Gość Kacper Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Kacper, rób na dwóch, a jak nie chce Ci się wyciągać bezpieczników w kabinie, to pod zaślepką od strony włącznika świateł masz wszystko czego Ci potrzeba, Taki mam plan, tylko jeszcze muszę przemyśleć jak to sensownie zrobić. W tej chwili mam dwa małe przekaźniki - po jednym na każde światło mijania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Szekir - miałeś coś więcej opisać o swoich przekaźnikach zamontowanych w kabinie - jakoś nie mogę znaleźć. Nic nie miałem, dlatego nie znalazłeś Nie znalazłeś, bo nikomu nie daje grzebać w samochodzie A tak poważnie, sprawa jest bardzo prosta, szukasz przy kolumnie kabelków zasilających światła mijania i drogowe z włącznika zespolonego pod kierownicą-miernik w ręce. Do mijania szukasz grubego kabla po zapłonie, sterowanie bierzesz z włacznika zespolonego, do drogowych zasilanie z kabla z plusem na stałe, sterowanie z włacznika zespolonego. I to jest opcja wystarczająca w zupełności -dwa przekaźnika. Chcesz cztery? To szukaj sterowania we właczniku głównym, ale wtedy będziesz miał zabezpieczenie zabezpieczenia... a może chcesz jeszcze jeden? Możesz zabezpieczyć i stacyjkę przekaźnikiem. Tak naprawdę przekaźniki stosuje się po to, żeby zabezpieczyć układ przed nadmiernym przeciążeniem w momencie włączenia jakiego kolwiek odbiornika. W tym przypadku odbiornikiem są prądożerne żarniki. Nie spotkałem się z przypadkiem wypalenia styków w wiekowej sintrze. Dlatego pozostanę przy opcji dwóch przekaźników. Sintra ma za to inny problem dosyć poważny, a mianowicie są to masy (-) o nie w szczególności należy dbać. Dlatego do takich modyfikacji wykorzystujcie, nie już istniejące kable masowe, a dorabiajcie swoje kable masowe dokręcone do nadwozia, czy to wkrętem, czy to podkręcając okrągły konektor np pod śrubę mocującą deskę rozdzielczą.... możliwości jest wiele   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Nie spotkałem się z przypadkiem wypalenia styków w wiekowej sintrze. Ja się spotkałem z tym u siebie, uszkodzeniu uległ przełącznik pod kierownicą.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość widelec Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Mi bardziej chodziło też o to ze jak padnie przekaznik to nie ma obydwu świateł jak jest na jednym   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Mi bardziej chodziło też o to ze jak padnie przekaznik to nie ma obydwu świateł jak jest na jednymJeżeli bierzesz sie za taką robotę, to wiesz gdzie wsadzasz przekaźnik, wtedy mostkujesz go i cieszysz się przyjemnością z jazdy po dwóch minutach Ja się spotkałem z tym u siebie, uszkodzeniu uległ przełącznik pod kierownicą.Kacperku przy tej wilgoci na wyspach, to dziwie się, że jeszcze ruda nie zjadła Ci samochodu.... oczywiście żartuje :)Ale tak mogło się stać jak napisałeś, ciekawy jednak jestem po ilu latach uzytkowania. I będę skłaniał się ku przeświadczeniu, że to w wyniku kiepskich mas. A powiedz mi miałeś u siebie taki przypadek, że przy włączaniu wycieraczek zapalał Ci się np rezerwa na chwilkę?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ruda Sintry mi nie zjada bo zima krótka i mało soli. Z przełącznikiem pod kierownicą już kilka osób miało problem ale zazwyczaj w innych modelach. Objawia się to samoczynnym załączaniem świateł długich. że przy włączaniu wycieraczek zapalał Ci się np rezerwa na chwilkę? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ruda Sintry mi nie zjada bo zima krótka i mało soli. Z przełącznikiem pod kierownicą już kilka osób miało problem ale zazwyczaj w innych modelach. Objawia się to samoczynnym załączaniem świateł długich. Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Takich przypadków padania włącznika zespolonego jest bardzo dużo, ale właśnie dotyczy przeważnie innych modeli i marek, w Sintrze to sporadyczne zjawisko, na Ciebie niestety padło, ale jak masz przekaźnik, to już spokojnie. Co do tego przypadku zapalania rezerwy, to jeden z przykładów padania mas w samochodzie. Jeżeli ktoś pamięta dużego fiata, to pewnie pamięta przykład masy i ssania w samochodzie, każde auto ma swoje bolączki, ale skutki są takie same np właśnie palące się włączniki zespolone w wyniku przysłowiowego "smażenia".   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Szekir - dzięki - No właśnie o to mi chodziło, gdzieś wcześniej opisywałeś że słoneczka masz na 2 przekaźnikach i tylko chciałem się upewnić czy dobrze myślałem. Tak samo zrobiłem w starej VW Jetta - przekaźniki i okablowanie PF 126 (modyfikowane pod VW). Wydaje mi się że po jednym przekaźniku starczy w końcu nie ma tam tak wysokich poborów prądu (8 - 10A na 2 lampy), natomiast mam wątpliwości co do przewodów t/z ich przekroju, Wydają mi się trochę za słabe i dla tego jeszcze się za to nie zabrałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Szekir - dzięki - No właśnie o to mi chodziło, gdzieś wcześniej opisywałeś że słoneczka masz na 2 przekaźnikach i tylko chciałem się upewnić czy dobrze myślałem. Tak samo zrobiłem w starej VW Jetta - przekaźniki i okablowanie PF 126 (modyfikowane pod VW). Wydaje mi się że po jednym przekaźniku starczy w końcu nie ma tam tak wysokich poborów prądu (8 - 10A na 2 lampy), natomiast mam wątpliwości co do przewodów t/z ich przekroju, Wydają mi się trochę za słabe i dla tego jeszcze się za to nie zabrałem. Jeżeli nie masz podgrzewanych siedzeń, to wykorzystaj zasilanie właśnie z nich, instalacja leży nieużywana. Można to dodatkowo zabezpieczyć bezpiecznikiem. Generalnie zasada jest taka sama dla każdego samochodu, a i problem świecącej żarówki w komputerze powinien zginąć bo wykorzystuje się istniejącą instalacje świateł przed bezpiecznikami, czyli zabezpieczenie pozostaje to samo, dla chcących poprawić zabezpieczenie: można dołożyć bezpieczniki, ale w przypadku wykorzystania zasilań np ze stacyjki, czy z innych już istniejących systemów takowe już istnieją. W przypadku położenia świeżego kabla bezpośrednio z aku, obowiązkowo trzeba to zabezpieczyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość widelec Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Jeżeli bierzesz sie za taką robotę, to wiesz gdzie wsadzasz przekaźnik, wtedy mostkujesz go i cieszysz się przyjemnością z jazdy po dwóch minutach Ja tak ale wątpię żeby moja Monika umiała to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.