Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Sodom, A co do rocznika to nie ma znaczenia....znaczenie to ma silnik....w 16v egr i branie oleju chodź nie zawsze.....w dizlach pompa jak ktoś wcześniej nie umiał się z dizlem obchodzić i lał "kaszanę" do baku wiec najlepszym wyjściem jest 8v bo jeśli przeczytałeś ten cały temat to zrozumiesz dlaczego.

Czytałem i rozumiem. Pośmigać to sobię na nartach mogę. Lamusem 1.4 w trzy osoby + kupa bambetli pojechalismy do Kraju Krwawych Ustaszy. Ciężko było brać ale dawało radę. To Astra Kombi 1.6 8v też powinna dać. A opisywana tutaj kwestia kosztów serwisu jest dla mnie bardziej istotna.

 

A poza tym to na pewno bym nie chciał astry G składanej w PL......bo pewnie będzie podobnie jak z astra F że te niemieckie były dużo lepsze od Gliwickich

Rocznik 2000 w przypadku Astry II (G) wyklucza chyba Gliwice? Ale opieram się jedynie na danych z Wikipedii. Z tymi jak wiadowmo różnie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

1.6 16V 75KM dobry żart haha, ja mam właśnie taką i odziwo seryjna 16V osiąga moc 101KM przy 6200obr/min. oczywiście na wysoko oktanowej. Prawdą jest że na niskich obrotach nie grzeszy przyśpieszeniem, ale powyżej 3000 trudno okiełznać moją Asię :/ , myślę że 1/4 mili by rozwiała wszelkie wątpliwości :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A powiedzcie mi coś w takim temacie: 1.4 16V, kombi, wersja Comfort, 2000rok, 156.000km, pofirmowa (ale bez kratki), klima, 4 poduszki, elektryka, ABS, bordowa. Pracowała w DIVERSE. Wygląda na zadbaną, niepoobijana, drobne zaprawki. Cena wywoławcza 16.800. Próbowac coś z nią zgrzeszyć? Sprzedawca (handlarz) zarzeka się, że mogę podjechać na jakikolwiek warsztat, ewentualnie obejrzeć ją u niego w garażu. Auto nie ma książki serwisowej.

Astra "dostała" kiedyś w lewy przód, bo mocowanie lampy jest zgrzewane, błotnk był odkręcany. I jeszcze zawiasy maski ma w kolorze srebrnym.

 

kurczę, wstawiłbym zdjęcia, ale nie widzę tej opcji...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tego jest!

- nie ma książki serwisowej ( a przecież było to auto słuzbowe)

- przebieg 150 tys. dla auta służbowego też mocno zastanawia

- bita ( ciekawe jak, dobrze jakby były zdjecia)

- handlarz?

Mocno bym się zastanawiał!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tego jest!

- nie ma książki serwisowej ( a przecież było to auto słuzbowe)

- przebieg 150 tys. dla auta służbowego też mocno zastanawia

- bita ( ciekawe jak, dobrze jakby były zdjecia)

- handlarz?

Mocno bym się zastanawiał!

no cóż:

1. ksiązki serwisowej nie ma do tego auta, bo podobno została zgubiona (ale była kniga do drugiej granatowej astry którą handlowali) - zresztą pewnie można sprawdzić prawdziwy przebieg przez ASO (mój sąsiad pracuje w Oplu)

2. 150.000 to mało? w poprzedniej firmie auta służbowe po 4 latach miały 50.000km,

3. podłużnice nie wyglądały na pogniecione, gdyby nie spawane mocowanie lampy nawet nie domyśliłbym się, że coś się tam działo. Dodatkowo wszystkie szczeliny były równe

4. no może źle się wyraziłem: auto sprzedawane przez komis, możliwa faktura na pełną wartość.

 

Wnętrze auta naprawde zadbane, tapicerka niepoprzecierana, czysta. No może poza podłogą bagażnika: lakier powycierany od suwania ładunków bez dywanika... I popękana kierownica (nakładka) na klaksonie. Skrzynia biegów (lewarek) "sztywny", sprzęgło chodzi lekko.

Auto jest z Radomia.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I popękana kierownica (nakładka) na klaksonie.

Czyli AIRBAG masz popękany zobacz sam na allegro ile kosztuje, bo samej nakładki nie kupisz. Jeżeli chodzi o przebieg to wynika że samochodem robili około 22 tyś na rok. Jak na firmowe auto mało (nie licząc BARDZO rzadkich przypadków). Ogólnie firma sprzedaje samochód po 3-5 latach jak skończy się amortyzacja, albo jak naprawy zaczynają przekraczać budżet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi, czy silnik 1.4 16V jako konstrukcję bliźniaczą 1.6 16V również gnębi stosunkowo duże zużycie oleju?

I jaki jest koszt wymiany rozrządu w 1.4 16V (czy trzeba zmienia również pompę wody?)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianopelek

Agamek12, wydaje mi się , że są to podobne do siebie konstrukcje.

 

I jaki jest koszt wymiany rozrządu w 1.4 16V (czy trzeba zmienia również pompę wody?)?

Ja gdy miałem jeszcze AII 1,4 16v to za wymianę rozrządu zapłaciłem około 500zł . :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Ja bym wybrał 1,4 16V Twinport rewelacja małem wcześniej 1,6 16V Ecotec i powiem różnica miedzy tymi motorami jest wtedy gdy jedziesz załadowany z całą rodzinką i potrzebujesz coś wyprzedzić pod górę. Spalanie jest w 1,4 mniejsze o jakieś 1 litr do 1,5 niż w 1,6. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności