Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

siemka ja bym Ci radzil 1.6 8V ja mam w astrze f ten nowy silnik co jest w astrach g.

Co najwazniejsze jest napewno tanszy w eksploatacji od 1.4 16V . Te 1.4 moze byc zrywniejszy bo to o 15 KM wiecej . 1.6 8v moim zdaniem byl by leprzym zakupem od 1.4 .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam ja mam astre 2 gaz 1,6,16v i moge powiedziec ze po miescie spala 9,0 l gazu a lubie szybko jezdzic i jest b, dynamiczna a mialem okazje jeżdzic 1,6 8v no i powiem że tam z przyspieszeniem jest gorzej. jest mniej dynamiczna ,a 1,6, 16v ma 150 moment obrotowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Noooooooo Dojechałem do końca tematu (i obyło sie bez piwka :D ) Sam powożę toczydełkiem 1,6 8v. Nazywam ją toczydełkiem bo jak go szukałem w Niemczech to woził nas najomy BMW 330d touring i jak włączył s w automacie to mnie kark bolał od ciągłego przyspieszania :D Dla mnie ważne jest by samochód jeździł, poprostu jeździł (po problemach z golfem 1,8 8v poleconym przez "znajomego mechanika"- niech szczeźnie) i w tym aspekcie 1,6 8v sprawdza się idealnie. pyrkam sobie po mieście aż miło patrzeć na spalanie. a że w Poznaniu połowa kierowców to pierdoły i śpiochy to spod świateł bez gazowania i tak śmigam sobie jako pierwszy na 3 pasmowych :) ale silnik ten w innej istotnej dla mnie kwestii ma wadę. jako że nasz piękny kraj jest pełen lichych dróg i szalonych kierowców tirów to wyprzedzanie kolosów na drodze czasem przyprawia mnie o mały stresik. zwłaszcza jak jest sie na lewym pasie 3 5 tyś, 4 gaz i jakoś bez szaleństw a tu koleś z naprzeciwka wpada na ten sam pomysł... powiecie ze przesadzam. może macie raję ale chodzi po prostu o komfort psychiczny. trochę żal za dupę ściska jak mnie w takim przypadku łyka diesel na 3 w tempie rakietowym. jakoś tak na trasie to wolałbym mieć więcej pary.... ALBO 2 pasy drogi w jedną stronę i wtedy byłbym najszczęślwszym pyrkaczem astrowym na świecie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hej,

Stałem przed podobnym wyborem jak Ty i wybrałem 1,6 8V. I jestem więcej niż zadowolony. Szukałem ekonomicznego silnika i ten znakomicie się sprawdza a przy tym jest niezwykle elastyczny. Spalanie: średnio 7l-8l benzyny 8l-9l gazu zależy jaką masz nogę (na trasie mój rekord to 5,3l benzyny) Za gaz dałem mało bo pasuje II generacj. Poza tym o innych zaletach/wadach pisali poprzednicy i są to trafne uwagi. Jakbym miał jeszcze raz wybierać wybrał bym tak samo. Tylko przy kupnie uważaj bo większość z tych siników pracowała jako woły robocze i mają niezłe przebiegi, wiem z doświadczenia bo sam długo szukałem.

Pozdrawim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra z silnikiem 1,6V8 jest to bardzo prosta konstrukcja. Głowica w tym silniku jest tak dobrana że zerwanie paska nie powoduje uderzenia zaworów o tłoki(tzw silnik bezkolizyjny) co jest dużym plusem. Sama wymiana rozrządu jest inwestycją niedrogą w granicach 150 zł. Bez problemu można zamontować instalację gazową niekoniecznie najnowocześniejszą a co za tym idzie w miarę niedrogą :lol: Silnik ten co prawda nie zapewnia oszołamiających osiągów, ale coś za coś :oops:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Gdyby wszescy mesleli ze silnik 1.6 8v jest lepszy od 1.4 16v, to ludzie jeszcze kola bynie wynalezli.

Nikt nie wspominal o porownaniu silnikow 1.8 8v i 1.6 16v. takie rowniez byly montowane w astrach.

 

[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 21:23 ]

Do silnika 1.4 16v rowniez mozna wstawic gaz II generacji, to w nawizaniu do karmazynowego. a co do zerwania paska rozrzadu, to trzeba go wymieniac terminowo i bedzie silnik bezkolizyjny..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
paweldm, no może i będzie bezkolizyjny ale jakoś pierwsze serie 1.41.6 16v miały problemy z pękającymi paskami które nie wytrzymywały ustalonego im dystansu między wymianami paska rozrządu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

cofnę sie do tego co napisał paweldm ... wydaje mi sie ze Astra G nie miala silnika 1,8 8 v. Ale moge sie mylić. Poza tym temat dotyczył silników 1,4 16 v i 1,6 8 v wiec po co mieszać jeszcze 1,8. Równie dobrze można tu dorzucic 1,7 td ( a to wysoki moment odrotowy, dłuższe przebiegi miedzynaprwcze itd). Jestem na etapie szukania dobrego egzemparza Astry G w sedanie lub kombi i szczerze mówiąc ten temat jest dla mnie jak znalazł. J wybierem 1,6 8 v jak trafie, a jeśli sie nawinie 1,8 16 v to tez nie bede mial obaw także z zagazowaniem. Pozdrawiam Astromaniaków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności