Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Widze temat się ciagnie dalej ;) No i dobrze:P Czekam na dolsze uwagi itp ale jak widać nie tylko oolowi lepiej wychodziły silniki 8v od 16v:)

 

vw tez miał 1.6 8v i 1.6 16v ten pierwszy mial mieć 100KM ten drugi 105KM. Mój kumpel miał tego 16v i na hamowni wyszło mu równe 100KM hehe ładnie się załamał. Okazało się ze 8v jest lepszą konstrukcją bo lepiej się chipował i miał kanały dolotowe o zmiennej długości przez co był dużo elastyczniejszy. 105 konny okazał się lipą i montowali go chyba tylko w golfie V bo seat, skoda i audi chyba go nie chciały :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Ja stawiam na 16V. To że ma moment max. osiągany przy wyzszych obrotach, to szczegół. W silnikach 16-to zaworowych opel stosuje zmienne długości kanałów dolotowych, co poprawia przebieg momentu przy niskich predkościach wału korbowego.

Tutaj dobrze by było gdyby ktoś wstawił przebieg krzywych momentu obrotowego i mocy obu silników, to napewno duzo by wyjaśniło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dokładnie silnik 1.6 8v z golfa mk2 przeszedł do golfa mk3 w sumnie beż zadnych zmian.A w 1998 roku zrobili 1.6 16v w dwóch wariantach mocy 100 i potem 105 koni po jakich zmianach i wsadzili do golfa mk4 i mk5:).Ogolnie silnik dość podobny do 1.6 16v z astry g

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Który lepszy?

Dla tych z opcji 8V mam pytanie dlaczego producenci odchodzą od silników z 2 zaworami na cylinder, na rzecz silników wielozaworowych. Dla przykładu Mercedes, Bmw nie produkują juz takich silników. Więc gdzie ta wyższość silników z 2 zaworami na cylinder.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tu nie chodzi o wyższość, tylko o wytrzymałość, niezawodność, prostotę konstrukcji i chyba o uwielbienie tego, że to są najlepsze silniki benzynowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mercedes bardzo późno odszedł od stosowania po 2 zawory na cylinder więc jednak wiedział co dobre i sprawdzone.I tak jak powyżej chodzi o wytrzymałość, niezawodność, prostotę konstrukcji

 

 

 

 

 

 

poprawiłem błędy/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Silnik

wersja silnikowa A 170

rodzaj silnika benzynowy

pojemność silnika (cm3) 1699

układ/ilość cylindrów R4

moc silnika (kW/KM) 85/116 przy 5500

max moment obrotowy (Nm) 155 przy 3500-4000

stopień sprężania 11,0

wtrysk paliwa wielopunktowy

ilość zaworów na cylinder 2

 

Jak dla Ciebie żartem paweldm jest to że auto które wyprodukowane zostało w 2004(nowy model) miało po dwa zawory na cylinder to prosze powyższe dane z mercedesa klasy A produkowanego do dziś gdzie wyrażnie napisana jest liczba zaworów.Wiec gdzie to szybkie zastosowanie 16v? P.S Opel w astrach od 94 roku montował silniki 16v łacznie z 8v

 

 

paweldm Który lepszy?

Dla tych z opcji 8V mam pytanie dlaczego producenci odchodzą od silników z 2 zaworami na cylinder, na rzecz silników wielozaworowych. Dla przykładu Mercedes, Bmw nie produkują juz takich silników. Więc gdzie ta wyższość silników z 2 zaworami na cylinder.

 

Wiec jak widzisz MERCEDES nie odszedł od stosowania po 2 zawory na cylinder!A dlaczego.... to nie jedna osoba już wypowiedziała się nad wytrzymałością itp silników 8v.Widze że ty masz 16v i jesteś zachwycony swoim"idelanym silnikiem" .Ale jak już napisałem wcześniej ja potrafie skrytykować i swoje własne auto i przyznać się do tego że np vw czy spółka PSA ma lepsze dizle niż mój , albo tak jak brzmi temat zakceptować "wyższość" silnika 8v nad 16v

 

 

 

 

poprawiłem orta/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tutaj dobrze by było gdyby ktoś wstawił przebieg krzywych momentu obrotowego i mocy obu silników, to napewno duzo by wyjaśniło.

są w 'autokąciku', niestety w pdf-ie

ja też się zastanawiałem nad wyborem między tymi dwoma silnikami

(i w końcu wybrałem.. diesla :P )

do 3 tys obr mają podobne wykresy momentów, więc powinny podobnie przyspieszać

 

gdybym miał kupować benzyniaka, to chyba jednak wybrałbym 16V (mimo większych kosztów ewentualnych napraw) - myślę, że warto mieć jakis zapas mocy, nawet gdyby wymagało to wkręcenia się na wyższe obroty

ale to ocena tylko po obejrzeniu wykresów - tak naprawdę należałoby przejechać się najpierw jednym, potem drugim autem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności