Gość eryk79 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Apropos przednich słupków,ciekawe ile osób wytrąbiło w coś lub w kogoś dzięki nim.Ja osobiście pare dni po zakupie potrącił bym pieszego bo nie widziałem go na przejściu .Opel powinien przemyslec to co zrobił i nie powtarzac tego DUZEGO błędu przynajmniej w nastepnej generacjii Zgadzam sie z Toba, ja rowniez po zakupie (a wczesniej juz czytalem o tych monstrualnych slupkach) strącilbym kolesia na przejsciu za zakretem. Przegieli z tymi slupkami. pozdro- eryk79 To nie wina Opla tylko tak sa skonstruowane wszystkie minivany. A widzisz i tu sie z Toba nie zgodze! Jak bedziesz mial okazje to zwroc uwage na grubosc tych slupkow w Fordzie Galaxy tylko w tym poprzednim modelu np.2001 rok. Sa cieniutkie, ciensze nawet jak w zwyklych osobowkach, pozdro eryk79   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Brak regulacji czasu pracy wycieraczek? Tyle tu naczytałem o tym a przecież Zafira ma taką regulację. Chyba, że wprowadzili to dopiero po liftingu w modelu 2009. Wg. instrukcji jeżeli przesuniemy dźwignię w dół dla jednokrotnego przetarcia a następnie po czasie np. trzech sekund przesuniemy dźwignię w górę dla czasowej pracy wycieraczek, to będą one pracowały z częstotliwością trzech sekund. Właśnie w ten sposób można regulować czas aż do kilkunastu sekund (chyba). W praktyce sprawdza się to bardzo dobrze. Czy taka regulacja występuje w wersji z automatycznymi wycieraczkami?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 A widzisz i tu sie z Toba nie zgodze! Jak bedziesz mial okazje to zwroc uwage na grubosc tych slupkow w Fordzie Galaxy tylko w tym poprzednim modelu np.2001 rok. Sa cieniutkie, ciensze nawet jak w zwyklych osobowkach, pozdro eryk79 Widzisz i moze to byl wlasnie problem, ze te cienkie slupki byly zbyt slabe konstrukcyjnie do tego typu samochodu i dlatego to pozniej zmienili. Minivany generalnie maja krotki przod, a szyba przednia umieszczona jest pod duzym katem, co powoduje, ze tworzy sie luka pomiedzy drzwiami a krawedzia szyby, ktora wypelnia sie stosujac mala szybke - calosc od drzwi do szyby jest na tyle szeroka i malo przeswitujaca co znaczaco pogarsza widocznosc. Nawet w duzych minivanach np. Ford Windstar (5.5m dlugosci), ktorym mialem okazje jezdzic przez kilka lat jest to podobnie rozwiazane. Po prostu trzeba sie przyzwyczaic. Apropos regulowanych elektronicznie wycieraczek - czy moze ktos potwierdzic kiedy ten patent sie pojawil w Oplach? Ja na jakies niemieckiej stronie widzialem opis jak tanio i dosc latwo uzyc sterownika/przekaznika z VW do tego celu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Brak regulacji czasu pracy wycieraczek? Tyle tu naczytałem o tym a przecież Zafira ma taką regulację. Chyba, że wprowadzili to dopiero po liftingu w modelu 2009. Wg. instrukcji jeżeli przesuniemy dźwignię w dół dla jednokrotnego przetarcia a następnie po czasie np. trzech sekund przesuniemy dźwignię w górę dla czasowej pracy wycieraczek, to będą one pracowały z częstotliwością trzech sekund. Właśnie w ten sposób można regulować czas aż do kilkunastu sekund (chyba). W praktyce sprawdza się to bardzo dobrze. Czy taka regulacja występuje w wersji z automatycznymi wycieraczkami? Moja Zafira nie ma automatycznych wycieraczek, ale od kiedy to wprowadzili - nie mam pojęcia. Może to jest od "zawsze" bo gdyby nie instrukcja to i u siebie nie wiedziałbym, że taka regulacja istnieje. Na przełączniku wycieraczek nie ma żadnych informacji ani symboli wskazujących na taką funkcję. Samemu trudno domyśleć się sposobu działania tej regulacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eryk79 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 A widzisz i tu sie z Toba nie zgodze! Jak bedziesz mial okazje to zwroc uwage na grubosc tych slupkow w Fordzie Galaxy tylko w tym poprzednim modelu np.2001 rok. Sa cieniutkie, ciensze nawet jak w zwyklych osobowkach, pozdro eryk79 Widzisz i moze to byl wlasnie problem, ze te cienkie slupki byly zbyt slabe konstrukcyjnie do tego typu samochodu i dlatego to pozniej zmienili. Minivany generalnie maja krotki przod, a szyba przednia umieszczona jest pod duzym katem, co powoduje, ze tworzy sie luka pomiedzy drzwiami a krawedzia szyby, ktora wypelnia sie stosujac mala szybke - calosc od drzwi do szyby jest na tyle szeroka i malo przeswitujaca co znaczaco pogarsza widocznosc. Nawet w duzych minivanach np. Ford Windstar (5.5m dlugosci), ktorym mialem okazje jezdzic przez kilka lat jest to podobnie rozwiazane. Po prostu trzeba sie przyzwyczaic. Apropos regulowanych elektronicznie wycieraczek - czy moze ktos potwierdzic kiedy ten patent sie pojawil w Oplach? Ja na jakies niemieckiej stronie widzialem opis jak tanio i dosc latwo uzyc sterownika/przekaznika z VW do tego celu. Wlasnie ja juz sie przyzwyczailem i jest ok. I wiecie co lubie moja Zafire, tylko czasami brakuje mi mocy, przydaloby sie troszke wiecej konikow. 1.8, 125KM to najwiekszy silnik benzynowy dostepny tu w Irlandii, hm hm szkoda. pozdro!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Ja jeszcze do utyskiwania dodalbym halas - przy 140-150 km/h jest w srodku naprawde glosno - znacznie glosniej niz w innych vanach... Ale poza tym to naprawde fajne autko...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Ja jeszcze do utyskiwania dodalbym halas - przy 140-150 km/h jest w srodku naprawde glosno - znacznie glosniej niz w innych vanach... Ale poza tym to naprawde fajne autko... Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie jest głośno. Z resztą taki kształt budy będzie robił hałas.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eryk79 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Ja jeszcze do utyskiwania dodalbym halas - przy 140-150 km/h jest w srodku naprawde glosno - znacznie glosniej niz w innych vanach... Ale poza tym to naprawde fajne autko... Wlasnie!!! odnosnie halasu to niech szlak trafi przelozenia w Zafirze. Przy 140 km/h jest juz ponad 4000 rpm, a szybciej to juz nie wspomne. Wlasnie to jest to , wkurza mnie to ale co mam zrobic - lubie to auto !! Jestem ciekaw jak jest w nowej Zafirce? W Dieslu CDTi , 150KM. Podoba mnie sie ta nowa buda i w wersji Design to taki odpowiednik mojej Elegance. A wlasnie jak nowa Zafirka to benzyna czy diesel? Auto czy manual ?? Mysle o tym 150 KM ale w automacie. pozdro!!! http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 A propos przelozen, to czy ktos probowal przelozyc skrzynie 6-biegowa z Zafiry B do A?? To moim zdaniem zdecydowanie poprawiloby problem halasu....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Wlasnie 6-biegowej skrzyni bardzo mi brakuje przy silniku 2.2DTI a takze w mocnym OPC tez by sie przydal 6 bieg. Autko wtedy znacznie mniej by palilo przy predkosciach wiekszych niz 110-120km/h. Przy okazji na 2.2DTI 100km/h jest przy 2200obr/min, jak to jest przy innych silnikach? Kiedys jak jechalem Passatem z silnikiem V6 3l to tam 100km/h bylo juz przy ok. 1900obr/min czyli widac ze pojemnosc silnika (no i takze przelozenia w skrzyni, ale Zafirka 2.0 ma chyba te sama skrzynie co 2.2DTI) ma tu znaczenie. O ile dobrze pamietam to 140km/h w 2.2DTI osiaga sie na 5b przy 3000obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.