Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

jak bym się bał pękających pasków to pewnie jeździł bym rowerem bo napęd jest na łańcuch a łańcuszek podobno wytrzymuje 500 000km :wesoly: ale przerzutki się psują. ;/

 

A ja z walki o "sekundy" już wyrosłem...

 

Przyznam się bez bicia że ja jeszcze nie, ale się nie dziw bo z tego co sam napisałeś to też przez to przechodziłeś i to chyba ostrzej niż ja:

 

miałem omke wyszalałem się....paliła po 20 litrów

 

ja też miałem Omegę ale zaledwie z silnikiem 1.8 później Vectrę 1.6 teraz Tigrę 1.4 aż się boję co będzie dalej z mojego zamiłowania do Opli to pewnie idąc tym torem Corsa 1.2 ?

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

HEHE właśnie DI-16v rozrząd mam napędzany łańcuchem wiec się o nic nie martwię.Swoją drogą kup sobie potem to na co Cię stać ;/ Bo gdy robie nie raz po 1000 km w tyg to poprzednie autko tzn omka 2.5 v6 do tego się nie nadawała kompletnie...a dizel to zupełnie co innego.Chodź powiem Ci szczerze że brakuje mi nie raz tych ponad 170 koni pod nogą no ale chociaż mnie nie korci do szaleństwa a wiadomo jak to się może zakończyć :) A prawda jest taka że jak sportowo jeździmy 16v i do tego nasze drogie gdzie ciągle przyśpieszamy i hamujemy paski rozrządu nie mają łatwego życia heheh chodź nie napisałem że we wszystkich pękają ale są przypadki i trzeba o tym pamiętać.Bo koszty potem są spore.Pozdrawiam.A tigi ogólnie piękna:) chodź mnie ostatnio wzięło na astre F cabrio :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Maniakopel idąc za niektórymi twoimi argumentami odnośnie 16v-pękające paski problemy z egr, drogie części itp itd. można stwierdzić że w ogóle nie ma sensu jeździć DI/DTI, które zresztą chwalisz. Wszak tam padają pompy, zapowietrzają sie układy, siadają turbiny, biorą olej ciekną egr,y a naprawy pomp i turbin to grube tysiące :) no i nie wspomnę że DTI i DI to silniki 16v :wesoly: i po co komu taki DTI/DI skoro można mieć starego klekota bez turbo, gdzie nie ma się co zepsuć-częsci tanie, mało pali, a osiągi po co- skoro już się wyrosło ze śigania:) moim zdaniem 16v są nowocześniejsze a osiągi są ważne chociażby po to żeby na trasie bezpiecznie wyprzedzić TIR'a załadowanym samochodem, nie mówiąc o zwykłej przyjemności z jazdy. A nie każdy lubi silniki które ciągną z dołu ale padają powyżej 5 tys. Kwestia upodobań i stylu jazdy :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Wszak tam padają pompy, zapowietrzają sie układy, siadają turbiny, biorą olej ciekną egr,y a naprawy pomp i turbin to grube tysiące :) no i nie wspomnę że DTI i DI to silniki 16v :wesoly:

 

Heh trochę się rozpędziłeś....jak lejesz sprawdzoną ropę pompa nie siądzie....jak ci "ćwok" wymienia filtr to się zapowietrza; nie było ani jednego przypadku na opel 24 żeby komuś padło turbo w 2.0 didti tylko w silnikach Isuzu 1.7 był jeden przypadek z 2 tyg temu.A moja oleju astra nie żre...Poza tym nie ma co porównywać 16v w dizlu a w benzynie.A jak dobrze wiesz rozrząd mamy napędzany łańcuchem.Ja mam jakoś ponad 250 tys i ani pompa i ani turbo nie rozleciało się bo wiem na jakim paliwie jeździło auto od nowości i jak było używane.Mogę po raz setny wyjść z założenia "jak dbasz tak masz" chodź w przypadku 16v benzynówek padające egr i z początku pękające paski rozrządu przedwcześnie to niestety fakt.Takim faktem jest też to że w DIDTI niestety pada też egr(podtrzymanie turbo) które jest tańsze od EGR w benzynkach o połowę!!w ropniakach padają termostaty i świeczki ale te rzeczy podlegają zużyciu.Wadą w DIDTI są pękające przewody i trójniki przy przewodach przelewowych co naprawimy za parę groszy chyba że jak większość nabierze się na pompe paliwa w aso lub gdzie indziej za 3000 tyś zł jako główny powód braku możliwości odpalenia auta..Wiec na tle benzynowego 16v to DIDTI wypada naprawdę korzystniej nie wspominając już o tym że 1.6 16v na trasie nie spali 5 litrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja mam 1.6 8v tyle że w astrze F(75km). mocno ciągnie od wolnych obrotów. mój kupel ma honde 1.5 16v 90km i stwierdził że moja astra ma lepszego buta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czy komuś na tym forum w silniku 1.4 .ub 1.6 16v zerwał sie pasek albo mu żre olej? znam osobiście 4 użytkowników tych silników i nikt nie ma takich problemów, odkąd jestem na tym forum też nikt się nie skarżył na to chyba że gdzieś w starszych postach więc są to tak samo marginalne przypadki jak padające pompy w dti-ktoś gdzieś tam słyszał, gdzieś wyczytał na jakimś forum:)Porównanie do DI/DTI było tylko poglądowe wiadomo że diesle są lepsze :wesoly::) ale zdaniem to co mówi Maniakopel-że jak dbasz to jeździsz odnosi się tak samo do tych benzynówek jak do diesli i nie skreślałbym 16 zaworowych jednostek. Moim zdaniem jak ktoś lubi wysokoobrotowe to warto.to moja końcowa wypowiedź w tej kwestii;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dobra koniec:P każdy ma prawo do wypowiedzi:) A co do spalania oleju to w samym dziale jest sporo co do "olejo żerności" silników benzynowych 16v.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianopelek
Czy komuś na tym forum w silniku 1.4 .ub 1.6 16v zerwał sie pasek albo mu żre olej?

 

Jezdziłem Astrą1.4 16V przez dwa i poł roku i na szczęscie pasek się nie zerwał , silnik nie brał oleju i w ogóle zero awarii. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kurde to się łapię na kolejny temat" ile spalają wam oleju--> silniki benzynowe 16v i dizle 16v" :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianopelek
kurde to się łapię na kolejny temat" ile spalają wam oleju--> silniki benzynowe 16v i dizle 16v" ;/

 

no to zakladamy nowy temat/ ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności