojedynczyn na górze na deklu). Było kilka przypadków, też to przechodziłem, że ropa lała się właśnie przez nieszczelność w gnieździe obudowy filtra paliwa i wtedy wyciek był duży.

 

Znalazłem zestaw z wysyłką za 46zł, więc cena nie jest wysoka, można się pokusić

Edytowane przez bad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciek jest spory. Sprawdz dwie końcówki przewodów paliwowych, które wchodzą do filtra (jedna czarna, druga niebieska) są z boku obudowy filtra (nie mówię o tym pojedynczyn na górze na deklu). Było kilka przypadków, też to przechodziłem, że ropa lała się właśnie przez nieszczelność w gnieździe obudowy filtra paliwa i wtedy wyciek był duży.

 

Znalazłem zestaw z wysyłką za 46zł, więc cena nie jest wysoka, można się pokusić

 

Wszystko w okolicach filtru paliwa oglądałem tam jest sucho. Ale jutro jeszcze raz będę oglądał silnik z każdej strony.

To co rzuca się w oczy to mokro pod pompą wtryskową i jej dolną głowicą.

Na necie znalazłem trzech producentów uszczelnień w cenie do 50 zł są jakieś niemieckie zamienniki no name lub z logiem Bosch produkcja francuska. Trzeci dostępny w handlu komplet to oryginalne Bosch w cenie 79 zł.Do tej pompy dochodzą jeszcze dwa simeringi i jakieś małe oringi na króciec, za cały komplet oryginałów handlowiec woła sobie 120 zł.

Spotkałem się z dwoma odmianami zestawów naprawczych jeden ma charakterystyczną "łezkę, wypustkę" na dużym oringu pod sekcją tłoczącą a drugi rodzaj zestawu naprawczego ma ten oring zupełnie okrągły. Według katalogu Boscha pompa wtryskowa CR/CP1k3/R55/10-S 0445010092 ma oringi zupełnie okrągłe pod sekcją tłoczącą.

Coś czuje ze ten post przerodzi się raczej w jakiś rodzaj manuala.

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.