Gość Kacper Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Kacper, rób na dwóch, a jak nie chce Ci się wyciągać bezpieczników w kabinie, to pod zaślepką od strony włącznika świateł masz wszystko czego Ci potrzeba, Taki mam plan, tylko jeszcze muszę przemyśleć jak to sensownie zrobić. W tej chwili mam dwa małe przekaźniki - po jednym na każde światło mijania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Szekir - miałeś coś więcej opisać o swoich przekaźnikach zamontowanych w kabinie - jakoś nie mogę znaleźć. Nic nie miałem, dlatego nie znalazłeś Nie znalazłeś, bo nikomu nie daje grzebać w samochodzie A tak poważnie, sprawa jest bardzo prosta, szukasz przy kolumnie kabelków zasilających światła mijania i drogowe z włącznika zespolonego pod kierownicą-miernik w ręce. Do mijania szukasz grubego kabla po zapłonie, sterowanie bierzesz z włacznika zespolonego, do drogowych zasilanie z kabla z plusem na stałe, sterowanie z włacznika zespolonego. I to jest opcja wystarczająca w zupełności -dwa przekaźnika. Chcesz cztery? To szukaj sterowania we właczniku głównym, ale wtedy będziesz miał zabezpieczenie zabezpieczenia... a może chcesz jeszcze jeden? Możesz zabezpieczyć i stacyjkę przekaźnikiem. Tak naprawdę przekaźniki stosuje się po to, żeby zabezpieczyć układ przed nadmiernym przeciążeniem w momencie włączenia jakiego kolwiek odbiornika. W tym przypadku odbiornikiem są prądożerne żarniki. Nie spotkałem się z przypadkiem wypalenia styków w wiekowej sintrze. Dlatego pozostanę przy opcji dwóch przekaźników. Sintra ma za to inny problem dosyć poważny, a mianowicie są to masy (-) o nie w szczególności należy dbać. Dlatego do takich modyfikacji wykorzystujcie, nie już istniejące kable masowe, a dorabiajcie swoje kable masowe dokręcone do nadwozia, czy to wkrętem, czy to podkręcając okrągły konektor np pod śrubę mocującą deskę rozdzielczą.... możliwości jest wiele   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Nie spotkałem się z przypadkiem wypalenia styków w wiekowej sintrze. Ja się spotkałem z tym u siebie, uszkodzeniu uległ przełącznik pod kierownicą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość widelec Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Mi bardziej chodziło też o to ze jak padnie przekaznik to nie ma obydwu świateł jak jest na jednym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Mi bardziej chodziło też o to ze jak padnie przekaznik to nie ma obydwu świateł jak jest na jednymJeżeli bierzesz sie za taką robotę, to wiesz gdzie wsadzasz przekaźnik, wtedy mostkujesz go i cieszysz się przyjemnością z jazdy po dwóch minutach Ja się spotkałem z tym u siebie, uszkodzeniu uległ przełącznik pod kierownicą.Kacperku przy tej wilgoci na wyspach, to dziwie się, że jeszcze ruda nie zjadła Ci samochodu.... oczywiście żartuje :)Ale tak mogło się stać jak napisałeś, ciekawy jednak jestem po ilu latach uzytkowania. I będę skłaniał się ku przeświadczeniu, że to w wyniku kiepskich mas. A powiedz mi miałeś u siebie taki przypadek, że przy włączaniu wycieraczek zapalał Ci się np rezerwa na chwilkę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ruda Sintry mi nie zjada bo zima krótka i mało soli. Z przełącznikiem pod kierownicą już kilka osób miało problem ale zazwyczaj w innych modelach. Objawia się to samoczynnym załączaniem świateł długich. że przy włączaniu wycieraczek zapalał Ci się np rezerwa na chwilkę? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ruda Sintry mi nie zjada bo zima krótka i mało soli. Z przełącznikiem pod kierownicą już kilka osób miało problem ale zazwyczaj w innych modelach. Objawia się to samoczynnym załączaniem świateł długich. Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Takich przypadków padania włącznika zespolonego jest bardzo dużo, ale właśnie dotyczy przeważnie innych modeli i marek, w Sintrze to sporadyczne zjawisko, na Ciebie niestety padło, ale jak masz przekaźnik, to już spokojnie. Co do tego przypadku zapalania rezerwy, to jeden z przykładów padania mas w samochodzie. Jeżeli ktoś pamięta dużego fiata, to pewnie pamięta przykład masy i ssania w samochodzie, każde auto ma swoje bolączki, ale skutki są takie same np właśnie palące się włączniki zespolone w wyniku przysłowiowego "smażenia".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Szekir - dzięki - No właśnie o to mi chodziło, gdzieś wcześniej opisywałeś że słoneczka masz na 2 przekaźnikach i tylko chciałem się upewnić czy dobrze myślałem. Tak samo zrobiłem w starej VW Jetta - przekaźniki i okablowanie PF 126 (modyfikowane pod VW). Wydaje mi się że po jednym przekaźniku starczy w końcu nie ma tam tak wysokich poborów prądu (8 - 10A na 2 lampy), natomiast mam wątpliwości co do przewodów t/z ich przekroju, Wydają mi się trochę za słabe i dla tego jeszcze się za to nie zabrałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Szekir - dzięki - No właśnie o to mi chodziło, gdzieś wcześniej opisywałeś że słoneczka masz na 2 przekaźnikach i tylko chciałem się upewnić czy dobrze myślałem. Tak samo zrobiłem w starej VW Jetta - przekaźniki i okablowanie PF 126 (modyfikowane pod VW). Wydaje mi się że po jednym przekaźniku starczy w końcu nie ma tam tak wysokich poborów prądu (8 - 10A na 2 lampy), natomiast mam wątpliwości co do przewodów t/z ich przekroju, Wydają mi się trochę za słabe i dla tego jeszcze się za to nie zabrałem. Jeżeli nie masz podgrzewanych siedzeń, to wykorzystaj zasilanie właśnie z nich, instalacja leży nieużywana. Można to dodatkowo zabezpieczyć bezpiecznikiem. Generalnie zasada jest taka sama dla każdego samochodu, a i problem świecącej żarówki w komputerze powinien zginąć bo wykorzystuje się istniejącą instalacje świateł przed bezpiecznikami, czyli zabezpieczenie pozostaje to samo, dla chcących poprawić zabezpieczenie: można dołożyć bezpieczniki, ale w przypadku wykorzystania zasilań np ze stacyjki, czy z innych już istniejących systemów takowe już istnieją. W przypadku położenia świeżego kabla bezpośrednio z aku, obowiązkowo trzeba to zabezpieczyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość widelec Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Jeżeli bierzesz sie za taką robotę, to wiesz gdzie wsadzasz przekaźnik, wtedy mostkujesz go i cieszysz się przyjemnością z jazdy po dwóch minutach Ja tak ale wątpię żeby moja Monika umiała to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16234-%C5%9Bwiat%C5%82a-w-sintrze/page/14/#findComment-528076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.