Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Słyszałem opinię mechanika i generalnie silniki 8V sa trwalsze od 16V. Mniej palą, nie biorą oleju, nie wymagają tak częstych remontów. Widziałem wyjęty silnik 1.6 16V od Astry F i mechanik stwierdził, że chlał więcej oleju niż paliwa no ale jak ktoś używał tego silnika to już niewiadomo. Jak wleje wiadro wody do 8V to też zacznie brac olej heh. Generalnie najlepsze silniki ma Honda. Jeździłem Hondą a Opel mi się przypałętał. Napewno wróce na Honde tamte silniki to szacunek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

No cóż, ponieważ silnik 1.6 8V był dla mnie za słaby, a 1.4/1.6 16V zbyt skomplikowany, postanowiłem znaleźć kompromis. Efektem tego jest zakup Skody Octavia [AKL]: 1.6i, 8V, 100KM...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Ja mam 1.6 8 v,,, a moj kolega ma 1.6 16 v roznica jest kolosalna co do spalania,,,nio i co do osiagow ,,, 16v jest szybsza na wyzszych obrotach ,,8 na nizszych spalanie to jednak 16v potrzebuje wiecej paliwka,, niestety jak i na trasie tak i w miescie wiec niewiem czy tehnika to poszla do przodu czy też sie cofneła

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 8 v,,, a moj kolega ma 1.6 16 v roznica jest kolosalna co do spalania

Napisz ile Tobie auto pali w cyklu miejskim, teraz przy lekkiej zimie. Ja też mam 8V kombi, a w miescie pali mi nawet do 10,5 na odcinkach max do 15 km [przez to jeżdzę jak emeryt], na trasie do 100 km/h 6,1 [sonda labda sprawdzona].

Z tym spalaniem w 8v to wielka niewiadona :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja mam 1.6 8 v,,, a moj kolega ma 1.6 16 v roznica jest kolosalna co do spalania

Napisz ile Tobie auto pali w cyklu miejskim, teraz przy lekkiej zimie. Ja też mam 8V kombi, a w miescie pali mi nawet do 10,5 na odcinkach max do 15 km [przez to jeżdzę jak emeryt], na trasie do 100 km/h 6,1 [sonda labda sprawdzona].

Z tym spalaniem w 8v to wielka niewiadona :wink:

Ja mam 2,0 16V i teraz, przy kilku stopniach mrozu pali 9,8-10,3 l/100km benzyny w cyklu miejskim, bez udawania "emeryta". Normalnie gdy jest powyżej zera, to pali w granicach 9-9,5 l/100km. Robię odcinki 5-15km dziennie - więc raczej jest niedogrzany. W trasie pali mi 6,8-7,2 zależy jak przycisnę, ale raczej nie jestem zawalidrogą (zresztą z tym silnikiem się nie da jeździć ślamazarnie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja notomiast jezdze asterka z 1.6 16V i jestem zadowolony uzywam jej od 3 lat zagazowana 2 lata sekwencja poprostu miodzio. Osobiscie nie chcialem 8V swoj motorek moglbym zamienic ewentualnie na 2.2 16V zadka odmiana w Astrze bodajrze 147 km. Co do spalania to benzyny w miescie 7.7 w trasie 6.2 ale udalo mi sie zejsc do 5.8 przy spokojnej jezdzie 80-100 km/h gazu pali srednio 10 litrow w mieszanym ruchu a w dalszej trasie nad morze z okolic Wawki spalanie wyszlo mi 6.6 litra gazu Lpg. Co do obrotow to najlepszego kopa ma powyzej 3600 obrotow predkosc max. z jaka jechalem z 4 pasazerow to 190 na gazie. Wg. mnie zmieniac rozrzad co 45 50 tys (wg. serwisu co 60) i bedzie ok. Ja obstaje za 1.6 16 V niewspomne juz jak to gania w tigierce u brata rakieta :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż przebrnąłem przez te 19 stron i doszedłem jedynie do wniosku że w moim przypadku złotym rozwiązaniem byłby silnik 1.8 8v lub 2.0 8v w astrze g niestety takowego nie ma straszne im więcej wgłębiam się w temat tym więcej mam wątpliwości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż co do brania oleju przez 16V to prawda. Moja F-ka 1,6 bierze 0,5 l na 1000 km, to i tak o ćwiartkę mniej niż podaje książka. Czyli argument że ten silnik jest bardziej ekologiczny chyba pada. Z przyspieszaniem tak jak było juz napisane, Zbiera się porządnie dopeiro gdzieś od 3,5 tys, co mi akurat nie odpowiada bo mam lekką nogę i raczej staram się jeździć ekonomicznie. Od czasu do czasu się to przydaje co prawda w trasie, ale... Gdybym wcześniej przed kupnem auta poczytał trochę na ten temat na bank wybrałbym ósemkę.

PS. Za to jeden z plusów jaki ostatnio odkryłem to ten że wymieniając ostatnio termostat, poradziłem sobie z tym sam bez problemów, a w ósemce musiałbym dla głupiego termostatu wyjmować cały rozrząd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to jeden z plusów jaki ostatnio odkryłem to ten że wymieniając ostatnio termostat, poradziłem sobie z tym sam bez problemów, a w ósemce musiałbym dla głupiego termostatu wyjmować cały rozrząd.

Dlatego w 8v "głupi" termostat wymienia się profilaktycznie z rozrządem, a jego cena ok 20 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności