Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mam w swojej asterce silnik 1.6 16V. rzeczywiście, muszę to przyznać - z opinii użytkowników silnika 1.6 8V wynika, że silnik ten ma więcej pozytywnych stron niż wersja 16v. Nigdy nie prowadziłem opla z silnikiem 1.6 8V także nie mam bezpośredniego porównania. Wydaję mi się, że najwłaściwszym stwierdzeniem na ten temat będzie, że wybór, który silnik jest lepszy zależy od potrzeb danego użytkownika.Jeśli chodzi o 1.6 16V to jestem z niego zadowolony - znam jego wady i wiem, że wymaga więcej troski ze względu m. in. na kolizyjny rozrząd. Na trasie spala mi średnio 6-6,5 litra benzyny (V-max do 130 km/h), w mieście buja się koło 9-10 litrów. Jednak muszę przyznać, że wyprzedzanie na trasie to prawdziwa przyjemność (nawet na czwórce) przy 3000 obrótów asterka dostaje naprawde niesamowitego kopa i rzeczywiście wciska wszystkich w fotel. Dzieki temu naprawdę można bezstresowo wyprzedzać na trasie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Tylko pragnę zauważyć że np. Astra 1.4 16V do setki rozpędza się w 13sek a z silnikiem 1.6 8v w 14sek może dala niektórych ta sekunda to nie dużo ale jednak świadczy że 1.4 16v jest szybszy i nie można tego całkiem bagatelizować.

 

Mam taki w Tigrze i setkę mam mieć po 11,5 sek chodź prawdą jest że na dole jest mułowaty dopiero przy 3000 daje z kopyta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianopelek

Też miałem w swojej astrze G silnik 1.4 16V.Jezdziłem tym autkiem przez dwa lata nie miałem żadnej awarii.A osiągi są wystarczajace. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kali, temat był już dogłębnie przeanalizowany....co z tego ze 1 s szybciej bo jak ci pasek pęknie od rozrządu to wydajesz tyś zł na remont silnika a w 1.6 8v parę zł na pasek i jedziesz dalej....więc ja podziękuje za taką sekundę osiągów wartą nawet kilka tyś zł nie wspominając już o ogólnie droższym użytkowaniu 1.4 16v czy o spalaniu.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Tylko pragnę zauważyć że np. Astra 1.4 16V do setki rozpędza się w 13sek a z silnikiem 1.6 8v w 14sek może dala niektórych ta sekunda to nie dużo ale jednak świadczy że 1.4 16v jest szybszy i nie można tego całkiem bagatelizować.

 

Mam taki w Tigrze i setkę mam mieć po 11,5 sek chodź prawdą jest że na dole jest mułowaty dopiero przy 3000 daje z kopyta.

 

Wszystkie silniki które mają 4 zawory na cylinder mają taką charakterystykę. W górze skali pokazują jakie naprawdę są. I na czym polega oszczędność w porównaniu z silnikiem 2 zaworowym na cylinder? Na tym że przy spokojniej jeździe silnik jest mniej wysilony....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Kalico z tego ze 1 s szybciej bo jak ci pasek pęknie od rozrządu to wydajesz tyś zł na remont silnika a w 1.6 8v parę zł na pasek i jedziesz dalej....więc ja podziękuje za taką sekundę osiągów wartą nawet kilka tyś zł

 

A pasek to chyba się zmienia wcześniej. Fajnie że ktokolwiek jeździ i nie wymienia paska dopóki nie pęknie. Tak jak w każdym aucie-dbasz= jeździsz a w polskich warunkach wiadomo że pasek warto wymienić wcześniej- więc akurat to jest dla mnie żaden argument. Jak ktoś lubi pobutować i lubi sportową jazdę i ciąg na wysokich obrotach to niech kupi 16v a jak ktoś woli deptać przy 2000obr i zależy mu na niskim spalaniu i tanich częściach to dla niego jest 8v. Prawda jest taka że każdy z tych silników jest dla innego odbiorcy.Można debatować nad plusami i minusami ale ostatecznie to i tak ocenia się je subiektywnie-ja np bym wybrał mimo wszystko 1.6 16v(który odziwo na tle swoich ówczesnych konkurentów ma wysoki moment obrotowy i jest w czołówce pod względem elastyczności).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
A pasek to chyba się zmienia wcześniej. Fajnie że ktokolwiek jeździ i nie wymienia paska dopóki nie pęknie. Tak jak w każdym aucie-dbasz= jeździsz a w polskich warunkach wiadomo że pasek warto wymienić wcześniej- więc akurat to jest dla mnie żaden argument. Jak ktoś lubi pobutować i lubi sportową jazdę i ciąg na wysokich obrotach to niech kupi 16v a jak ktoś woli deptać przy 2000obr i zależy mu na niskim spalaniu i tanich częściach to dla niego jest 8v. Prawda jest taka że każdy z tych silników jest dla innego odbiorcy.Można debatować nad plusami i minusami ale ostatecznie to i tak ocenia się je subiektywnie-ja np bym wybrał mimo wszystko 1.6 16v(który odziwo na tle swoich ówczesnych konkurentów ma wysoki moment obrotowy i jest w czołówce pod względem elastyczności).

 

stefdeath, zgadzam się z Tobą w 100%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

stefdeath, to chyba nie słyszałeś o pękających paskach przedwcześnie....a z resztą co mi po wyższym Nm w 1.6 16v jak jest on w górnej partii obrotów.Wiec taka "kosiarka" mnie nie kręci.Tak jak pisałem w tym temacie nie raz...w mieście astra gsi 2.0 115 na następnych światłach jest szybciej niż 2.0 16v 150 konna bo on musi czekać do 3 tyś aż autko zacznie solidnie przyspieszać.I nie mówiąc już o "ekonomice" przy sportowej jeździe na 8v gdzie jest korzystniejsza niż 16v.Do tego dolicz problemy z egr...Ale widzę że wolicie miec z 23 szybsze auto i płacić za droższe naprawy i inne problemy w 16v o których już pisałem.A ja z walki o "sekundy" już wyrosłem...miałem omke wyszalałem się....paliła po 20 litrów i co z tego??że się pokazało że jest się szybszym i poleci ponad 200 kmh.Mi szkoda życia już na takie coś...zeszłoroczny wypadek kuzyna trochę zmienił moje nastawienie do "aut"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności