Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

preferuję jednak 1,4 16V gdyż nowsza technologia wykoniania a czy ma to zwiazek z innymi parametrami to sami użytkownicy ocenią i wystawią swoją miarodajna opinię

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

likosar, nowsza nie znaczy lepsza.......niestety....tak jest również nie tylko z oplem ale i vw, mercem czy bmw......to nie już te auta co kiedyś.U mnie w silniku też wiele "udziwnien" które niby mają się sprawdzić a tego nie robia albo są nie dopracowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

likosar, nowsza nie znaczy lepsza.......niestety....tak jest ruwnież nie tylko z oplem ale i vw, mercem czy bmw......to nie już te auta co kiedyś.U mnie w silniku też wiele "udziwnien" które niby mają się sprawdzić a tego nie robia albo są nie dopracowane.

Zgadzam się z Tobą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

likosar, nowsza nie znaczy lepsza.......niestety....tak jest ruwnież nie tylko z oplem ale i vw, mercem czy bmw......to nie już te auta co kiedyś.U mnie w silniku też wiele "udziwnien" które niby mają się sprawdzić a tego nie robia albo są nie dopracowane.

Zgadzam się z Tobą

 

ja też się zgadzam, poza ruwnież, bo gdyby było również to bym się zgodził w całej rozciągłości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja nowsze nie znaczy lepsze. kto kiedys słyszał ze po 100 tys km w vektrze b 1.8 16v ktora jezdził dziadek od nowosci trzeba zmieniac pierscienie bo olej bierze. 8v przy takim przebiegu nawet nie jest za dobrtze wtarta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie moge polecic silnik 1.6 8v z powodu:

- łatwosci zagazowania (nawet jak ktos nie lubi LPG, to kiedys moze zminic zdanie)

- koszty wszelakich czesci (pierscienie, uszczelki itd, itp)

- brak skomplikowanej elektroniki

- latwy do wywalenia/zaslepienia EGR

- powazniejsze usterki w tych silnikach wystepuja dopiero po 300tys. km (sprawdzone na 2 kadziach 1.6i)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze prawie jednoznaczne zwycięstwo 8v :wesoly: Co prawda większość uzytkowników swoje chwali tzn 16v i nie mówie że są to złe silniki poprostu 8v mają wiecej plusów lub sa na równi w zależności jak kto patrzy na koszty czy na osiągi chodz silnikom 8v jak widać po przebiegach momentu obrotwego przewyższają 16v chodz mają go miejszy....ale znowu co do momentu też można zrobić podział na dwie grópy na tych co kochają po 6 tyś na obrotomierzu<16v> i na tych co dochodzą do raptem 3 tyśi chcą elastyczne auto<8v>. Ale mimo wszystko zalet ma więcej 8v chodz jak napisałem wyżej "każde swoje chwali" a ja mimo wszystko mam 16v:P chodz przy dizlach to zupełnie co innego i wydaje mi się że własnie tu(tzn przy dizlach) 16v ma więcej plusów niż 8v gdyż jeździłem astrą G 1.7 TD(kolegii) i nie raz stawałem z nim na światłach to w każdej kategori predkość i przyspieszenie wyrażnie przegrywał a dodatku ta praca silnika.....chodz TDI klekotem i tak jest jeszcze głośniejszy:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianopelek

ja mam w asterce II 1.4 16V.uwazam ze moc jest wystarczajaca.silnik sprawuje sie bradzo dobrze mimi,ze ma ju troche przejechane(170kkm).asterixem lecialem 175km/h,bardziej bylo ki zal cisnac autka8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności