Skocz do zawartości

Astra II - 1.4 16V czy 1.6 8V - który silnik lepszy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Dołącze się do debaty.

 

Myśle że koncerny przechodzą na silniki wielozaworowe z kilku prostych powodów.

1. Coraz ostrzejsze wymogi czystości spalin - przewaga 16V

2. Większa moc przy tej samej pojemności - przewaga 16V

3. Koncerny wychodzą z założenia, że powyżej pewnego wieku samochód należy złomować i kupić nowy - przewaga 8V trwałość.

4. A jak się coś skicha to do serwisu i płacimy za 16V wiecej (sprzedaż nowy aut siadła to trzeba zarobic na serwisie - takie czasy)

 

Ja osobiscie przemieszczam się 16V i powiem tak:

Generalnie to nie przywiązuje wagi czy to 8V czy 16V.

Podstawowa sprawa to normalnie się przemieszczać - tj zgodnie z zaleceniami z instrukcji obsługi (delikatnie gaz, nie przyspieszać gwałtownie itd.) :D i w takim przypadku lepiej się jeździ 8V, choć podobno wtedy więcej pali od 16V.

 

A porównanie 1,4 16V czy 1,6 8V kojarzy mi się z odwiecznym problemem czy ładniejsze są brunetki czy blondynki. :/) Blondynka to 1.4 16V a brunetka 1.6 8V i co wy na to???

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 231
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Nie zawsze silnik 8v będzie ekonomiczniejszy. Ważna jest też waga pojazdu. Przy dużej wadze właśnie 8v trzeba więcej "kręcić", ze względu na mniejsza moc, aby pociągnął większa masę. Jako przykład podam omegę:

zuzycie w miescie 2.0 16v - 11,1; 2.0 8v 11,6 (2.0SE) lub 12,1 (X2.0SE).

Co wy na to??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

autor wątku zapodał konkretne auto i silniki do wyboru, nie ma co porównywać silników w Omedze bo chodzi o AII.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pozatym silnik 2.0 8v jest zdecydowanie za słaby do omegi.

 

[ Dodano: Wto Sty 09, 2007 16:33 ]

Dołącze się do debaty.

 

Myśle że koncerny przechodzą na silniki wielozaworowe z kilku prostych powodów.

1. Coraz ostrzejsze wymogi czystości spalin - przewaga 16V

2. Większa moc przy tej samej pojemności - przewaga 16V

3. Koncerny wychodzą z założenia, że powyżej pewnego wieku samochód należy złomować i kupić nowy - przewaga 8V trwałość.

4. A jak się coś skicha to do serwisu i płacimy za 16V wiecej (sprzedaż nowy aut siadła to trzeba zarobic na serwisie - takie czasy)

 

Ja osobiscie przemieszczam się 16V i powiem tak:

Generalnie to nie przywiązuje wagi czy to 8V czy 16V.

Podstawowa sprawa to normalnie się przemieszczać - tj zgodnie z zaleceniami z instrukcji obsługi (delikatnie gaz, nie przyspieszać gwałtownie itd.) :D i w takim przypadku lepiej się jeździ 8V, choć podobno wtedy więcej pali od 16V.

 

A porównanie 1,4 16V czy 1,6 8V kojarzy mi się z odwiecznym problemem czy ładniejsze są brunetki czy blondynki. :/) Blondynka to 1.4 16V a brunetka 1.6 8V i co wy na to???

 

Pozdrawiam

 

 

Wiec według twoich 4 punktów jest remis ;) A myśle że jak byśmy wzieli te silniki z tematu tzn 1.4 16v i 1.6 8v i kązdy krecili po 5 tyś to zdecydowanie więcej spali 1.4 6 między innymi dlatego ze 16v lubią się wkręcać wysoko a wtedy też i zasać odpowiednią ilość paliwa w zbiorniku.Pozatym to spalanie wyższe silnika 16v widać szczególnie w przypadku astry F 2.0 16v porównując ją z 2.0 8v i to samo ma się do calibry z tymi silnikami.A omega jest jednostkowym przykładem że jest inaczej właśnie przez mase bo chyba tylko opel włozy troche ponad 100 koni do półtora tonowego auta.

 

[ Dodano: Wto Sty 09, 2007 16:54 ]

Własnie przeglądam spalanie wszystkich silników opla i dochodze do ciekawych wniosków a mianowicie że silnik 1.6 8v spala dokładnie tyle samo co 1.4 16v(tzn 1.6 8v od 1998 a 1.4 16v od 2000) ale gdy już porównamy 1.6 16 v i 1.6 8v to ten 16v w kazdej z trzech kategori tzn (miastotrasamieszane) będzie palił więcej.(tzn sa minimalne rużnie na korzyśc 16v w trybie mieszanym ale to jest do uzasadnienia poprzez osiąganie większych prędkości na odcinkach w trasie itp)

 

[ Dodano: Wto Sty 09, 2007 16:54 ]

http://www.sendspace.com/file/zevyp1

 

Wiec jak byśmy podzieli na te 4 głowne kategorie tak jak domess to mamy remis...w katageri spalanie mamy 2:1 dla 8v więc faktycznie ten temat móglby się ciągnąć jeszcze długoooooo tak jak kwestia co lepsze blondynka czy brunetka:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jezdze 1,6 8V i przy mojej jezdzie obroty rzadko siegaja 3 tys a najczesciej sa w granicy 1,5 do 2 tys. i szczerze powiem, ze moc w tym zakresie jest wystarczajaca zeby jezdzic po miescie. w przypadku wiekszego przyspieszenia depne mu mocniej i do 3 tys czuje sie jak przyspiesza.

spalanie to ok. 7.2 l.

ostatnio czesciej mocniej przyspieszam to wzroslo do 7,5-7,7

ale jezeli chodzi o moc to w dolnym zakresie jest jej wystarczajaco.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat ciągle jest aktualny. W kwestii wyjaśnień:

 

Dokładnie silnik 1.6 8v z golfa mk2 przeszedł do golfa mk3 w sumnie beż zadnych zmian.A w 1998 roku zrobili 1.6 16v w dwóch wariantach mocy 100 i potem 105 koni po jakich zmianach i wsadzili do golfa mk4 i mk5:).Ogolnie silnik dość podobny do 1.6 16v z astry g

 

Nieprawda, silnik w golfie II i III to konstrukcje różniące się dość znacznie: dość powiedzieć, że mk2 miał zasilanie gaźnikowe (PN) (fakt, że elektronika przystosowana do obsługi katalizatora-i jednocześnie bardzo kłopotliwy), natomiast w mk3 wtrysk (AAE). Poza tym silnik 1.6 wszedł do mk3 po kilku latach (chyba dopiero w 1994), wcześniej ta moc była obsługiwana przez silnik 1.8 (AAM). W mniej więcej 1996 roku silnik 1.6 dorobił się mocy 100KM, ale ciągle byl 8V i motor ten przeszedł do mk4. Dopiero tu po kilku latach "przerobiono" go na 16V.

 

A jeśli chodzi o mój wybór: jeśli staną koło siebie 1.4 16V i 1.6 8V w tym samym wyposażeniu, stanie i cenie to wybiorę tą "leciwą" już jednostkę Opla. A dlaczego: mniejsze spalanie, mniejsze koszty napraw, prostsza konstrukcja, łatwiejsza przeróbka na LPG. Tyle tylko, że ostatnio wszystkie oglądane przeze mnie Astry to 1.6 16V. I w sumie (niestety) nie mam ostatnio czasu na "poważne" poszukiwania...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agamek12, masz racje ale w sumie poza układem zasialnia nie wiele się zmieniło....tak samo jak z silnikiem 1.8 który jest chyba najlepszym silnikiem vw po TDI :D chodz jak kto lubi;P Ale to nie vw forum tylko Opel wiec sorki za OT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agamek12, masz racje ale w sumie poza układem zasialnia nie wiele się zmieniło....tak samo jak z silnikiem 1.8 który jest chyba najlepszym silnikiem vw po TDI :D chodz jak kto lubi;P Ale to nie vw forum tylko Opel wiec sorki za OT

 

Well, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że tak naprawdę pozostał tylko blok silnika, to chyba jednak zmieniło się dużo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest jeszcze jedna ważna kwestia.

 

Koncern opel dlatego do jednego modelu instaluje taką dużą game jednostek napedowych, aby każdy z klientów znalazł cos dla siebie. Wiadomo każdy ma własne preferencje i pytanie co lepsze jest bardzo subiektywne. Jednemu bedzie się np podobać odgłos 16V a inny stwierdzi, że klekocze, drugi nie może się obejść bez możliwości wkręcenia autka na wyższe obroty inny woli telepać się po mieście w zakresie obrotów 1,5 - 2,5 i mu to starczy.

Udzielam sie tez na forum audiostereo i tam tez często padaja pytania jaki sprzęt lepiej zagra. Odpowiedź jest prosta - niech autor wątku sprawdzi to organoleptycznie. :D

Jedni słuchają metal inni rocka a jeszcze inni discopolo.

Świat jest zróżnicowany i dlatego taki interesujacy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności